"Det här köpte jag idag!"-tråden

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Knoddas skrev:
Vad fick du ge för Legot?
Sitter på samma modell och tänker sälja, osäkert vad man ska begära för den dock...

Köpte den i Schweiz, då den är svår att få tag på i Sverige. Min är helt ny och oöppnad från en butik, fick ge 349 CHF = 3000 SEK. Känns som att priserna fluktuerar väldigt mycket dock, nu är den uppe i 400 CHF = 3500 SEK.

är inte alls särskilt insatt i Lego priser, men kanske 2-3000 nånstans för en begagnad? Kanske vänta typ 2-3 år så går det säkert upp mer.

Kände att Volvon behövde en kompis dock :tungan

bb.jpg
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Knoprep till barnen. Dotter på 5 år fixar råbandsknop.
7708751cef769181bc0d6fed052c777c.jpg
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta

Känner till BrickLink allt för väl, dessvärre gör inte medelsvensken det.
Förvisso tacksamt när man är köpare, gott om lattemorsor som säljer sina ungars lego helt utan aning om värdet på grejerna.
Köpte 42009 innan jul på blocket, betalade 800 spänn... :rofl

Sent from my E5823 using Tapatalk
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Skolböcker (plus provavgifter och en del klassrumstimmar, men mestadels böcker eftersom jag pluggar 90% på distans) för 50 papp :näsblod Nu jävlar ska det tas civilt flygcert :yoparty
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
[QUOTE

En nypressad från 1965! T-tröjan är kult men skivan var lysande...
"the sun is not yellow, it is a ckicken" :)[/QUOTE]

- Den gamle kommunisten. Sur o grinig också.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Termostat, packningar, plastfläppar och oljepluggsbrickor beställdes i fredags. Jävligt sexigt :/
Helahojen i Stockholm är grymt hjälpsamma med att plocka fram rätt prylar!
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
2 år efter man flyttade hemifrån så har jag äntligen skaffat mig en skruvdragare, har varit hopplöst att inte kunnat sätta upp ens en tavla här hemma utan att behöva låna en skruvdragare så man kan borra hål i stenväggen.
Hade möjligheten att själv välja min julklapp på jobb i år, och fyllde 25 i samma veva samt firade 10 år som anställd, så jag kunde rättfärdiga lite extra spenderade.
Blev en Probuilder 18V borstlös maskin (jobbar med återförsäljaren för Probuilder, annars hade jag klippt en Hitachi eller Makita), för en som bara använt gamla icke borstlösa 12V maskiner innan så känns den helt magiskt, har redan fått jobba hårt.
Nästa steg blir en slagskruvdragare av ett lite mer känt märke...

Sent from my G8441 using Tapatalk
 
Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Fredagsöl och löste ut en trisslott jag fick som tack för en opinionsundersökning jag deltog i.

(Blev leggad på bolaget av den supersöta kassörskan, kändes bra för en 40+ man med sovande barn i vagnen. Bra feeling på den där lotten nu.)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
2 år efter man flyttade hemifrån så har jag äntligen skaffat mig en skruvdragare, har varit hopplöst att inte kunnat sätta upp ens en tavla här hemma utan att behöva låna en skruvdragare så man kan borra hål i stenväggen.
Hade möjligheten att själv välja min julklapp på jobb i år, och fyllde 25 i samma veva samt firade 10 år som anställd, så jag kunde rättfärdiga lite extra spenderade.
Blev en Probuilder 18V borstlös maskin (jobbar med återförsäljaren för Probuilder, annars hade jag klippt en Hitachi eller Makita), för en som bara använt gamla icke borstlösa 12V maskiner innan så känns den helt magiskt, har redan fått jobba hårt.
Nästa steg blir en slagskruvdragare av ett lite mer känt märke...

Sent from my G8441 using Tapatalk

Kan du verkligen borra i stenväggen med en skruvdragare?

- - - Updated - - -

2 år efter man flyttade hemifrån så har jag äntligen skaffat mig en skruvdragare, har varit hopplöst att inte kunnat sätta upp ens en tavla här hemma utan att behöva låna en skruvdragare så man kan borra hål i stenväggen.
Hade möjligheten att själv välja min julklapp på jobb i år, och fyllde 25 i samma veva samt firade 10 år som anställd, så jag kunde rättfärdiga lite extra spenderade.
Blev en Probuilder 18V borstlös maskin (jobbar med återförsäljaren för Probuilder, annars hade jag klippt en Hitachi eller Makita), för en som bara använt gamla icke borstlösa 12V maskiner innan så känns den helt magiskt, har redan fått jobba hårt.
Nästa steg blir en slagskruvdragare av ett lite mer känt märke...

Sent from my G8441 using Tapatalk

Kan du verkligen borra i stenväggen med en skruvdragare?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Kan du verkligen borra i stenväggen med en skruvdragare?

- - - Updated - - -



Kan du verkligen borra i stenväggen med en skruvdragare?

Det går skitbra, vi snackar ju mindre hål på några millimeter bara, inga problem :tummenupp

Sent from my G8441 using Tapatalk
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Köpte en sån här när jag följde med sambon när jobb skulle shoppa. Och så köpte jag rocksmith 2014 på Steam. Gitarren har jag ju redan så det är bara att plugga in i speldatorn vid TVn och föra oväsen. :D
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Blir egentligen inte ägare än på ett tag. Men skrev papper på ett radhus.

Hyresgäst hos banken?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top