"Det här köpte jag idag!"-tråden

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag handlade åt släktingar i karantän i dag, Mat, Systembolaget, Apoteket och en bläckpatron till deras skrivare....

TRE Å FEM... Jag har nog aldrig handlat för så mycket på en dag utan att investera i kapitalvaror.

Givetvis glömde jag att handla åt mig själv, så det måste jag åka in och göra typ i morgon...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag handlade åt släktingar i karantän i dag, Mat, Systembolaget, Apoteket och en bläckpatron till deras skrivare....

TRE Å FEM... Jag har nog aldrig handlat för så mycket på en dag utan att investera i kapitalvaror.

Givetvis glömde jag att handla åt mig själv, så det måste jag åka in och göra typ i morgon...

:skrämd
Hoppas minst TRE'an hamnade på systemet. :öl
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Det här handlade jag för regniga dagar när jag inte kör hoj. Kulttidning och kultfilm på Tradera som kom hem nu :yoparty

Piff3.jpg
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Precis vad jag letat efter! Var handlar man?

Har köpt en sån här hästskoväska också:
https://youtu.be/ioqGMYOje2Q

Grymt bra kvalité.

Primitiv hemsida, som om den vore gjord 1998, dock :lol.
http://www.21brothers.eu/21brothers.eu/strona_glowna.html

Beställning sker via mail, och betalning via banköverföring elller paypal, när dom sytt upp beställningen. Och du har olika alternativ på hur du vill ha grejorna sydda.

Väskorna på bilden heter one PLUS 5. Finns i olika storlekar.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Ett stycke mkt lågmilad BMW 325 i det närmaste nyskick, fantastiskt mysigt att åka rak sexa igen.
Kommer dock sakna att hälsa på andra Alfa ägare...12123.jpg
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Har köpt en sån här hästskoväska också:
Grymt bra kvalité.

Primitiv hemsida, som om den vore gjord 1998, dock :lol.
http://www.21brothers.eu/21brothers.eu/strona_glowna.html

Beställning sker via mail, och betalning via banköverföring elller paypal, när dom sytt upp beställningen. Och du har olika alternativ på hur du vill ha grejorna sydda.

Väskorna på bilden heter one PLUS 5. Finns i olika storlekar.

Ser mycket bra ut! Dem borde man ju ha vetat om tidigare...

Jag lade nyss en halv årslön och köpte ett helt kit från Mosko Moto... :crash Nu har jag inte råd att byta hoj på ytterligare tre år, men väskorna behåller jag.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Uppföljaren? Nä den kom långt före. Idag är IKEA-katalogen mer "spännande"... :)

Det var den med kyrkoherden som inte kunde få ner den oavsett hur mycket han pökade va?

Den såg jag på grynig VHS i källaren någon gång tidigt 80 tal, inte ens då var den särskilt spännande, men tjejerna ur brorsans klass som kom dragandes med den tyckte nog det, dom kom nämligen dragandes med fäbodjäntan sen.

Jag minns det som igår, vi blandade grogg på frusen juice som man köpte på glassbilen och stulen vodka, jag som var 2 år yngre fick springa och blanda nytt när det tog slut
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Det var den med kyrkoherden som inte kunde få ner den oavsett hur mycket han pökade va?

Den såg jag på grynig VHS i källaren någon gång tidigt 80 tal, inte ens då var den särskilt spännande, men tjejerna ur brorsans klass som kom dragandes med den tyckte nog det, dom kom nämligen dragandes med fäbodjäntan sen.

Jag minns det som igår, vi blandade grogg på frusen juice som man köpte på glassbilen och stulen vodka, jag som var 2 år yngre fick springa och blanda nytt när det tog slut

Ha-ha Minnen... Så var det ja som du säger. Det gick en "dokumentär" på radion om Fäbodjäntan förra året. Var roligt höra hur det gick till. Tydligen visades den först i Godtemplarlokalen Stackmora i Orsa och ingen som kom och tittade kunde föreställa sig att det var en "sån film" utan trodde att den handlade om helt annat... :D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ha-ha Minnen... Så var det ja som du säger. Det gick en "dokumentär" på radion om Fäbodjäntan förra året. Var roligt höra hur det gick till. Tydligen visades den först i Godtemplarlokalen Stackmora i Orsa och ingen som kom och tittade kunde föreställa sig att det var en "sån film" utan trodde att den handlade om helt annat... :D

Jag har barndomsminnen av tidningarna Piff, Paff, Riff och Raff, och några andra också, ack dagens ungdom som inte får uppleva glädjen av att hitta en påse buskporr...
(buskporr i dubbel bemärkelse, det var mycket buske i tidningarna också)
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jag har barndomsminnen av tidningarna Piff, Paff, Riff och Raff, och några andra också, ack dagens ungdom som inte får uppleva glädjen av att hitta en påse buskporr...
(buskporr i dubbel bemärkelse, det var mycket buske i tidningarna också)

Så sant det med. Den jag köpte är från 1954 så ingen buske i den alls. Faktiskt som mest en bar rygg. Kul läsa dom dåliga historierna och novellerna idag. Som du sa, det var nog mer spännande på "vår" tid. Idag får kidsen det serverat vare sig dom vill eller inte.
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Har köpt en sån här hästskoväska också:
https://youtu.be/ioqGMYOje2Q

Grymt bra kvalité.

Primitiv hemsida, som om den vore gjord 1998, dock :lol.
http://www.21brothers.eu/21brothers.eu/strona_glowna.html

Beställning sker via mail, och betalning via banköverföring elller paypal, när dom sytt upp beställningen. Och du har olika alternativ på hur du vill ha grejorna sydda.

Väskorna på bilden heter one PLUS 5. Finns i olika storlekar.

Fina grejer. Jag har också massor med saker från 21 Brothers och är nöjd som fan. För ett par år sedan postade jag om detta företag på SOE och heeeelvete vad mothugg jag fick från ett gäng ilskna idioter som sågade mig längs fotknölarna för att jag köpte "kopior" och var egoistisk som inte lät pengarna gå till amerikanska företag som minsann var först med hästskoväskan.

Suck.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Blev en Trition Superjaws beställd efter att ha sett den i diverse klipp på tuben med folk som rekommenderar den.
d87a7f637142764669559ecc34a3e1c2.jpg
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Verkar sjyst.
Hmm, hur motiverar man inköp hos sig själv för den där? Funderar på användsområden.
Blev det några tillbehör?
Har ingen bra plats att skruva fast mitt gamla hederliga städ, och har inga mjuka käftar till det heller.
Detta är portabelt så man kan ställa upp det var som och sen stoppa undan det när man inte behöver det. Såg helt enkelt för smidigt ut för att inte trycka på köpknappen.. Var ett rent spontanköp så inga tillbehör (änsålänge).
För egen del hade det varit sjukt smidigt nu när jag pillar med gaffelbenen.
Finns en uppsjö olika användningsområden av många olika personer på tuben. Borde kunna hitta anledning till köp där rätt enkelt :yoparty
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Blev en Trition Superjaws beställd efter att ha sett den i diverse klipp på tuben med folk som rekommenderar den.
d87a7f637142764669559ecc34a3e1c2.jpg

Har en liknande, Superjaws XXL. Riktigt bra, men den är tung som ett as och finns inget sätt att fälla ut benen smidigt utan att lägga den uppochner eller på sidan. Om någon kommer på en bra teknik så gör en film!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top