"Det här köpte jag idag!"-tråden

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
My Precious :hoppa

20200213-154359.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Jupp, har 250mm'arn sedan tidigare men de är bra trötta på att släppa dom i detta uppdaterade utförande. Nu saknas bara 150 men f-n vet när den kommer, klämde på den gamla modellen när jag Elfade denna idag men är för sladdrig så kändes inte värt att stilla begäret med i väntans tider =/ Gissar på att lagret med beta-modellen är för stort och inte lär det sälja slut snabbare med dom nya på hyllan, typ kanske.
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Igår åkte jag med släp till en farbror som skulle sälja sin gamla mc.
Nu var han pensionär men när han var i 50-årsåldern hade han köpt en ny cykel för att pendla till jobbet med.
Han hade haft 1,5 mil till jobbet och han körde bara när det var ljust (dvs sommartid) och bara när det var fint väder.
Via telefon hade jag frågat honom om skicket och han berättade då om slitaget som kommit på ramen ovan ena fotpinnen, "troligen skon som skavt där"...
Jo

När jag kom fram och fick se cykeln hade jag inte mage att pruta, betalade fullt pris (DET är ovanligt för en snålänning!) och rullade upp den på släpen.
Ikväll har jag varit i garaget och kollat... och jag får nog tyvärr inse att jag måste köpa en annan gruscykel, denna är alldeles för fin för att dra ut i smutsen.
Att lägga ut en bild är onödigt, det är en gul DR650 och internet dräller av bilder på dessa
För ja, min är precis lik fin och ny som de på bilderna.

Förbannade helvete
:huvet
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Igår åkte jag med släp till en farbror som skulle sälja sin gamla mc.
Nu var han pensionär men när han var i 50-årsåldern hade han köpt en ny cykel för att pendla till jobbet med.
Han hade haft 1,5 mil till jobbet och han körde bara när det var ljust (dvs sommartid) och bara när det var fint väder.
Via telefon hade jag frågat honom om skicket och han berättade då om slitaget som kommit på ramen ovan ena fotpinnen, "troligen skon som skavt där"...
Jo

När jag kom fram och fick se cykeln hade jag inte mage att pruta, betalade fullt pris (DET är ovanligt för en snålänning!) och rullade upp den på släpen.
Ikväll har jag varit i garaget och kollat... och jag får nog tyvärr inse att jag måste köpa en annan gruscykel, denna är alldeles för fin för att dra ut i smutsen.
Att lägga ut en bild är onödigt, det är en gul DR650 och internet dräller av bilder på dessa
För ja, min är precis lik fin och ny som de på bilderna.

Förbannade helvete
:huvet



Nej nej nej upp med bild NU!!! :7peta
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Jag har en öppen släp... och även om det där uppe var solsken och torra vägar så avslöjade min smutsiga bil vädret söderut.
"Men pöjk, innan du är hemma kanske den blivit blöt??"

Där tyckte jag lite synd om pensionären...
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Mm men i övrigt är den fantastisk, ska tilläggas, hyggligt snabb och känns mkt riktigt robust. Denna har även wiffi och programvara för både telefon o dator.. däremot saknar jag några högskolepoäng som nätverksdrutt :smasha Trots att jag följde tillverkarens video med steg för steg fick jag inte till det på 1-7 försöket, lyckades av allt att döma para ihop dom men lyckas inte koppla upp enheterna mot varann i mjukvaran.

Arbetstid nu och då får man förhoppningsvis tid över för sina ej arbetsrelaterade leksaker, ju :glömdet
 

perperub

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2019
Ort
Kolmården
Hoj
BMW S1000XR 2019 Triple Black
p89746.jpg
SNELL E-1 intercom - verkar prisvärd och bra. Har letat länge och övervägt om jag behöver en intercom. Detta blev en "kompromiss".

Och en liten däcktrycksmätare.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top