"Det här köpte jag idag!"-tråden

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Scramblern köptes i fredags, så varför inte fortsätta det roliga? Kul att uppdatera garderoben, minst sagt. Senast jag köpte nått plagg var nog 2012.

Jacka - Alpinestar Wake air. (för varma dagar) samt ryggskydd i jackan.

Kruka - shark vancore 2. Den svarta blev det.. :lol

100 mil service bokat och termi slipon beställt. :banana

Rackarns mysigt surr i den pipan.


Nu blir det nudlar framöver.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Två nya bakdäck, sportouring, inköpta och pålagda av vår käre däckshandlare. De ska förhoppningsvis göra att vi slipper punktering på vår resa. :)
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
tjööpte tidigare Snell E-1 blåtands intercom! Perfekt för semestern framöver, hoppas jag! :fyllisar

Tror det kommer bli riktigt fint dä!
 
Last edited:

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Grattis till nya hojen Täppas.
Den hade varit välkommen i "jag har köpt ny motorcykel-tråden".
Några planer med Blackbirden ?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det är nu två veckor sedan den kom på plats i garaget men annat har kommit emellan.
Nåja nu testad, provkörd med nya Metzeler M7RR fram och bak på en Yamaha MT-09.
Erfarenheter av U-206 från Verktygsboden:

Ta av gamla däcket går som smort,
trycka loss det från fälgen, smörja däck och fälg med däckpasta, montera fälgen på maskinen, lägga upp däcket på verktyget med däckjärnet och så åker första sidan av gamla däcket över fälgkanten när man kör maskinen. Ett tag med däckjärnet för lägga andra sidan av däcket på verktyget, köra maskinen och däcket av.

Montera nytt däck, givetvis smort precis som fälgen,
Första sidan av däcket åker lätt över fälgkanten.
Man trycker ner halva däcket till mitten av fälgen och låter maskinen kränga resten av däcket över fälgkanten.
Andra sidan fodrar att man trycker ner motstående sida till "verktyget" till mitten av fälgen för det ska gå lätt.
Vilket var väldigt jobbigt med bakdäcket. Vi var två som tryckte och det behövdes.

Framdäcket satte jag däckvärmare på innan vi tog framhjulet från hojen.
Och med varmt och mjukt däck, var det lätt trycka till däckets motstående sida till verktyget så U-206 kunde lätt kränga också andra sidan av däcket över fälgkanten.

Maskinen kom med DHL men för att få den på rätt plats i garaget var det praktiskt med den pallyftare jag fått låna. För fraktvikten var tror jag 195 kg.
 

Bifogat

  • Verktygsboden-U-206.jpg
    Verktygsboden-U-206.jpg
    116.6 KB · Visningar: 63
Last edited:

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Köpte ett par bandagar med ssemse! Ska man nu njuta av semestern eller hoppas att den går fort...

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
1799:- bra deal :tummenupp (sista dagen)

37398.jpg
 

daspunner

Medlem
Gick med
1 Mar 2019
Ort
Varberg
Hoj
2008 Kawasaki ER6N
Läder och motorcykel hör ju ihop! Så är det bara! Först hittade jag en Halvarsson Carat och jag vart så nerkärad man kan bli ett plagg. Sitter bra o fåfäng som man är blev jag coolare än Batman i den om jag får säga det själv. Nån dag efter så var det ju dags för sambon då som hittade en Jofama Katla som hon blev ursnygg i! Jofama, Halvarsson o Lindbergs är "samma" märke för er som inte vet det och tillverkas i Malung. Bara det gillar jag!

De är kanske inte köpta just idag som tråden heter men väldigt nyligen. Här är de iaf:

IMG_20190721_231210.jpg

Vi vart skitnöjda båda två!

En liten sköjig detalj på jackan till vänster (Halvarsson Carat) är att skinnet är behandlat med nån teknik som inte absorberar värme som vanligt svart läder gör. Märktes verkligen tydligt när vi tog fikapaus o jackan låg på bordet i solen och den var betydligt svalare vid beröring än vad den svarta t-shirten var som jag hade på mej.

Ytterligare en sköj detalj! Hennes Jacka heter Katla och tillhörande byxor Tengil.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top