"Det här köpte jag idag!"-tråden

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Vaknade i dag sorgsen med tanken att på måndag börjar jobbet igen.. bläddrade lite i kalendern o ljuset tände sig igen.. det är ju 15 dagar kvar av mina 5 veckors ledighet:Bugar:Bugar
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Äh, kom nära undan mellantjafs men dessa har jag fluktat på en tid numera.

Ca 15-40% billigare än billigt-dyrt ordinarie pris, slog till på ett par.. 1st, en fast två skyddslurar, en kåpa för varje öra o inte två.. stereo! Har en enklare modell med bara reducering men dessa sägs vara koola när man kan stå motorsåga och föra ett normalt samtal utan att motparten hör vrålapan, nu är iofs min senaste elektrisk men det är bra ändå!

Mest nyfiken på ljudkvalitén med musak trådlöst från lur.

3-M-PELTOR-WS-ALERT-XPI-App-Banner-Landing-Page-1200x565.jpg
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
:rofl
Close but no cigarr...

Det bär av en vecka till Fuerteventura den 2 jan för att hälsa på en polare o få lite sol.
Går allt som planerat så kan det kanske bli lite moppe-körning ibland bergen!
:tummenupp
Off-topic: har själv en resa bokad, fast till Dominikanska Republiken. Jag tänkte att vi kunde ju köra lite tvåhjuligt där, så kollade lite. Läste att värdens näst farligaste land att köra tvåhjuligt i är Thailand. Bara Dominikanska Republiken är farligare. Tjoho.

Notera! Jag har bara läst en artikel och den kanske inte stämmer överens helt med andra.



On-topic: jag har precis installerat en LG OLED55C9 och den är dunder!!

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Off-topic: har själv en resa bokad, fast till Dominikanska Republiken. Jag tänkte att vi kunde ju köra lite tvåhjuligt där, så kollade lite. Läste att värdens näst farligaste land att köra tvåhjuligt i är Thailand. Bara Dominikanska Republiken är farligare. Tjoho.

Notera! Jag har bara läst en artikel och den kanske inte stämmer överens helt med andra.


Va där (Punta Cana) NyÅr 2017-18, hyrde en 150cc scooter då MC är fukking omöjligt att hitta så vitt du inte vill hyra en H-D Fatboy o köra på led efter en guide :4skrika
Gick ok i övrigt...akta dig för potthål och det faktum att man har ngn form av plattor/klinker på bensinmackarna som är SNORHALA när det är bara lite fuktigt ute!
Turisterna är lätta att känna igen då alla får en "pot-hjälm modell kass"
Såg under hela min vistelse där endast en GSX1000R.. så NÄ dom vet inte vad riktiga hojar är där... :glömdet

+Vilken del av Ön ska du/ni va på? (du vet väl att är du på "Caribbean side" o laddar ner en olaglig film så har du rätt till titeln "Pirate of the Caribbean" :fakta )
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Off-topic: har själv en resa bokad, fast till Dominikanska Republiken. Jag tänkte att vi kunde ju köra lite tvåhjuligt där, så kollade lite. Läste att värdens näst farligaste land att köra tvåhjuligt i är Thailand. Bara Dominikanska Republiken är farligare. Tjoho.

Notera! Jag har bara läst en artikel och den kanske inte stämmer överens helt med andra.



On-topic: jag har precis installerat en LG OLED55C9 och den är dunder!!

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Inte vad jag upplever som farligast av vad jag sett men en massa turister ovana med tvåhjuling som hyr "moped" a 15hk för att sedan köra onyktra på fel sida om vägen kan ju påverka statistiken en hel del.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Va där (Punta Cana) NyÅr 2017-18, hyrde en 150cc scooter då MC är fukking omöjligt att hitta så vitt du inte vill hyra en H-D Fatboy o köra på led efter en guide :4skrika
Gick ok i övrigt...akta dig för potthål och det faktum att man har ngn form av plattor/klinker på bensinmackarna som är SNORHALA när det är bara lite fuktigt ute!
Turisterna är lätta att känna igen då alla får en "pot-hjälm modell kass"
Såg under hela min vistelse där endast en GSX1000R.. så NÄ dom vet inte vad riktiga hojar är där... :glömdet

+Vilken del av Ön ska du/ni va på? (du vet väl att är du på "Caribbean side" o laddar ner en olaglig film så har du rätt till titeln "Pirate of the Caribbean" :fakta )

Vi ska till Cabarete. Ska se till att få den titeln


Ett annat problem, som jag förstått det, är att vid en olycka så är det den rikaste som betalar, oavsett vem som orsakade olyckan. Vit = rik.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Kollade precis...Cabarete är Norra sidan så då får du allt åka rakt igenom landet för titeln...:tungan
En sak du bör undvika är att åka in på Haiti sidan...första vi fick reda på va att ngr turister hade hyrt hoj ock åkt över för att aldrig återvända...:gnissla KAN va snack för att behålla turister på RD sidan...men vem vill chansa?
Tror det är bs med att rikast betalar... men lätt o fråga när man hyr..
 

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Medellin
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
En sak du bör undvika är att åka in på Haiti sidan...första vi fick reda på va att ngr turister hade hyrt hoj ock åkt över för att aldrig återvända..

Torde vara rätt svårt att faktiskt ta sig över till Haiti, som turist, på en hyrd hoj.
Den gränsen är rätt välbevakad.
Och fordonsförsäkring (Ansvarsförsäkring) är obligatorisk (oavsett hudfärg).

/P
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
En Xiaomi Mi 9T Pro.
Vassa spec - nu återstår att se om den kraften är användarvänligt effektiv också.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Äh, kom nära undan mellantjafs men dessa har jag fluktat på en tid numera.

Ca 15-40% billigare än billigt-dyrt ordinarie pris, slog till på ett par.. 1st, en fast två skyddslurar, en kåpa för varje öra o inte två.. stereo! Har en enklare modell med bara reducering men dessa sägs vara koola när man kan stå motorsåga och föra ett normalt samtal utan att motparten hör vrålapan, nu är iofs min senaste elektrisk men det är bra ändå!

Mest nyfiken på ljudkvalitén med musak trådlöst från lur.

3-M-PELTOR-WS-ALERT-XPI-App-Banner-Landing-Page-1200x565.jpg

Fungerar perfekt, köpte precis dom där och vi står och för ett jävla oväsen och kan prata med varandra på jobbet, markgubbe och maskinisten och det är ovärderligt. Packa material med vibbra och kunna kommunicera om nästa moment är guld värt.

Så jäfla nöjd.

ps, du kör rosa som mig va? :fakta
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Mm dom är grümma med svartkonsten att tysta ljud med ljud, vråla utrustning och föra ett normalt samtal som du är inne på med radio och dubbel blåtand i det lilla formatet med en batteritid som förmodligen slår dom flesta på nosen.

Med det sagt så är dom full size men i framtiden kan vi nog se fram emot denna teknik i fler modeller. Har ett par enklare Sporttac som jag finner rätt perfekta storleksmässigt. Även nyfiken på hur DAB påverkar batteritiden.

Men men nu har jag kul med dessa, rosa går inte i ton med mina ögon så.. :glömdet
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top