"Det här köpte jag idag!"-tråden

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Aha, du har råd med plåt istf tygtak. :)
Subaru, vägen till ett mindre bankkonto.....

Jo, Jag har väl det. Min outback har inte kostat så mycket bortsett från skatt och försäkring.
Den här kan iofs komma att kosta lite mer för att skrämma lite mer liv i motorn. Min sambo tycker nog inte det däremot, med tanke på hur mycket hon protesterar så fort det släpper lite i bakänden.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jo, Jag har väl det. Min outback har inte kostat så mycket bortsett från skatt och försäkring.
Den här kan iofs komma att kosta lite mer för att skrämma lite mer liv i motorn. Min sambo tycker nog inte det däremot, med tanke på hur mycket hon protesterar så fort det släpper lite i bakänden.

Det som överraskade mig mest när jag köpte reservdelar till en Subaru var att märkesverkstan som sålde delar (Kungsängen) informerade att Subarus reservdelspriser låg väldigt högt...... (20% rabatt bara dessutom).

Men det finns väl alternativ förhoppningsvis :tummenupp
Kul bil fö :yoparty
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det som överraskade mig mest när jag köpte reservdelar till en Subaru var att märkesverkstan som sålde delar (Kungsängen) informerade att Subarus reservdelspriser låg väldigt högt...... (20% rabatt bara dessutom).

Men det finns väl alternativ förhoppningsvis :tummenupp
Kul bil fö :yoparty

Jag är van vid utgifterna som kommer med att ha en racehoj. :hihi
Gillar den rätt mycket hittills, som vanligt när jag kör bil så tycker jag motorn är för slö, men jag blev ju undervälmad av H2SE, så jag kanske inte är helt normal. :crash
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
BRZ/GT86 har visat sig gå ganska bra trots begränsad effekt. Jag vet inte om BRZ också har ECO-däck, men på GT86 är det en vettig uppgradering. En tidigare kollega har fått bra fart på sin (framförallt med sonen bakom ratten). https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=103879

Ja, egentligen vill jag inte klämma dit stressfläkt och sånt, utan är väl mest ute efter en snyggare effektleverans och lite mer på toppen. Så typ avgassystem, luftintag och en ordentlig mappning. Och däck. Ingen aning vad som sitter på sommarfälgarna, men vinterdäcken släpper så fort man gasar lite friskare i rondeller, eller i korsningar.
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Den här hjälmen föll jag pladask för. Så jag beställde en sån idag, kommer om några dar.

CHASER-X_LEAGUE_UK.jpg CHASER-X_LEAGUE_UK_front.jpg


Plus en Cardo Scala Rider Freecom 4 så man kan prata med folk.
Så nu är det slutsjunget på vägarna. :lol

ScalaRiderFreecom4.jpg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Förvisso häromdagen, men ett såhär bra köp måste jag bara dela med mig av:
melissa-sous-vide-cirkulator-msa16310198.jpg

En sous-vide manick! :tummenupp En sån här borde jag ha köpt för länge sen, haft den i en vecka nu och i princip använt den dagligen. ALLT blir fan så mycket bättre med den här prylen! :banana
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En grytpropeller :va

Yes, med värmare ;) Såhär: Oavsett om du föredrar ditt kött rare, medium rare, medium eller whatever, ställ in tempen, lägg köttet i en plastpåse, lägg i vattenbadet i någon timme och stek sen på det i en varm panna eller på hett grillgaller för ytans skull. Perfekt kött varje gång som inte bara är rätt stekgrad i mitten utan hela vägen utifrån och in :yoparty
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top