"Det här köpte jag idag!"-tråden

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Prisvärt för att vara från hyllan:

0120182.jpg
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
De flesta av tillbehören håller samma kvalité oavsett tillverkare och jag gissar att samtliga är tillverkade i Kina, Dremels är det i.a.f. även om man kunde tro att Bosch vet bättre =) Jag har också Biltemakit m.fl. men den som smäller högst för mig är från Dremel vilket är 38mm kapskivan som syns uppe till vänster på bilden, specad till 35000 varv med lång livslängd, snabbinfästningen är inte fel heller.

Nackdelen är att de gärna är duktigt prissatta här hemma för vad det är, på ebay går de att fynda men som nu när jag kika på hyllan; 5st 38mm kapskivor 150:-, snabbfäste 150:- medan kitet ovan med 3st 38mm kapskivor, snabbfäste och ca 100 tillbehör till kostar 300:- hos en o samma åf :va

Valfritt set/tillverkare skickar gärna med ett 20-40 pack av de tunnare kapskivorna, strulet är bara att det åtgår 20-40st av dessa (utan snabbinfästning) på 1st 38mm kapskiva...

WLK9q.jpg
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Eftersom skrivaren kläggade ihop lagom till att jag behövde använda den igen, varenda gång, så behövde jag en anledning att använda den oftare.
Så jag införskaffade lite klisterark.

Men perfektionisten i mig tröttnade fort på hur ojämna klibborna blev med vanlig brytbladskniv på frihand.

Således vart det en skärmatta, skalpell och linjal!
Klassiska bra-att-ha grejer :)
skarmatta.jpg
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22

Det blev 1.4 tb. Tycker effekten räcker till gott i den lilla bilen. Har bara kört den 5 mil men är toknöjd. Den gräddvita färgen är verkligen sjukt snygg, ett krav från min sambo att det skulle vara den färgen!

Dock så finns det ett litet klonk från framvagnen som ska undersökas, vanligt på Mito?
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Det blev 1.4 tb. Tycker effekten räcker till gott i den lilla bilen. Har bara kört den 5 mil men är toknöjd. Den gräddvita färgen är verkligen sjukt snygg, ett krav från min sambo att det skulle vara den färgen!

Dock så finns det ett litet klonk från framvagnen som ska undersökas, vanligt på Mito?

Klonk I framvagnen har jag inte hört om att det skulle vara ett vanligt fel på MiTo. Å andra sidan är MiTon inte direct någon dussinbil I Sverige så om det skulle vara ett vanligt fel är det ändå bara ett par bilar det handlar om och då är det ju inte ett vanligt fel.
Jag vet att I alla fall Alfa 156 har lite klonkljud ibland. Bussningarna till krängningshämmaren brukar kunna låta på den bilen fast så tror jag inte är fallet med MiTon.

När klonkar det?

Har du kört Alfa innan förrästen?
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Klonk I framvagnen har jag inte hört om att det skulle vara ett vanligt fel på MiTo. Å andra sidan är MiTon inte direct någon dussinbil I Sverige så om det skulle vara ett vanligt fel är det ändå bara ett par bilar det handlar om och då är det ju inte ett vanligt fel.
Jag vet att I alla fall Alfa 156 har lite klonkljud ibland. Bussningarna till krängningshämmaren brukar kunna låta på den bilen fast så tror jag inte är fallet med MiTon.

När klonkar det?

Har du kört Alfa innan förrästen?

Det "klapprar" vid dålig väg- tänk gatusten. Efter gogglat runt lite så verkar det som att det kan vara stabilisatorstagen, tydligen en vanlig åkomma. Ska ta det med handlaren. Men misstänker också att det kan vara bussningarna till kränghämmaren.

Har faktiskt kört Alfa tidigare även om det är länge sen nu. En Alfa 75 V6 2,5 samt en Alfa 75 TS har passerat. Dock så har vi alltid åkt Alfa i familjen samt att vi även sålde Alfa på 90-talet, dvs Alfa har alltid legat varmt om hjärtat.

Åkte Honda Civic Type -R innan Alfan, jmf mot den så är Alfan rena GT vagnen trots miniformatet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En sånhär telefon. Mest för att min privata dog. en jobbmobilen var lite sliten med, och den här har dual sim.
Den är inte smäcker, men den är sådär funktion-före-form-snygg.
14424960_1257399630969248_6268514940914923757_o.jpg

Största anledningen till inköpet var att min mobil började bete sig helt efterblivet på jobbet idag så nu fick det helt enkelt bli nytt inköp av en såndär tingest. Och eftersom att jag gillar saker som håller så var ju Cat rätt intressant. Hade inga direkta besvär med min förra Cat heller, sålänge som den levde iaf. :hihi
Och, med den här kan man ta sånhär bilder:
14516486_1257618067614071_4355104422223943150_n.jpg14517529_1257620794280465_2204549688951712337_n.jpg
Och, dessutom ta punkt-temp på flera ställen, så om jag vill kan jag mäta tempen över hela däcket på en gång. :hihi
Tänkt skaffa en ett halvår eller så nu. Kan vara bra att ha.
 
Last edited:

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
En sånhär telefon. Mest för att min privata dog. en jobbmobilen var lite sliten med, och den här har dual sim.
Den är inte smäcker, men den är sådär funktion-före-form-snygg.
View attachment 433569

Största anledningen till inköpet var att min mobil började bete sig helt efterblivet på jobbet idag så nu fick det helt enkelt bli nytt inköp av en såndär tingest. Och eftersom att jag gillar saker som håller så var ju Cat rätt intressant. Hade inga direkta besvär med min förra Cat heller, sålänge som den levde iaf. :hihi
Och, med den här kan man ta sånhär bilder:
View attachment 433573View attachment 433574
Och, dessutom ta punkt-temp på flera ställen, så om jag vill kan jag mäta tempen över hela däcket på en gång. :hihi
Tänkt skaffa en ett halvår eller så nu. Kan vara bra att ha.

Lyckades slå sönder min Cat B15Q häromdagen så funderade på att köpa mig en S60 men kom fram till att det blev lite för dyrt. Fick bli en kineslur istället, Blackview BV6000. Får väl se om den är något att ha, ingen IR dock :gråta

1461898202990386238.jpg
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top