"Det här köpte jag idag!"-tråden

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Hoppas åf är vettig och förstår begreppet kundvård.

På tal om, dom hade bett om någon bild på trasslet vilket resultera i att jag snickra ihop ett videoklipp att passa över istället. Inget snack men det duckades lite om maskinen som ändå fungerar som den ska men att byte/återbetalning eller mellanskillnaden för original istället var naturligtvis inga problem. Eftersom jag redan lagt en beställning på originalrullar blev min kontring om dom kunde trolla till den befintliga så var saken ur världen.

Senare ringde företaget, bara mejlat innan och förklara att det var 3-5 dagars leveranstid på originaltejpen vilket jag redan visste var från "externt lager" vilket jag sa ok till/hade inte räknat med annat. Hon förklarade kort att dom måste få ett ok från kunden i dessa lägen eftersom en order dom själva måste beställa går inte att avbryta, typ.

-Ja sen ska jag ju fråga om vårt egna märke som finns i lager kan vara ett alternativ?
-Hrm nä inte i det här fallet, tack.

Lite humor ändå..
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
printer.jpg

Jag har en printer här hemma som har skrivit ut cirka 30 sidor, 10 av dom var anledningen till att jag köpte en printer, resten är olika testsidor för att den har krånglat.

Nu är bläckpatronerna ihoptorkade och den skriver inte alls, scannerfunktionen funkar, så jag kan scanna dokument till USB sticka som jag sedan kan ta med mig och skriva ut där det finns en fungerande skrivare... :huvet
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Du kan iaf trösta dig med att det inte är något som är begränsat till hemanvändare. Man kan kråsa på en proffsmaskin som kostar som en mindre bil till arbetet.
De fungerar inte heller.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
View attachment 452789

Jag har en printer här hemma som har skrivit ut cirka 30 sidor, 10 av dom var anledningen till att jag köpte en printer, resten är olika testsidor för att den har krånglat.

Nu är bläckpatronerna ihoptorkade och den skriver inte alls, scannerfunktionen funkar, så jag kan scanna dokument till USB sticka som jag sedan kan ta med mig och skriva ut där det finns en fungerande skrivare... :huvet
Bläcket är vattenbaserat, så du kan ta ut en patron och stoppa med skrivarhuvudet i ett glas ljummet vatten över en natt. Brukar väcka liv i många patroner, men ger viss korskontamination av bläck.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nya bläckpatroner till min skrivare kostar mera än att köpa en ny skrivare.

Är det någon som vet varför elektronik-sopberget växer?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Bläcket är vattenbaserat, så du kan ta ut en patron och stoppa med skrivarhuvudet i ett glas ljummet vatten över en natt. Brukar väcka liv i många patroner, men ger viss korskontamination av bläck.

Jag har nu provat att rengöra munstyckena med t-röd och tops, då började den skriva rosa, jag stoppade patronerna i varmvatten, det formligen forsade ut bläck ur båda patronerna men den skrev fortfarande bara rosa.

Nu ligger dom och badar i vatten igen, ska kolla om ett par timmar

Ny svart patron kostar 104:- orginal, sen har dom en kopia för 89:- på samma sida, i värsta fall köper jag en ny, provar, och kastar bort skrivarjäveln sen för att den ändå inte funkar, så har jag förlorat ytterligare en hundring på affären
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Köpte en Thrustmaster T300 RS av en kompis kompis i somras, inkl en Playseat.
Tyckte simracing var förbannat kul, så i onsdags tog jag ett steg upp i pris och kvalité.
Köpte nedanstående två begagnade produkter.

ClubSport Steering Wheel Formula 1 Esports

ca8p7un.jpg


CSL Elite Pedals

F5bq8rZ.jpg



Dessutom är nedanstående beställt nytt från Fanatec

CSL Elite Wheel Base V1.1

CSL_E_WB_V1-1-1.jpg


CSL Elite Pedals Loadcell Kit
(gör dessutom att man kan göra gamla bromsen till koppling)

CSL-EPLCK-1.jpg




En rolig grej blev att jag igår kväll köpte de begagnade Fanatec-sakerna, när jag sedan kom hem ganska sent på kvällen så fotade jag min Thrustmaster-grejor och la ut på blocket, 2h30m senare kom meddelande från en kille som skulle från Halmstad till Uppsala (om jag inte minns fel) och därmed passera Jönköping. Så nu vid 15:30 kom han förbi, betalade och tog med sig grejorna, snabbt och smidigt som fan.

Enda nackdelen är att jag numera sitter här med en ratt och två pedaler, men ingen wheelbase och den tredje pedalen då de kommer fram från Tyskland först på måndag :crash
Återstår att se hur mycket abstinens jag hinner få under helgen :gnissla
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Köpte en Thrustmaster T300 RS av en kompis kompis i somras, inkl en Playseat.
Tyckte simracing var förbannat kul, så i onsdags tog jag ett steg upp i pris och kvalité.
Köpte nedanstående två begagnade produkter.

ClubSport Steering Wheel Formula 1 Esports

ca8p7un.jpg


CSL Elite Pedals

F5bq8rZ.jpg



Dessutom är nedanstående beställt nytt från Fanatec

CSL Elite Wheel Base V1.1

CSL_E_WB_V1-1-1.jpg


CSL Elite Pedals Loadcell Kit
(gör dessutom att man kan göra gamla bromsen till koppling)

CSL-EPLCK-1.jpg




En rolig grej blev att jag igår kväll köpte de begagnade Fanatec-sakerna, när jag sedan kom hem ganska sent på kvällen så fotade jag min Thrustmaster-grejor och la ut på blocket, 2h30m senare kom meddelande från en kille som skulle från Halmstad till Uppsala (om jag inte minns fel) och därmed passera Jönköping. Så nu vid 15:30 kom han förbi, betalade och tog med sig grejorna, snabbt och smidigt som fan.

Enda nackdelen är att jag numera sitter här med en ratt och två pedaler, men ingen wheelbase och den tredje pedalen då de kommer fram från Tyskland först på måndag :crash
Återstår att se hur mycket abstinens jag hinner få under helgen :gnissla

Själv så kör jag med en trött Logitech G29, vetefan om hushållskassan tillåter uppgradering...
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Nya bläckpatroner till min skrivare kostar mera än att köpa en ny skrivare.

Är det någon som vet varför elektronik-sopberget växer?

Jag har faktiskt en Brother 6920. 3000 utskrifter för 280kr. Eller kan man köpa ett helt piratkit med samtliga patroner för 390kr. Inte konstigt att de slutade med den modellen av patron...
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
...Ja, lyktan, alltså! En redig pjäs, stor som ett halvdussin groteskt välväxta bratwurstar på stereoider. Ett monster, som väl ska monteras på någon av cyklarna vad det lider...? och skrämma skiten ur vägrenen, småtroll och alver...
 

Bifogat

  • IMG_1404.JPG
    IMG_1404.JPG
    546.7 KB · Visningar: 63

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har nu provat att rengöra munstyckena med t-röd och tops, då började den skriva rosa, jag stoppade patronerna i varmvatten, det formligen forsade ut bläck ur båda patronerna men den skrev fortfarande bara rosa.

Nu ligger dom och badar i vatten igen, ska kolla om ett par timmar

Ny svart patron kostar 104:- orginal, sen har dom en kopia för 89:- på samma sida, i värsta fall köper jag en ny, provar, och kastar bort skrivarjäveln sen för att den ändå inte funkar, så har jag förlorat ytterligare en hundring på affären

Kolla ebay, jag köper mina patroner där för en bråkdel av svenska priser.
Angående din kommentar om priset på ny skrivare kontra patroner så sägs patroner i nya skrivare ha väldigt lite bläck i sig.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kolla ebay, jag köper mina patroner där för en bråkdel av svenska priser.
Angående din kommentar om priset på ny skrivare kontra patroner så sägs patroner i nya skrivare ha väldigt lite bläck i sig.

Jo, patronerna som följer med brukar ju vara nästintill tomma, men man brukar alltid kunna förhandla till sig riktiga vid köpet.

Vilket ju IOFS är skitsamma om dom ändå hinner torka ihop.

Jag har svart bälte i onödig e-bayshopping, så jag har redan kollat, det fanns en skitbillig pirat, men med frakt så hamnade även den på över hundringen, då kan jag lika gärna köpa pirat här hemma, eller orginal på postorder för 300:-

Skrivaren kostade ju trots allt 399:-

https://www.netonnet.se/art/dator-s...MIjd-H7-_k5wIVAsqyCh3DXQJSEAQYASABEgI45fD_BwE
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Köpte precis en tur och returbiljett till Gotland onsdag-måndag under påsken med tjejen!

En liten helt awesome minisemester med både henne och hojen :kär :kär

Givet det kommer snöa eller hagla hela helgen med andra ord, sorry! Jag tar på mig det.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Köpte hyllor på jula och lite diverse krokar för att få ordningen på oredan i garaget. Nu är det bara brorsan som får rensa upp på sin högerkant lite så är vi i hamn. Innan låg det mesta på takboxarna eller på golvet. Imorgon skarvar jag över elen till hyllorna för laddning med Ctek'n, intercom och annat diverse och elementet så det inte står i vägen. En mekar-pall på hjul blev det också.

Före och efter.

22222.jpg

222223.jpg
 
Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Sido väskor på 31liter gånger 2.

Året runt tält.
Året runt liggunderlag lufftmadrass typ.
Uppblåsbar kudde.
Dun sovsäck.
vandrings kök gasdrivet.
Köksattiraljer.
Solcells mobil/gps laddare.

Till sommarens långturer på hoj
Lyckade att finna grusvägar från Vänersborg ända upp till Malå. Det blev bara 30mil extra mot snabbaste vägen.

Thunderace,n gillar ju grusvägar och klara av ca 40mil mellan soppa på fyllningarna. Detta kan bli bra
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Sido väskor på 31liter gånger 2.

Året runt tält.
Året runt liggunderlag lufftmadrass typ.
Uppblåsbar kudde.
Dun sovsäck.
vandrings kök gasdrivet.
Köksattiraljer.
Solcells mobil/gps laddare.

Till sommarens långturer på hoj
Lyckade att finna grusvägar från Vänersborg ända upp till Malå. Det blev bara 30mil extra mot snabbaste vägen.

Thunderace,n gillar ju grusvägar och klara av ca 40mil mellan soppa på fyllningarna. Detta kan bli bra

Riktigt schysst!! Behöver uppdatera mina campingprylar också.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Prövade nya krukan på lunchrasten. Stilpoäng! :fyllisar Har haft en Arai innan och den här var precis lika skön som min förra. Den var dyr, men det var det värt.
arai.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top