"Det här köpte jag idag!"-tråden

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
- I verkliga livet är revolver klart skönast, men som leksaksvapen är den här P226:an slående autentisk med både rekyl, räfflad pipa och blowback. (och högsta tillåtna utgångshastighet för den här typen av vapen)
Där har du en poäng.

Fasen, kollade vidare på umarex t4e och i kaliber 43 fanns ju en massa skoj att hysta iväg runda projektiler med olika fyllningar. Det här kan bli dyrt...
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Jag är möbelsnickare egentligen men sedan 6 år har jag bara ritat inredning. Men idag lyckades jag snickra ihop en hylla till tjejens garderob med en liten speciallösning för att inte borra i murstocken. Lädret snodde jag från mitt förra snickeri-jobb. Dock köpte jag hyllplanen men sågade och gjorde lite lister mm på nuvarande jobbet. Inget snickeri där jag är nu, men finns sågar mm
_20201026_200420.JPG
Jo det är kul att snickra. Jag har börjat hålla på lite med metall också, men har inte riktigt maskinerna för det. Skulle behöva en riktig fräs och kanske en svarv också, men finns varken cash eller plats tyvärr.

I början spottade jag ur mig lådor och skrin i alla upptänkliga varianter. Det är ett enkelt och kul sätt att öva på olika sammanfogningstekniker. Sen började jag hålla på med lite mer organiska former, böjda grejjer, kåsor, lampor och annat. Nu på sistone har jag tillverkat lite möbler i miniatyr, mest för att testa att jag klarar av det innan jag ger mig på något riktigt. Testade lite bildhuggning också, men det funkade inte med mina slöa verktyg, så köpte en tormek. Det var en riktig game-changer. Nu är allt i verkstan (och hushållet) sylvasst. Gör saker lite lättare.

Beträffande bandsåg så började jag med en liten bordsmodell som jag köpte på blocket för en femhunka. Den står på bästa platsen och används dagligen. Har en större nu, men använder fortfarande den lilla mycket mer för fin-pul. En bandputs/skivputs är också guld värd!
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
C25 -69

Börjat få ordning på ram och bakaxel. Hoppas på att komma igång med framvagnen i veckan.

Drog av flaket med SUV:en

ecc1f75e048c452128c65444d6a11b3d.jpg


c3159eac4c9e731b47fa61d3fdd1be67.jpg

Renoverat framvagn. Fint jobb på en bil som gått snö/salt-fritt.

4ea5d204a580adc3952fd944d4aa6be0.jpg


12bd03401a0a34bed6078b1de2726ba2.jpg


4ae7eb22e2d217155eef6d7af3baae4f.jpg


21ef86bb32dfa66ee3903ff60eaeafd2.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Kommer byggas in i skåpan är tanken, längst fram högst upp till vänster i skåpet så att väggen på buren vilar mot lastförskjutningsskyddet. Skära ut en ruta i burens vägg så Milton ser ut genom rutan på skåpets vägg in i kupén. Monterar en kapad pirra/magasinärra på lastförskjutningsskyddet vars lastplan klarar minst 100kg. Säkrar upp änden av lastplanet med spännband eller vajer som fästs i takbalk. Buren som är i huvudsak av aluminium blir rel. lätt, när lastutrymme krävs demonteras buren och lastplanet fälls upp mot väggför att ta minimalt med plats.

Typ så.

42683_pla_trixie_transportbox_alu_fg_3404_4.jpg
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Har aldrig snusat. Men såg reklam från en kvinnlig influenser.
Kort å gott köpte en dosa Nordic Spirit :fakta
Fläder. Slängde in en pris. Blev lite snurrig:fyllisarSå unviker nog mc bil med dom här:fyllisar
Han, snusaren som sålde till mej hade provat den med strong mint å fått ont i magen:brynad
Farliga grejer det här:näsblod
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har aldrig snusat. Men såg reklam från en kvinnlig influenser.
Kort å gott köpte en dosa Nordic Spirit :fakta
Fläder. Slängde in en pris. Blev lite snurrig:fyllisarSå unviker nog mc bil med dom här:fyllisar
Han, snusaren som sålde till mej hade provat den med strong mint å fått ont i magen:brynad
Farliga grejer det här:näsblod

giphy.gif
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
En ny upptagning kärra till båten blev inköpt idag, en ihopfällbar historia som tydligen går att bära för hand, utan båten på då..
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Tråkköp olja och filter och en depåmatta att ställa moppur på i garaget
Ungefär lika tråkköp nytt batteri till min sena-grunka, som tydligen inte alls levereras från Uk som det stod på ebay utan från kina så det blir väl en 30% dyrare nu...
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Tråkköp olja och filter och en depåmatta att ställa moppur på i garaget
Ungefär lika tråkköp nytt batteri till min sena-grunka, som tydligen inte alls levereras från Uk som det stod på ebay utan från kina så det blir väl en 30% dyrare nu...

Jag köpte Locktite från amazon.co.uk av en firma som sade sig vara engelsk.
Locktiten levererades från Indien, tydligen har de fabrik där.
Jag klagade hos Amazon över Postnords avgifter och fick tillbaka mina pengar.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Samma träffbild som en kille hade när jag gjorde lumpen. Första utbildningsdagen på eftermiddagen med pistol 88 (G17). Snubben var en sån där avundsvärd naturbegåvning, han hade aldrig hållit i en pistol innan. Själv sköt jag 960 bulor utan att få till det sådär.
Det är väl inget som säger att bilderna hör samman? :)
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Samma träffbild som en kille hade när jag gjorde lumpen. Första utbildningsdagen på eftermiddagen med pistol 88 (G17). Snubben var en sån där avundsvärd naturbegåvning, han hade aldrig hållit i en pistol innan. Själv sköt jag 960 bulor utan att få till det sådär.

- Jag får erkänna att det där inte var träffbilden : )
Skjuter man snudd på automateld med en kolsyrepicka, kyls räfflorna i piploppet ner duktigt OCH den här modellen har dessutom rekyl. Kortare salvor på 2-3 skott går att få till bra, om man har tvåhandsfattning o inte leker kåwboy.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
- Jag får erkänna att det där inte var träffbilden : )
Skjuter man snudd på automateld med en kolsyrepicka, kyls räfflorna i piploppet ner duktigt OCH den här modellen har dessutom rekyl. Kortare salvor på 2-3 skott går att få till bra, om man har tvåhandsfattning o inte leker kåwboy.

Förstod det när jag såg filmen. Det hade ju varit Lucky Luke- status på dig. :)

( Jag testade två G17, en i varje hand, 34 skott i snabb följd. Såg ut som en blind skjutit hagel på helfiguren.)
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ha! Där fick dom, fakkers.. eller nåt.

En laddkabel typ 2 (1-2 för mig) kostar orimligt med pengar men idag blev det affär och en bra sån ändå.

Ordinarie ocker: 1699:-
Kampanj: 1359:20:-

Men så råka jag se att Häggvik ska flytta, 25% på allt = taget.

1019.40:-

-Sen har du 100kr i bonus.
-Tackar.

919.40:- sluta den på och bästa av allt så är den bara 2m :) Nästkommande är 8m och jag med uttag i fronten brukar sällan behöva mer än 1m.

Svinbra, fast fortfarande för dyrt.

20201102-153246.jpg


011560.jpg


https://youtu.be/HGqr7vBpnl0
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top