"Det här köpte jag idag!"-tråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition

Du får gärna återkomma med en recension på byxorna när du får dem. Har letat lite efter kevlarjeans men har inte hittat några som känns tillräckligt pålitliga.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Blev ett begagnat sånt här till riktigt fyndpris. Knappt använt. Som nytt.
4409dbedf41e343a27ca5fb49f22e7b5.jpg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du får gärna återkomma med en recension på byxorna när du får dem. Har letat lite efter kevlarjeans men har inte hittat några som känns tillräckligt pålitliga.
Absolut! Jo jag har själv kollat runt ett tag och fastnade för de här just för att insidan är helt täckt av kevlar och inte bara lappad. Känns säkrare så, man vill ju inte att den lilla kevlarlappen glider undan så att det blir skinkorna som drar i asfalten om man klotar :näsblod Att de var billiga gjorde ju inte ont heller :)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Köpte mig min första "riktiga" bil igår.
En jäkla skillnad jämfört med Opel Astran från -94 man har kört fram tills nu... :rofl

Blev en Subaru Impreza 2.0R -08.
Ville egentligen ha en pickis eller SUV med dieselspis men utbudet var för dåligt nu, en vända in till Subaru handlaren i stan och en provkörning senare så var saken biff!
Inte min på bilden, men en exakt likadan.
Nu ska det sparas till hoj! :)

d33c8b9be2a65438afe7045ec7c925a1.jpg
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du får gärna återkomma med en recension på byxorna när du får dem. Har letat lite efter kevlarjeans men har inte hittat några som känns tillräckligt pålitliga.

Köpte ett par byxor till idag, att ha till dagarna som inte är fullt så varma att man vill köra i jeans :D bältet hade jag sen innan så det kompletterade jag med i efterhand :hihi
DSC_0057.jpg

Men när jag kom hem hade jag faktiskt fått jeansen också! De satt riktigt bra, köpte medvetet en tum för stort då jag vill kunna ha utökade beskydd under och de satt som en smäck! Riktigt bra passform, förvånansvärt bekväma, följsamt och mjukt kevlar... Känns som något tjockare och mycket lenare jeans helt enkelt! Jag är riktigt nöjd, såpass att jag funtar på att köpa ett par till att bära till vardags :D kanske blir lite varmt dock :hihi men ja, jag skulle rekommendera de här byxorna iallafall! :) det enda negativa var att fickorna till höftskydden var av ganska tunnt nät och kardborröppningen var lite för stark så jag rev sönder fickan litegrann när jag skulle ha i skydden... :( men det var nog mest mitt eget fel så byxorna känns fortfarande som ett riktigt bra köp! :tummenupp
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Köpte ett par byxor till idag, att ha till dagarna som inte är fullt så varma att man vill köra i jeans :D bältet hade jag sen innan så det kompletterade jag med i efterhand :hihi
View attachment 427703

Men när jag kom hem hade jag faktiskt fått jeansen också! De satt riktigt bra, köpte medvetet en tum för stort då jag vill kunna ha utökade beskydd under och de satt som en smäck! Riktigt bra passform, förvånansvärt bekväma, följsamt och mjukt kevlar... Känns som något tjockare och mycket lenare jeans helt enkelt! Jag är riktigt nöjd, såpass att jag funtar på att köpa ett par till att bära till vardags :D kanske blir lite varmt dock :hihi men ja, jag skulle rekommendera de här byxorna iallafall! :) det enda negativa var att fickorna till höftskydden var av ganska tunnt nät och kardborröppningen var lite för stark så jag rev sönder fickan litegrann när jag skulle ha i skydden... :( men det var nog mest mitt eget fel så byxorna känns fortfarande som ett riktigt bra köp! :tummenupp

Tackar för återkopplingen.
Jag har separata skydd för höften och även för knä/ben så att meshfickorna för skydden är lite klena gör det samma.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tackar för återkopplingen.
Jag har separata skydd för höften och även för knä/ben så att meshfickorna för skydden är lite klena gör det samma.

Jag vet inte hur mycket de där skydden bygger på ditt omfång, men du får nog köpa någon storlek större om det ska få plats under. Jag har 32-33 tum i midjemått och köpte storlek 34 just för att ha lite andrum, men det var ändå ganska tight längs benen (regular fit). Men det är ett vanligt problem jag har när jag köper byxor då jag har rätt stora lår, så någon storlek upp och sen ett skärp för att hålla uppe byxorna så funkar det nog utmärkt! :)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag vet inte hur mycket de där skydden bygger på ditt omfång, men du får nog köpa någon storlek större om det ska få plats under. Jag har 32-33 tum i midjemått och köpte storlek 34 just för att ha lite andrum, men det var ändå ganska tight längs benen (regular fit). Men det är ett vanligt problem jag har när jag köper byxor då jag har rätt stora lår, så någon storlek upp och sen ett skärp för att hålla uppe byxorna så funkar det nog utmärkt! :)

Jo, de bygger en del så jag räknar med att gå upp någon storlek eller två. Eftersom skydden sitter där de sitter så är det ju inte riktigt lika noga att byxorna sitter tajt.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top