"Det här köpte jag idag!"-tråden

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Med ACS blev den gladare.
Kommit fram till att man nog bör sätta märlor på 50cm mellanrum och inte 80 som i manualen dock.

Jag drog ned min tråd i marken med hjälp av en knivslid i plast. Först gjorde jag ett spår i marken med en kanskärare. I ovankant på spetsen av knivsliden borrar man ett hål där man sedan drar igenom tråden. På så sett kan man hyfsat enkelt dra ned tråden i marken på lämpligt djup.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Med ACS blev den gladare.
Kommit fram till att man nog bör sätta märlor på 50cm mellanrum och inte 80 som i manualen dock.

Spännande! Tack för info.
Hur små saker väjer den för nu?
Får den problem om det är flera hinder några meter från varandra?
Jag är fortvarande sugen på en men har krupit runt gräsmattan och på långa sträckor är gräset bara ett rotsystem på hälleberget, måste se om jag skulle kunna fösa in kabeln mellan graniten och gräsrötterna. Slå ned märlor där kan jag glömma.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Spännande! Tack för info.
Hur små saker väjer den för nu?
Får den problem om det är flera hinder några meter från varandra?
Jag är fortvarande sugen på en men har krupit runt gräsmattan och på långa sträckor är gräset bara ett rotsystem på hälleberget, måste se om jag skulle kunna fösa in kabeln mellan graniten och gräsrötterna. Slå ned märlor där kan jag glömma.
Om man "skär ner den" så behövs inte märlor egentligen. Jag har flyttat min tråd några gånger, och har den bara fått ligga där en säsong så är den helt j*vl* fastväxt nere i rotsystemet utan möjlighet att krypa upp.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Verkar ganska fiffigt, får se om det blir bra.

Universal-Tablet-Car-Holder-Mount-Stand-Gooseneck-10012013-p.jpg


Universal-Tablet-Car-Holder-Mount-Stand-Gooseneck-10012013-4-p.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Tvunget att vara orienterare för att hitta dit men annars gick det bra. Var inställd på den starkare maskinen men när jag sa vad jag skulle ha den till sprang hon o hämta den lilla. Fråga då om den starkare Inte var att rekommendera för ex. bilar..

-Precis, den kommer göra mer skada än nytta.
-Tack, var det jag ville höra. (när man ställt sig in på värsta värsta, spräckt spargrisen & pantat alla burkar)
-Hur många kvm duger den till?
-70kvm.
-Då är det safe, förresten det var ett helsike att hitta hit.
-Det säger alla........ vi flytta hit för ett år sen.

Och så fick jag en snabb genomgång, lite tips och så fick hon lura på mig en enkel separat timer om jag skulle köra den utöver vad vredet tillät.

20200609-105203.jpg

:brinnerup

20200617-203334.jpg
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Spännande! Tack för info.
Hur små saker väjer den för nu?
Får den problem om det är flera hinder några meter från varandra?
Jag är fortvarande sugen på en men har krupit runt gräsmattan och på långa sträckor är gräset bara ett rotsystem på hälleberget, måste se om jag skulle kunna fösa in kabeln mellan graniten och gräsrötterna. Slå ned märlor där kan jag glömma.

Bra fråga!
Det behöver upp lite i höjd i vart fall, typ 10cm kanske? Annars kör den på (läs nedre ribborna på studsmattan).
Mina 95x95 stolpar vid gungorna klipper den snällt runt i vart fall och tar hela zonen.

Kan du inte limma fast kabeln? Tänker så länge den inte sticker upp mer än önskad klipphöjd borde det kunna gå?
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Skulle köpa salt och hade väl skygglapparna på vid entrén av ren rutin för när jag kom in i affärn så..

20200619-091521.jpg


Hmm här var det utplockat, minsann. Inte varje dag man klampar in på ett B&W i konkurs (Domus/Koop eller vad det heter). Saltet var billigt i.a.f. och jag loma väl runt där utan att hitta något intressantare än höga procentsatser. Just det, den dära lampan hade jag sett någon gång tidigare.. "Batterier & Lampor 50%"

Stövla iväg till självscanningen med salt o lampa, blipp "Produkten saknas".. nehepp. Bredvid finns en liten kontrollkassa eller möjligen för medlemmar vilket jag inte är.

-Hej! bröstar jag upp mig så att den enda kunden framför nervvraka till och höll på att få en infarkt :)
-Produkten saknas sa den, går det att lösa här?
-Visst.
-Hmm stod det vad den kosta?
-249 pengar och 50% på det, som jag förstod det.. annars står dom där. sa jag och peka femonenhalv meter bort men det var tydligen inte intressant.
-Måste bara hitta rätt produktgrupp.. *blädder blädder* äh vi säger 200:- och 50% på det då.
-Kool, tack tack. sa jag och slanta 110 pengar för salt o lampa.. slampa sa jag inte, till han.

Nöjd o väl i bilen inser jag att själva glödlampan som är hela grejjen inte ingick, crap. Hemma googlar jag på Osramgloben jag behöver och inser att dom börjar på 500 spänn, alltid lurad :4skrika

Hmm fultyskarna i gubbdagissammanhang säljer alt. av märken ingen jävel hört förut för bättre stålars.. ooh den där var ju flott! Ela iväg och letade mig trött efter lampjäveln tills jag gav upp och fråga en anställd som satt o gömde sig bakom avspärrningar, true story.

-Ah dom står där på nästa längst ner. peka han med knotig armbåge utan att lämna stolen

-ssThanks! ..satfläsk vad stor den är, sån ska vi ha.

20200619-121132.jpg


Väldigt temporärt men efter lite blixt och dunder hänger den där :tummenupp

20200619-131743.jpg


20200619-155443.jpg


..om någon undrar varför så mkt text så är vi på midsommarpicknick utanför svärödlans pensiohem och :glömdet
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top