"Det här köpte jag idag!"-tråden

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag var tvungen att ställa in min tripp till mässan idag pga jobb, men fick tid över ändå att putsa på hojen.

Köpte ett Triumph/Muc-off rengörningskit - bra pris jämfört med lös-kem (runt 850 kr för allt i påsen) och med en dry-bag som allt kan förvaras i, alternativt användas som packväska. Preis? 639 kr (misstänker dock att jag fick 10% rabatt som jag brukar få). Finns att beställa från närmsta Triumphhandlare.

Provtvättade idag (jag brukar bara köra vanliga bilkem till hojen) och det var väl ingen större skillnad. Avfettningen var dock riktigt bra, och jag gillade att Muc-offs variant av ACF-50 går att spraya på blöt hoj. Sen bara eftertorkning med mikrofibertrasa. Blev rasande blankt, och förhoppningsvis ger det lite skydd åt hojen nu i blöt-säsongen.

All in all - nöjd med köpet!

mucoff1.jpg

mucoff2.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Nu kan jag mäta.. saker, säkert bra för potensen?
:glömdet

20200201-181409.jpg


81F194fMm3L._SX679_.jpg
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
En varmvattenberedare för att klara av det nyinköpta badkaret som min badglada tjejkvinna hintat om ett tag.
"NIBE Compact CU 200" (det är det värt när det renderar en doftande, nybadad kvinna)
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
En varmvattenberedare för att klara av det nyinköpta badkaret som min badglada tjejkvinna hintat om ett tag.
"NIBE Compact CU 200" (det är det värt när det renderar en doftande, nybadad kvinna)
Är du säker på att det är värt det?
Sådant kan generera kostnader man inte kommer från på ett par decennier, gör alltid en riskanalys :)
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Över förväntan faktiskt, klumpigt i ämnet -Javisst men inte tänkt för att kretskorta riktigt, istället mobilt, hyggligt snabb och med rätt batteri står den stadigt så med händerna fria blir vissa moment lättare för att inte säga snabbare.

Kanske även funkar som doppvärmare :glömdet

90W/400°C hotar dom med, smälte av 2mm fultenn/något gram egenvikt under 30 sekunder från start inomhus:

MIL459760A.jpg
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Över förväntan faktiskt, klumpigt i ämnet -Javisst men inte tänkt för att kretskorta riktigt, istället mobilt, hyggligt snabb och med rätt batteri står den stadigt så med händerna fria blir vissa moment lättare för att inte säga snabbare.

Kanske även funkar som doppvärmare :glömdet

90W/400°C hotar dom med, smälte av 2mm fultenn/något gram egenvikt under 30 sekunder från start inomhus:

MIL459760A.jpg

12V system? :va
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Stämmer bra, M12 SI-0 / naken var det jag slog till på.

Yrkesskadad sedan gammalt, brukar bara weller stationer när jag skall löda något.
Ibland kunde ju sladdlöst vara schysst nog. Framförallt eftersom hemmaprojekten ofta är <10 min jobb, och då känns det lite onödigt att rigga upp stationen.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Nu kanske Weller har skärpt sig, men jag föredrar JBC tack vare bättre kontroll av temperatur och snabbare uppvärmning.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Är du säker på att det är värt det?
Sådant kan generera kostnader man inte kommer från på ett par decennier, gör alltid en riskanalys :)

ÅAS att bada riktigt varmt själv minskar risken för en 18 års avbetalningsplan...
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Biltema men dom finns lite här o där till överpris, finns en annan variant som man själv rullar, hoppar, slår ur luften med det är jobbigt på riktigt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Biltema men dom finns lite här o där till överpris, finns en annan variant som man själv rullar, hoppar, slår ur luften med det är jobbigt på riktigt.

Fast det är ju den metoden du får använda när du ska packa tillbaka sakerna på hotellrummet efter semestern, om du inte tar med dammsugaren i bagaget.

En bekant långtidsförvarade kuddar och täcken vacumförpackade, dom blev ungefär 75% så fluffiga som dom hade varit, kanske gick till sig mera med lite användning
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Jo vi hade dessa "manuella" när vi for till Bali så jag vet vilket straff det är, tro mig det är värt att orka fråga städarhen om assistans istället för att brottas med dom. Eftersom jag valde det tåligaste bagaget jag kunde hitta tror jag det blev trippelröntgat i Doha (klistermärke per röntgen) så det var väl tur att dom inte klippte låsen o punktera helvetet =)

mgzdHR2.jpg


På Arlanda ut skratta bagageincheckaren till lite:

-Mest folk med verktyg och utrustning som har dessa.

Varav sambon som redan innan pikat lite p.g.a. vikten häver ut sig..

-Ja, eller bomber.

:4skrika

-Men käften, typ en sak du inte ska säga på en flygplats.
-Meh vadårå?

Vi kom iväg till den rykande vulkanen ändå utan att vara bredbent..are.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top