"Det här köpte jag idag!"-tråden

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Ok köpte inte idag men väl på Black Friday. Men första turen idag med JBL-högtalarna till Packtalk. Förväntade mig inte stora skillnader, men det är det! Klarare ljud, mer bas (om man vill), högre ljud. Toppen måste jag säga. :)

Gott. Värt pengarna alltså. Har själv funderat på att byta ut mina till JBL. Så får det bli!
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
q.JPG

Snart har jag automatiserad hela hemmet!
:yoparty


(var köper man filter/borstar etc till dessa tingestar bäst (läs billigast)...?)
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
View attachment 451978

Snart har jag automatiserad hela hemmet!
:yoparty


(var köper man filter/borstar etc till dessa tingestar bäst (läs billigast)...?)

Välkommen i Xiaomi-träsket.Vi har en S5 och en S6 och är mycket nöjda.
Jag tror att ebay.de är ett bra ställe att leta tillbehören på, netonnet.se har borstar men inte filter.
Filter går bra att tvätta om de inte blivit för skitiga annars verkar kjell.com ha dessa.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Välkommen i Xiaomi-träsket.Vi har en S5 och en S6 och är mycket nöjda.
Jag tror att ebay.de är ett bra ställe att leta tillbehören på, netonnet.se har borstar men inte filter.
Filter går bra att tvätta om de inte blivit för skitiga annars verkar kjell.com ha dessa.

Bug o bock!
O tack för tipsen för inköpsställena, ska jag absolut kika närmare på när det nalkas service o underhåll
:tummenupp
Det är mkt riktigt en Xiaomi S5 jag införskaffat - fantastisk liten maskin.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Vad ska den sitta på? Kvalité ok? Tänkte köpa YSS till min XT600E...

Den ska sitta på min Tricker tillsammans med redan beställda Hyperpro fjädrar till gaffeln som bör komma vilken dag som helst.
Trickern är en sanslöst rolig cykel med (tyvärr) väldigt undermålig fjädring så jag tror detta blir ett stort lyft.
Kvalitén känns väldigt bra och den är säkert många pinnhål bättre än original som sitter på i skrivande stund.
Det jag hunnit läsa på om YSS på nätet låter väldigt lovande och deras komponenter har fått lovord från många olika håll!
:tummenupp

Gällande just Trickern som är en ganska udda fågel så bör ju oxå nämnas att det finns inte sådär jäkla mkt att välja på som tex till din XT.
Fanns iofs Öhlins men till en helt annan kostnad....
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Top tip af das dag:

  • Bra låda med trovärdig kvalitet, lätt att fippla bits
  • Vettigt sortiment, föredra själv långa bits till bitspistoler
  • Bitsen i sig är förmodligen hyper duper flex specs men har även sådana som gått i tre delar så..
  • Bitshållaren är väl det enda som känns sådär med lös hylsa runtom så man tror den är trasig vid första attack men är väl tänkt för tvåhandsskyttar
  • 139 pengar hos byggmaxen är ett bra pris vill jag påstå

Har haft lådan några veckor utan fail och köpte således en till damen som tisdagspresent, hon blir säkert lika nöjd som jag :glömdet

20191222-142802.jpg


20191222-142816.jpg
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Idag så tyckte jag att min gammla Jonsered rs52E hade gjort sitt svensk kvalitets proffs röj såg den e ju endast 40år gammal nu o går som en klocka käkar träd och buskar till frukost o dricker soppa som en halv galen häst.

Det blev en ny sthil fs490c med elektronisk förgasare 11,500:- blev nedprutat till 9,500:- skit billigt..

4 Första timmarna gjorda o den funkar bra.:tummenupp
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Ok köpte inte idag men väl på Black Friday. Men första turen idag med JBL-högtalarna till Packtalk. Förväntade mig inte stora skillnader, men det är det! Klarare ljud, mer bas (om man vill), högre ljud. Toppen måste jag säga. :)

2 frågor:

Var köpte du dom och vad fick du ge? :7peta
 
Last edited:
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top