"Det här köpte jag idag!"-tråden

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Trappor: Den nya versionen känner av trappsteg till skillnad mot den gamla men man får även med magnetlistor som man kan lägga där man inte vill att den ska gå, t ex i badrum

Trösklar: Har inte haft några som den inte klarar av.

Har en höjd på 13 cm, klarar av de flesta soffor etc men en soffa som den inte klarade av satte vi träklossor på så att den kom upp.

Något tyckte de väsnas men poängen är ju att man inte ska vara hemma medans hemmet städas. Den nya har timer så man kan vara bortrest i flera dagar medans den går på schema och städar. Efter städningen går den tillbaka till laddstationen och påbörjar laddning.

En tjej nämnde för killen, som har haft den gamla versionen i x antal år, att den kan ju glömma av något (fattade inte zicksackmönstret som den går efter utan tyckte den gick på måfå)...ja det kan du väl också blev svaret :rofl

Tycker den är suverän för oss som har två katter, stora ytor i lägenheten och som värdesätter annat än att städa ;)

Jo, säkert kanon för någon i lägenhet. Tyckte bara den verkade intressant. Men låga möbler, mycket trappor och höga trösklar verkar inte som ett vinnande koncept :(
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Jo, säkert kanon för någon i lägenhet. Tyckte bara den verkade intressant. Men låga möbler, mycket trappor och höga trösklar verkar inte som ett vinnande koncept :(

Varför måla fan på väggen, åk till en butik o känn o kläm, mät o testa :) man kan ju alltid komplettera med vanlig dammsugning på de ställen den inte kommer åt. Till trappen använder jag swiffer. Enkel att flytta, inga sladdar.
 
Last edited:

Therése_L

Guest
Varför måla fan på väggen, åk till en butik o känn o kläm, mät o testa :) man kan ju alltid komplettera med vanlig dammsugning på de ställen den inte kommer åt. Till trappen använder jag swiffer. Enkel att flytta, inga sladdar.

Fast om dammsugaren ska kosta så mycket, då ska den jäklar i det dammsuga överallt för att det ska va värt det.
Med tanke på hur fort det faktiskt går att dammsuga förstår jag faktiskt inte meningen med den där grunkan alls.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Fast om dammsugaren ska kosta så mycket, då ska den jäklar i det dammsuga överallt för att det ska va värt det.
Med tanke på hur fort det faktiskt går att dammsuga förstår jag faktiskt inte meningen med den där grunkan alls.

Känner du någon som har en?
Har du sett den in "action".


Har över 100 kvadrat stor lägenhet och är borta från hemmet 0600 till 1830 varje vardag, lägger gärna tiden på annat än att dammsuga.

Tar en vanlig dammsugare överallt om man inte flyttar undan på möbler/kablar/ förbereder för städningen?

Konstigt nog är det mest tjejer som är skeptiska, precis som väninnan som sa till killen att den kan ju missa så "kan du det också".


Det är så många andra fördelar...tänk att dra till badstranden och sola och bada och sedan komma hem och det luktar rent och är fint hemma :)
Kan användas så ofta man vill och de få gångerna jag lägger till med swiffer är kanske högst två gånger i månaden. Slipper värk i ryggen eller för den delen böja med ner för att bekanta mig personligen med dammet under t ex sängar. :D

Innan jag blev tillsammans me killen var vi goda vänner och jag misstänkte först han hade en hemlig tjej för det va jämt så himla rent hos honom men han var alltid ute o körde hoj.Det säger allt :D. Men precis som många andra var jag väldigt skeptisk i början tills jag såg den arbeta och såg hur mycket damm och andra partiklar den tog upp, speciellt mattor (betydligt mer än min gamla vanliga dammsugare)

Sitter på övervången och hörde precis att den gick igång och jag behövde inte lyfta ett finger. Tror nog den tar en varv i köket minsan..:banana

Folk köper hellre städhjälp och släpper in en främmande person i sitt hem än tar hjälp av den teknik som finns (och som faktiskt fungerar) :näsblod


Nu har även självgående gräsklippare börjat dyka upp på marknaden, Trilobiten har funnits i snart tio år och skulle köpare vara missnöjda så har jag svårt för att se att den hade överlevt, ännu mindre att tillverkaren hade satsat på en nyare version.

Tillägg.
citat pathfinder "tjejer ser den som ett hot, den uråldriga rätten att hålla rent i grottan"
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
13 blandade lock öl, 5 sexpack vin, 6 BiB's, 8 flaskor blandad whisky och whiskey, 5 flaskor "bra-att-ha-i-barskåpet-sprit", en ABUS-ketting, ett MC-larm och ett ark med Rossiklibbor.
 

Therése_L

Guest
Känner du någon som har en?
Har du sett den in "action".


Har över 100 kvadrat stor lägenhet och är borta från hemmet 0600 till 1830 varje vardag, lägger gärna tiden på annat än att dammsuga.

Tar en vanlig dammsugare överallt om man inte flyttar undan på möbler/kablar/ förbereder för städningen?

Konstigt nog är det mest tjejer som är skeptiska, precis som väninnan som sa till killen att den kan ju missa så "kan du det också".


Det är så många andra fördelar...tänk att dra till badstranden och sola och bada och sedan komma hem och det luktar rent och är fint hemma :)
Kan användas så ofta man vill och de få gångerna jag lägger till med swiffer är kanske högst två gånger i månaden. Slipper värk i ryggen eller för den delen böja med ner för att bekanta mig personligen med dammet under t ex sängar. :D

Innan jag blev tillsammans me killen var vi goda vänner och jag misstänkte först han hade en hemlig tjej för det va jämt så himla rent hos honom men han var alltid ute o körde hoj.Det säger allt :D. Men precis som många andra var jag väldigt skeptisk i början tills jag såg den arbeta och såg hur mycket damm och andra partiklar den tog upp, speciellt mattor (betydligt mer än min gamla vanliga dammsugare)

Sitter på övervången och hörde precis att den gick igång och jag behövde inte lyfta ett finger. Tror nog den tar en varv i köket minsan..:banana

Folk köper hellre städhjälp och släpper in en främmande person i sitt hem än tar hjälp av den teknik som finns (och som faktiskt fungerar) :näsblod


Nu har även självgående gräsklippare börjat dyka upp på marknaden, Trilobiten har funnits i snart tio år och skulle köpare vara missnöjda så har jag svårt för att se att den hade överlevt, ännu mindre att tillverkaren hade satsat på en nyare version.

Tillägg.
citat pathfinder "tjejer ser den som ett hot, den uråldriga rätten att hålla rent i grottan"

Nej, jag känner ingen som har en, men det betyder inte att jag ändrar åsikt. Ska min dammsugare kosta över 8000,- så ska den dammsuga överallt, annars är det inte värt att slippa en kvarts dammsugande i veckan. Och på den lilla stunden hinner jag knappast få ont i ryggen.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Nej, jag känner ingen som har en, men det betyder inte att jag ändrar åsikt. Ska min dammsugare kosta över 8000,- så ska den dammsuga överallt, annars är det inte värt att slippa en kvarts dammsugande i veckan. Och på den lilla stunden hinner jag knappast få ont i ryggen.

En kvart?, förlåt om jag frågor men hur litet har du? :va Även när jag hade
1:an på 45 kvadrat kom jag aldrig ner på en kvart i veckan med en vanlig dammsugare:gnissla

Men visst kan jag hålla med dig, har man inte mycket att dammsuga/inga djur etc så kanske man bör överväga andra alterntiv.

[YOUTUBE-ID]xXD79ga93yQ&NR=1[/YOUTUBE-ID] Först går den längs med väggarna sedan läser den av rummet och dammsuger "sicksack".
 
Last edited:

Therése_L

Guest
En kvart?, förlåt om jag frågor men hur litet har du? :va Även när jag hade
1:an på 45 kvadrat kom jag aldrig ner på en kvart i veckan med en vanlig dammsugare:gnissla

Men visst kan jag hålla med dig, har man inte mycket att dammsuga/inga djur etc så kanske man bör överväga andra alterntiv.
Först går den längs med väggarna sedan läser den av rummet och dammsuger "sicksack".

Ca 70 kvm, varav ca 15 är sonens rum som han dammsuger själv. Och inga djur i huset.. :banana Ser definitivt ingen som helst anledning att skaffa en sån där. Hade bara känt mig sjukt lat och haft ångest över allt roligt jag hade kunnat använda de tusenlapparna till. :gnissla
 

Hudik

Guest
Jag köpte en kamera, det blev en Nikon D90 med 18-105 objektiv :tummenupp

Nu jävlar ska ut å plåtas.. :banana
 

Bifogat

  • D90.jpg
    D90.jpg
    29.3 KB · Visningar: 69

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Jag köpte en kamera, det blev en Nikon D90 med 18-105 objektiv :tummenupp

Nu jävlar ska ut å plåtas.. :banana

Ha! Coolt! Jag har köpt en precis likadan idag och med samma typ av objektiv. Vad fick du ge för din om jag får fråga?

Summa dagens inköp:

Nikon D90 18-105VR + 8GB SDHC
Power Commander III.
K&N-filter.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Idag köpte jag ett oljefilter, en packning till kopplingskåpan, och så betalade jag för ett lamell-paket och en packningssats till den hydrauliska kopplingen som kommer om 3-4 dagar.

Det är dyrt att köra hoj (köpte originaldelar till råga på allt):näsblod:gnissla
 

Hudik

Guest
11200:- inkl. 8Gb kort


Ha! Coolt! Jag har köpt en precis likadan idag och med samma typ av objektiv. Vad fick du ge för din om jag får fråga?

Summa dagens inköp:

Nikon D90 18-105VR + 8GB SDHC
Power Commander III.
K&N-filter.
 

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
hemma
Hoj
Italiensk
Dagens inköp:
1st Acer 5810T ( laptop )
1st 22" Samsung monitor
1st 640GB WD GP Disk
1st ATI Radeon HD8360 512MB
2GB DDR2
1st 80GB 2.5" IDE

Skall bli intressant och se om man verkligen får ut 8 timmar batteritid ur laptopen
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
1komps värsting spackel sade lackerarn iaf=)
1m2 glasfiberväv
1m2 kolfiberväv
Pizza på alps i gävle samt nytankad bil!
Så idag e jag nöjd med mig själv:tummenupp
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Idag köpte jag ett oljefilter, en packning till kopplingskåpan, och så betalade jag för ett lamell-paket och en packningssats till den hydrauliska kopplingen som kommer om 3-4 dagar.

Det är dyrt att köra hoj (köpte originaldelar till råga på allt):näsblod:gnissla
Köp en Husaberg eller Ktm motard så ska vi se om du börjar gnälla på att skruva och köpa delar sen;)
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
:)ny kruka på impulsköp,skulle bara kolla/prova hjälmar inför byte
 

Bifogat

  • Bild 23039.jpg
    Bild 23039.jpg
    143.4 KB · Visningar: 69
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top