"Det här köpte jag idag!"-tråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Moppefukkolukten, knäckt ram, tveksamma bromsar, spaghettiekrar, cykelpumpdämpare, 6V vilka andra fördelar? :tummenupp

Meh, negativ du ska vara då :gnissla För det första: Nostalgin, körde yamma YPVS (förvisso RD och TZR) när jag var 16 :D Priset är en annan, delar kostar piss och inget, lägger man aset (lär hända) så är det ingen kris, att resa fanstyget efter vält är heller ingen ko på isen... :tummenupp Och en lätt båge känns spontant som en fördel att bröta runt i lätt terräng med jämfört med ett stort tungt åbäke :)
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Negativ, skrev ju en tummenupp ffs ;) Alltid kul med projekt om man har tid men spår en semesterromans som inte passar in när det väl kommer till kritan, time will tell.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Äntligen fått min torrdräkt levererad, jag tyckte det var dyrt med utrustning först när jag började köra hoj och skulle köpa skinnställ men sen snurrade jag in på dykning, tveklöst det dyraste plagget jag någonsin köpt eller kommer att köpa i framtiden.... :död
En Waterproof (svenskt!) D7X, helt underbart skön dräkt som förhoppningsvis ska ge mig möjligheten att dyka året runt :tummenupp
Massa prylbögiga funktioner också, perfekt när man har snoppmätartävling innan/efter dyken!
Inte min på bilden då det ser ut som kriget här hemma med dykprylar över halva lägenheten nu, men en i princip exakt likadan.

6884c04320e0db447a8af9f374585c33-image.jpeg
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Två små stämningsfulla Julbodar. Trodde de var 25-30 cm långa enligt bilden jag beställde på, men de visade sig vara typ 12 cm eller nåt. Nåväl...juliga o fina små lysbodar iallafall

Julbodar.jpg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Negativ, skrev ju en tummenupp ffs ;) Alltid kul med projekt om man har tid men spår en semesterromans som inte passar in när det väl kommer till kritan, time will tell.

Haha, keyrå :D

Mycket möjligt att du har rätt, men man vet ju inte utan att prova! :) Ut och sladda med bilen har man ju gjort ett par vintrar men aldrig med båge, kan ju vara kul att testa det med :D Om inget annat så får jag lätt igen pengarna efter att ha rustat upp lillbågen litegrann, den var så billig så jag kunde inte låta bli att slå till :tummenupp
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Denna klassiker, började tillverkas 1952 och man får en oerhörd Finlandsbåtsflashback när man smakar den.
xgyuswrbklp8hftxvkvi.jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Denna klassiker, började tillverkas 1952 och man får en oerhörd Finlandsbåtsflashback när man smakar den.

Jag har inte så värst mycket minnen från finlandsbåtar, förutom att kliva ombord och köpa en herrans massa dryck, och vakna på morgonen och upptäcka att drycken nästan är slut, hälla i sig det man har kvar och sedan antagligen gå och köpa mer. :hihi
Jag hittade lite bilder från en kryssning som jag tagit, det går inte se vad det är på hälften av dem, resten av dem är bara väldigt suddiga, och jag har ingen aning om vem nån på bilderna är. :fyllisar
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Varför i flåklypa hoppar tillverkare över storlekar i set med krafthylsor!? Behöver inte vara nasaapproved men känns som att utbudet blir smalt med dessa dumheter.

Letat runt efter 1/2", korta krafthylsor 10-19mm eller 10-24 men om de börjat med 8mm eller sträckt sig till 32mn hade även gått ner.

Set 1: 11-19
Set 2: 10-22 utan 15 och 18, 20 kvittar för dom flesta
Set 3: 10-19 utan 18

O.s.v. o.s.v...

Vaffö?

Man vill ofta gärna ha ett komplett set i en låda för ordning på oredan och då blir det svårt att komplettera dagens formpassade diton.

Blev tillslut blåtema eftersom det var för billigt att låta bli, går även att komplettera hjälpligt.

10-24 utan 12 och 18 men + annat kraftgodis. 11 byts ut till 12 och 23 till 18 så blir det toppen. Lådan var nedsatt med 50% vilket då blev ett pris på 450 pengar :tummenupp

19-1499_xxl_1.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top