REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 565 av 566 FörstaFörsta ... 65465515540559560561562563564565566 SistaSista
Resultat 11 281 till 11 300 av 11320
    Organisationsutmanad... SwePaces avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Triumph Street triple 765RS
    Citat Ursprungligen postat av Brute Force Visa inlägg
    Köp originaletikettbanden alltså.

Jag är inte förvånad att ett pirattillbehör presterar sämre än original.

Farbror morbror Brute Forces avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    För en dialog med åf om att det var trist med trassel vid femte utskriften p.g.a. deras egna påhitt, får se om det leder till något bra.
    The show must go on

"-Nu tycker jag att vi gemensamt i denna sal sjunger...'We shall overcome' "

Organisationsutmanad... SwePaces avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Triumph Street triple 765RS
    Citat Ursprungligen postat av Brute Force Visa inlägg
    För en dialog med åf om att det var trist med trassel vid femte utskriften p.g.a. deras egna påhitt, får se om det leder till något bra.
    Hoppas åf är vettig och förstår begreppet kundvård.

Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Mm men i övrigt är den fantastisk, ska tilläggas, hyggligt snabb och känns mkt riktigt robust. Denna har även wiffi och programvara för både telefon o dator.. däremot saknar jag några högskolepoäng som nätverksdrutt Trots att jag följde tillverkarens video med steg för steg fick jag inte till det på 1-7 försöket, lyckades av allt att döma para ihop dom men lyckas inte koppla upp enheterna mot varann i mjukvaran.

Arbetstid nu och då får man förhoppningsvis tid över för sina ej arbetsrelaterade leksaker, ju
    The show must go on

Medlem perperubs avatar
    Reg.datum
    jul 2019
    Hoj
    BMW S1000XR 2019 Triple Black
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	p89746.jpg
Visningar:	16
Storlek:	16,3 KB
Id:	452784
    SNELL E-1 intercom - verkar prisvärd och bra. Har letat länge och övervägt om jag behöver en intercom. Detta blev en "kompromiss".

Och en liten däcktrycksmätare.
    Senast redigerat av perperub den 2020-02-21 klockan 08:05.
    ATGATT - All the gear all the time!

Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Citat Ursprungligen postat av SwePace Visa inlägg
    Hoppas åf är vettig och förstår begreppet kundvård.
    På tal om, dom hade bett om någon bild på trasslet vilket resultera i att jag snickra ihop ett videoklipp att passa över istället. Inget snack men det duckades lite om maskinen som ändå fungerar som den ska men att byte/återbetalning eller mellanskillnaden för original istället var naturligtvis inga problem. Eftersom jag redan lagt en beställning på originalrullar blev min kontring om dom kunde trolla till den befintliga så var saken ur världen.

Senare ringde företaget, bara mejlat innan och förklara att det var 3-5 dagars leveranstid på originaltejpen vilket jag redan visste var från "externt lager" vilket jag sa ok till/hade inte räknat med annat. Hon förklarade kort att dom måste få ett ok från kunden i dessa lägen eftersom en order dom själva måste beställa går inte att avbryta, typ.

-Ja sen ska jag ju fråga om vårt egna märke som finns i lager kan vara ett alternativ?
    -Hrm nä inte i det här fallet, tack.

Lite humor ändå..
    The show must go on

Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Ja

Namn:	printer.jpg
Visningar:	30
Storlek:	77,8 KB
Id:	452789

Jag har en printer här hemma som har skrivit ut cirka 30 sidor, 10 av dom var anledningen till att jag köpte en printer, resten är olika testsidor för att den har krånglat.

Nu är bläckpatronerna ihoptorkade och den skriver inte alls, scannerfunktionen funkar, så jag kan scanna dokument till USB sticka som jag sedan kan ta med mig och skriva ut där det finns en fungerande skrivare...
    Kvinnor är som vin, dom bra blir bara bättre med åren, dom dåliga blir bara gammla och bittra....

"Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

AKA qwertyuiopå SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Sucka surfemti & vansinnesgrön plastmisil
    Du kan iaf trösta dig med att det inte är något som är begränsat till hemanvändare. Man kan kråsa på en proffsmaskin som kostar som en mindre bil till arbetet.
    De fungerar inte heller.
    //Stefan

Medlem Wunders avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Hoj
    GSX-R400 -87 & DR 800 -90
    Citat Ursprungligen postat av GuW Visa inlägg

Namn:	printer.jpg
Visningar:	30
Storlek:	77,8 KB
Id:	452789

Jag har en printer här hemma som har skrivit ut cirka 30 sidor, 10 av dom var anledningen till att jag köpte en printer, resten är olika testsidor för att den har krånglat.

Nu är bläckpatronerna ihoptorkade och den skriver inte alls, scannerfunktionen funkar, så jag kan scanna dokument till USB sticka som jag sedan kan ta med mig och skriva ut där det finns en fungerande skrivare...
    Bläcket är vattenbaserat, så du kan ta ut en patron och stoppa med skrivarhuvudet i ett glas ljummet vatten över en natt. Brukar väcka liv i många patroner, men ger viss korskontamination av bläck.
    Allting nån annan kan göra kan jag göra bättre.

Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Ja
    Nya bläckpatroner till min skrivare kostar mera än att köpa en ny skrivare.

Är det någon som vet varför elektronik-sopberget växer?
    Kvinnor är som vin, dom bra blir bara bättre med åren, dom dåliga blir bara gammla och bittra....

"Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Ja
    Citat Ursprungligen postat av Wunder Visa inlägg
    Bläcket är vattenbaserat, så du kan ta ut en patron och stoppa med skrivarhuvudet i ett glas ljummet vatten över en natt. Brukar väcka liv i många patroner, men ger viss korskontamination av bläck.
    Jag har nu provat att rengöra munstyckena med t-röd och tops, då började den skriva rosa, jag stoppade patronerna i varmvatten, det formligen forsade ut bläck ur båda patronerna men den skrev fortfarande bara rosa.

Nu ligger dom och badar i vatten igen, ska kolla om ett par timmar

Ny svart patron kostar 104:- orginal, sen har dom en kopia för 89:- på samma sida, i värsta fall köper jag en ny, provar, och kastar bort skrivarjäveln sen för att den ändå inte funkar, så har jag förlorat ytterligare en hundring på affären
    Senast redigerat av GuW den 2020-02-21 klockan 14:54.

7.3 Werzions avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    Ingen för tillfället
    Köpte en Thrustmaster T300 RS av en kompis kompis i somras, inkl en Playseat.
    Tyckte simracing var förbannat kul, så i onsdags tog jag ett steg upp i pris och kvalité.
    Köpte nedanstående två begagnade produkter.

ClubSport Steering Wheel Formula 1 Esports

CSL Elite Pedals

Dessutom är nedanstående beställt nytt från Fanatec

CSL Elite Wheel Base V1.1

CSL Elite Pedals Loadcell Kit
    (gör dessutom att man kan göra gamla bromsen till koppling)

En rolig grej blev att jag igår kväll köpte de begagnade Fanatec-sakerna, när jag sedan kom hem ganska sent på kvällen så fotade jag min Thrustmaster-grejor och la ut på blocket, 2h30m senare kom meddelande från en kille som skulle från Halmstad till Uppsala (om jag inte minns fel) och därmed passera Jönköping. Så nu vid 15:30 kom han förbi, betalade och tog med sig grejorna, snabbt och smidigt som fan.

Enda nackdelen är att jag numera sitter här med en ratt och två pedaler, men ingen wheelbase och den tredje pedalen då de kommer fram från Tyskland först på måndag
    Återstår att se hur mycket abstinens jag hinner få under helgen

Trygghetsnarkoman H_____Ps avatar
    Reg.datum
    apr 2010
    Hoj
    Ducati Hypermotard 939
    Citat Ursprungligen postat av Werzion Visa inlägg
    Köpte en Thrustmaster T300 RS av en kompis kompis i somras, inkl en Playseat.
    Tyckte simracing var förbannat kul, så i onsdags tog jag ett steg upp i pris och kvalité.
    Köpte nedanstående två begagnade produkter.

ClubSport Steering Wheel Formula 1 Esports

CSL Elite Pedals

Dessutom är nedanstående beställt nytt från Fanatec

CSL Elite Wheel Base V1.1

CSL Elite Pedals Loadcell Kit
    (gör dessutom att man kan göra gamla bromsen till koppling)

En rolig grej blev att jag igår kväll köpte de begagnade Fanatec-sakerna, när jag sedan kom hem ganska sent på kvällen så fotade jag min Thrustmaster-grejor och la ut på blocket, 2h30m senare kom meddelande från en kille som skulle från Halmstad till Uppsala (om jag inte minns fel) och därmed passera Jönköping. Så nu vid 15:30 kom han förbi, betalade och tog med sig grejorna, snabbt och smidigt som fan.

Enda nackdelen är att jag numera sitter här med en ratt och två pedaler, men ingen wheelbase och den tredje pedalen då de kommer fram från Tyskland först på måndag
    Återstår att se hur mycket abstinens jag hinner få under helgen
    Själv så kör jag med en trött Logitech G29, vetefan om hushållskassan tillåter uppgradering...
    Föredettingar: Bmw 650 Funduro, Bmw r1150r rockster, Bmw F800ST, Yamaha 660 XTX, Bmw x-moto, Suzuki GSR 600, Bandit 1250, Yamaha FZ1, Ducati Hyperstrada

Medlem renkötts avatar
    Reg.datum
    apr 2011
    Hoj
    Honda VFR800
    Nya bläckpatroner till min skrivare kostar mera än att köpa en ny skrivare.

Är det någon som vet varför elektronik-sopberget växer?
    Jag har faktiskt en Brother 6920. 3000 utskrifter för 280kr. Eller kan man köpa ett helt piratkit med samtliga patroner för 390kr. Inte konstigt att de slutade med den modellen av patron...

Medlem DampKids avatar
    Reg.datum
    okt 2017
    Hoj
    Många Hyndor
    ...Ja, lyktan, alltså! En redig pjäs, stor som ett halvdussin groteskt välväxta bratwurstar på stereoider. Ett monster, som väl ska monteras på någon av cyklarna vad det lider...? och skrämma skiten ur vägrenen, småtroll och alver...
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_1404.JPG
Visningar:	51
Storlek:	546,7 KB
Id:	452800  
    A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Jag har nu provat att rengöra munstyckena med t-röd och tops, då började den skriva rosa, jag stoppade patronerna i varmvatten, det formligen forsade ut bläck ur båda patronerna men den skrev fortfarande bara rosa.

Nu ligger dom och badar i vatten igen, ska kolla om ett par timmar

Ny svart patron kostar 104:- orginal, sen har dom en kopia för 89:- på samma sida, i värsta fall köper jag en ny, provar, och kastar bort skrivarjäveln sen för att den ändå inte funkar, så har jag förlorat ytterligare en hundring på affären
    Kolla ebay, jag köper mina patroner där för en bråkdel av svenska priser.
    Angående din kommentar om priset på ny skrivare kontra patroner så sägs patroner i nya skrivare ha väldigt lite bläck i sig.

Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Ja
    Citat Ursprungligen postat av Two stroke man Visa inlägg
    Kolla ebay, jag köper mina patroner där för en bråkdel av svenska priser.
    Angående din kommentar om priset på ny skrivare kontra patroner så sägs patroner i nya skrivare ha väldigt lite bläck i sig.
    Jo, patronerna som följer med brukar ju vara nästintill tomma, men man brukar alltid kunna förhandla till sig riktiga vid köpet.

Vilket ju IOFS är skitsamma om dom ändå hinner torka ihop.

Jag har svart bälte i onödig e-bayshopping, så jag har redan kollat, det fanns en skitbillig pirat, men med frakt så hamnade även den på över hundringen, då kan jag lika gärna köpa pirat här hemma, eller orginal på postorder för 300:-

Skrivaren kostade ju trots allt 399:-

https://www.netonnet.se/art/dator-su...SABEgI45fD_BwE

Tutlurad Ägges avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Hoj
    KTM 790 Adv
    Köpte precis en tur och returbiljett till Gotland onsdag-måndag under påsken med tjejen!

En liten helt awesome minisemester med både henne och hojen

Givet det kommer snöa eller hagla hela helgen med andra ord, sorry! Jag tar på mig det.
    När man har ett problem ska man skjuta det framför sig
    och är man riktigt duktig så hinner man aldrig ikapp det.

Medlem Thorpeds avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    KTM 1190 Adventure -14
    Köpte precis malt, humle och jäst smat 55 bygelflaskor från Tyskland
    Stockholmare är som spermier, finns en jäkla massa men det är bara få det blir folk av.

https://www.blocket.se/annons/gotebo...nture/88193168

Medlem Thorpeds avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    KTM 1190 Adventure -14
    Citat Ursprungligen postat av Ägge Visa inlägg
    Köpte precis en tur och returbiljett till Gotland onsdag-måndag under påsken med tjejen!
    Är det hon som är på bilden?
    Stockholmare är som spermier, finns en jäkla massa men det är bara få det blir folk av.

https://www.blocket.se/annons/gotebo...nture/88193168

Sidan 565 av 566 FörstaFörsta ... 65465515540559560561562563564565566 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

jag har kört sporthoj i 10år utan att utnyttja en försäkring trots det nekar dom flesta bolagen mig annat än trafikföräkring. vissa bolag vill inte ens trafikf [...]

ktmexc300
Vill du annonsera ovan? Klicka här