"Det här köpte jag idag!"-tråden

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag måste nog skaffa en ny telefon snart. Samsung har inte övertygat och iphone är så jävla dyra. Vet inte ens om de andra tillverkarna gör något av värde. Helt vilse i telefonpannkakan :3freak
Monstret går så fint nu, bara växlarna man bommar ibland p.g.a. sned spak hoppas jag. Annars är det växeltrummedags.
Och just det. Köpte nya broms- och kopplingshandtag till den. Borde inte gjort det, nu ser resten av hojen ut som sopor.
Samsung är inte billiga dom heller, sex papp för en isskrapa med skärm.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Alltså, jag har inte direkt fått uppfattningen att ni är några sheeple söderhipsters.
Ändå verkar det vara jääävligt viktigt att ha senaste telefonen.
Varför?

Jag raljerar inte, det är en helt ärlig fråga och jag skulle gärna vilja ha ett ärligt svar utan svepskäl typ "jag råååkade tappa gamla telefonen i stenkrossen!".
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Alltså, jag har inte direkt fått uppfattningen att ni är några sheeple söderhipsters.
Ändå verkar det vara jääävligt viktigt att ha senaste telefonen.
Varför?

Jag raljerar inte, det är en helt ärlig fråga och jag skulle gärna vilja ha ett ärligt svar utan svepskäl typ "jag råååkade tappa gamla telefonen i stenkrossen!".

SpÅrtbajjk är...skall vi säga oduglig med teknikprylar. :hihi
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Alltså, jag har inte direkt fått uppfattningen att ni är några sheeple söderhipsters.
Ändå verkar det vara jääävligt viktigt att ha senaste telefonen.
Varför?

Jag raljerar inte, det är en helt ärlig fråga och jag skulle gärna vilja ha ett ärligt svar utan svepskäl typ "jag råååkade tappa gamla telefonen i stenkrossen!".

Jag blir nog utan min fria jobbtelefon och min egen är dysfunktionell, minst sagt. Den har jag haft ett par, tre år. Det är därför jag nog kommer behöva en ny.
Gillar inte heller att byta kors och tvärs men om jag byter fixar jag en bättre smartphone, det är trixigt att ta sig fram utan när man vant sig vid dem.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Alltså, jag har inte direkt fått uppfattningen att ni är några sheeple söderhipsters.
Ändå verkar det vara jääävligt viktigt att ha senaste telefonen.
Varför?

Jag raljerar inte, det är en helt ärlig fråga och jag skulle gärna vilja ha ett ärligt svar utan svepskäl typ "jag råååkade tappa gamla telefonen i stenkrossen!".
Helt ärligt så är jag oerhört trött på iPhone och iTunes.
Kollat på Windows Phone men gillar inte upplägget.
Hade planer på att köpa en Samsung Galaxy S4 men den var slut överallt så det blev en 5:a.

Inget som helst krav att det är den senaste, men har jag bestämt mig så ska det ske nu!

Dessutom har den ju stöd för trådlös laddning vilket är rätt bekvämt, skal och laddare beställt :hej
 
Last edited:

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Helt ärligt så är jag oerhört trött på iPhone och iTunes.
Kollat på Windows Phone men gillar inte upplägget.
Hade planer på att köpa en Samsung Galaxy S4 men den var slut överallt så det blev en 5:a.

Inget som helst krav att det är den senaste, men har jag bestämt mig så ska det ske nu!

Dessutom har den ju stöd för trådlös laddning vilket är rätt bekvämt, skal och laddare beställt :hej
Hade samma tankar. Apple borjar bli sa javla trakigt, sa jag kopte en Sony Z compact i stallet.

Men fan vet, jag tror apple funkar battre. Appeln's OS kanns lite gammalt ut i jamforelse med Android Kit Kat, men kan mojligtvis vara mer anvandar vanligt.
Nu kan det vara att jag ar en idiot som inte forstar, men jag tycker Androiden stanger av wifi/mobil data lite godtyckligt och samtidigt suger den mer data till diverse appar kanns det som.

Skall man fa nytta av KitKat far man nog spendera nagra dagar och researcha all javla installningar, nar Apple funkar battre direkt ur ladan.

Tror jag :)
 
Last edited:

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Hade samma tankar. Apple borjar bli sa javla trakigt, sa jag kopte en Sony Z compact i stallet.

Men fan vet, jag tror apple funkar battre. Appeln's OS kanns lite gammalt ut i jamforelse med Android Kit Kat, men fan vet om det inte ar mer anvandar vanligt.
Nu kan det vara att jag ar en idiot som inte forstar, men jag tycker Androiden stanger av wifi/mobil data lite godtyckligt och samtidigt suger den mer data till diverse appar kanns det som.

Skall man fa nytta av KitKat far man nog spendera nagra dagar och researcha all javla installningar, nar Apple funkar battre direkt ur ladan.

Tror jag :)
Ta dig tid att gå igenom alla inställningar så hittar du mängder med användbara funktioner.
En sak jag uppskattar är att kunna senarelägga sms, dvs jag kan skriva ett sms mitt i natten som jag vet måste skickas klockan 8 t.ex och sen ställa in tiden när det ska skickas, brukar glömma att komma ihåg det.
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Ta dig tid att gå igenom alla inställningar så hittar du mängder med användbara funktioner.
Helt sakert :)

Har inga problem alls heller for den delen, och det ar roilgt med omvaxling. Men fran anvandbarhets-synpunkt(!), sa hade Apple varit smidigare for mig.

Bara nagot att tanka pa, om man som mig bara byter for skojs skull.

I det stora hela ar det nog ganska omojligt att peka ut nagra egentliga skillnader, om man inte pratar om valdigt specifika anvandnings omraden.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Det är den, om man kommer ihåg att stänga alla luckor.
Konstigt nog så gäller inte garantin om den blivit fuktskadad, snacka om friskrivning.

Min xperia Z blev fuktskadad och jag fick en ny på garantin utan några som helst problem...?
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7

Good stuff!

Bokade också lite optik idag.

Vortex Viper PST 1-4 TMCQ (MRAD).

rfl_pst_1-4x24_mrad_fr-t.jpg
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Good stuff!

Bokade också lite optik idag.

Vortex Viper PST 1-4 TMCQ (MRAD).

rfl_pst_1-4x24_mrad_fr-t.jpg

Ja det var ju denna eller RMR. Men denna kanske också går att sidmontera på stora kikaren.

Är den där mycket billigare än meopta r2 1-6?

Jag ska bara ha en stor kikare sen är jag nöjd för ett tag.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Ja det var ju denna eller RMR. Men denna kanske också går att sidmontera på stora kikaren.

Är den där mycket billigare än meopta r2 1-6?

Jag ska bara ha en stor kikare sen är jag nöjd för ett tag.

Sidomontera? Ska du skjuta IPSC? ;)

Fick den begagnad för ~3000 så ja, billigare. Köper troligen till ett Spuhrfäste också.

Nytt kostar det glaset 5200 kronor i Sverige.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Sidomontera? Ska du skjuta IPSC? ;)

Fick den begagnad för ~3000 så ja, billigare. Köper troligen till ett Spuhrfäste också.

Nytt kostar det glaset 5200 kronor i Sverige.

Nä men en liten fördel med små holografiska är väl man kan sätta dom på en högförstorande kikare och använda om man skulle snubbla över något nära.

Spuhrfäste är väl skitdyrt? Annars har vi en liknande syn på konsumtion kring hobbygrejer.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top