"Det här köpte jag idag!"-tråden

Kian

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2017
Ort
Malmö
Hoj
Subaru Impreza WRX 1992
Jag köpte en oöopnad och olåst mobil på Blocket för några dagar sen. Jag har gjort detta många gånger och har aldrig stött på några problem. Har alltid fått med originalkvitton också. Denna gången dock blev jag lite misstänksam, eftersom killen som sålde hade den i Rinkeby och såg lite misstänkt ut... han hade inte med sig leg men jag fick ett kvitto. Den är köpt på Ellos med en rabatt från http://promocodius.com/se/butiker/ellos-rabattkod och det står något bilhandlarföretag som köpare. Jag vet inte vad det är för fuffens men något är det säkert. De fick ut den gratis på ett förlängt abonnemang. Hursomhelst, jag är orolig att den kommer bli spärrad och oanvändbar plötsligt en dag.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ett till tält..... Det var halva priset på North Face's ikoniska ve 25, så kunde inte låta bli....

VE25.jpg
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ett till tält..... Det var halva priset på North Face's ikoniska ve 25, så kunde inte låta bli....

View attachment 435879

När ungarna är olydiga och får sova ute? Smart, ska nog ta och applicera det här hemma också.

Själv kan jag inte minnas när jag sov i ett tält senast men jag är ganska säker på att det var innan jag fyllde 18. Ungarna tjatar fortfarande om det men nu tror jag att jag har kommit till rätta med det, hittade det här tältet som skulle kunna funka:
treeline-outdoors-goal-zero-edition2_-1080x720.jpg
 

elektronikfreak

fd stoner & bootlegger
Gick med
3 Jun 2012
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2001 Yamaha XV535
Min gamla Saab 9-5 kombi har ett bromsrör gått på så jag har lite hastigt fått lov att köpa mig en "ny" begagnad bil. För första gången i mitt liv blev det en asiatisk bil... en Toyota... en Yaris Verso. :va

Årsmodell 2003 med endast 7.700 mil på vägmätaren men med en väldigt suspekt historia. Detta med servicebok och andra historiska minnen fick jag glömma. Här är en bild på asiaten.

Bild: https://s6.postimg.org/e3qlekjgf/2003yarisverso.jpg

2003yarisverso.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Min gamla Saab 9-5 kombi har ett bromsrör gått på så jag har lite hastigt fått lov att köpa mig en "ny" begagnad bil. För första gången i mitt liv blev det en asiatisk bil... en Toyota... en Yaris Verso. :va

Årsmodell 2003 med endast 7.700 mil på vägmätaren men med en väldigt suspekt historia. Detta med servicebok och andra historiska minnen fick jag glömma.

Det kan vara en av världens mest outslitliga bilar, morsan är inne på sin andra och totalvägrar att byta bort den.

Den första hon hade saknade AC, annars hade hon inte bytt bort den heller.

Det ryms ett helt IKEA kök till en normalstor villa när man har fällt ner och stoppat undan stolarna bak under golvet.

Dessutom toppar den 172km/h över en flygraka
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Kinky, kan du redogöra vad det är till för.. gör de så att man flyter?
(sökmotorn, flipp floppsen och mössan har jag koll på tror jag)

Denna tyckte jag var fiffig, slog till på två (billigt var det också) och god för 3680W = imponerande:

922011870101-ItemBig-636231363260000000.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top