"Det här köpte jag idag!"-tråden

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Vanligt missförstånd det där, är bara den finska förpackningen. Precis som sips o sånna grejjer.

roJTICm.jpg

Såg att det släppts en ny lur idag, iväg på lunchen o drygparkera (ursäkta mc kollektivet) utan bot o shåppa lite. Nu bara jobba klart sen blir det IT som f-n här :va

20190823-130336.jpg


20190823-124142.jpg
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Du skulle haft en sån här cylinder, DT200.

Passar den? Ser ut att vara väldigt annorlunda. Hade varit kul att prova, men då är den ju inte oskruvad längre ;)

Vet du förresten var man kan få tag på delar? Jag har ju Yamahas sprängskisser med artikelnummer, men det mesta har utgått - speciellt när man vill ha kåpor/dekaler eftersom den vit-rosa bara såldes under två år.

Yamaha Center Gbg kunde inte hjälpa till...
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Passar den? Ser ut att vara väldigt annorlunda. Hade varit kul att prova, men då är den ju inte oskruvad längre ;)

Vet du förresten var man kan få tag på delar? Jag har ju Yamahas sprängskisser med artikelnummer, men det mesta har utgått - speciellt när man vill ha kåpor/dekaler eftersom den vit-rosa bara såldes under två år.

Yamaha Center Gbg kunde inte hjälpa till...
Hör med Lelle.

http://www.mcproffsen.se
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Passar den? Ser ut att vara väldigt annorlunda. Hade varit kul att prova, men då är den ju inte oskruvad längre ;)

Vet du förresten var man kan få tag på delar? Jag har ju Yamahas sprängskisser med artikelnummer, men det mesta har utgått - speciellt när man vill ha kåpor/dekaler eftersom den vit-rosa bara såldes under två år.

Yamaha Center Gbg kunde inte hjälpa till...

Vet inte men det är i stora delar samma motor, men slaglängden är fel så den måste kortas ner.

Egentligen samma motor som från början var en luftkyld 125, uppdaterades med vätskekylning, fick större borrning. Och förgasaren blev nerflyttad till vevhuset och fick då naturligtvis en cylinder utan insug. Samma motor som uppdaterades ytterligare till WR200 också.
Därimellan blev det även en DT230 på samma motor.

Det här på bild är från en tidig DT200, en motor som jag ska trimma och klämma ner i ett YZ125-chassi. Målet är minst samma toppeffekt som YZ125 men framför allt bredare register.

Vet inte men skulle börja med att söka på ebay efter dekaler.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Passar den? Ser ut att vara väldigt annorlunda. Hade varit kul att prova, men då är den ju inte oskruvad längre ;)

Vet du förresten var man kan få tag på delar? Jag har ju Yamahas sprängskisser med artikelnummer, men det mesta har utgått - speciellt när man vill ha kåpor/dekaler eftersom den vit-rosa bara såldes under två år.

Yamaha Center Gbg kunde inte hjälpa till...

C-C mellan pinnbultarna är 88 res 93 mm, då kan ju mäta på din och se om det är samma.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det hände en grej :rodnar

DSC_1099.jpgDSC_1100.jpgDSC_1103.jpgDSC_1101.jpg
 

apstubbe

Medlem
Gick med
4 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
2017 Aprilia Shiver 900
Det räknas kanske inte då jag inte köpte den, men idag fick jag en av prototyperna till Hagströms Fantomen. :yoparty:banana
fantomen.jpg
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Igår fick 435an byta plats till förmån för en Macan. Tydligen var de långa dörrarna som en coupe medför ingen hit på parkeringsplatser. Oh well.. Nu hoppas jag att vi har bil ett par år till iaf.
IMG_0245.JPG
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Nu köpte jag inte den här idag, utan för 10 dagar sedan. Men iaf, här kommer det!!!
En 600 K6 som jag gav 25.000 för. Har kört 14 mil och ännuninte hittat några fel....
 

Bifogat

  • Gixxer 600.jpg
    Gixxer 600.jpg
    43.2 KB · Visningar: 64
  • Gixxer K6.jpg
    Gixxer K6.jpg
    45 KB · Visningar: 57
Last edited:

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
129a62d66af433eccb92f9e4aadec500.jpg
17d610835f0102bd724970c291685575.jpg
a34a30f2026541e48f354062dda75a19.jpg


Köpte en R1200GS med kit från tyska Wunderlich för att efterlikna en gammal R80G/S PD
Jag är svag för gamla offroads med Paris Dakar look


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Rom och cigarrer.

Kanske var så att jag trösthandlade litet åt mig själv. :) Ska bara sluta käka de starka smärtstillande tabletterna först, de är inte kompisar med alkohol.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top