Kör jag en sådan så kör jag ihjäl mig...

spix

AnTi
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Hellofamess
Hoj
skramlaha mos -08
ARGH!!! FAN!!! Jag blir så trött....

Det är många här, framförallt deltagarna i tråden om korkade kommentarer som anser att det mest pundiga man kan få kastat i ansiktet, är kommentaren; en sån skulle jag aldrig kunna köra, som jag kör bil skulle jag köra ihjäl mig direkt... Sådana uttalanden stör mig en smula, men jag har inte tänkt på det närmare...

var på femårs kalas hos en polare igår.... gissa vad grabbens far kläcker ur sig när jag erbjuder honom en testrunda på min hoj.... jag blir så trött! är det inte skottpengar på sådana? jag har from nu officiellt sagt upp bekantskapen med honom!
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Skit i honom. Han dör ovetandandes om hur det är att köra sporthoj o livet omkring.
 

spix

AnTi
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Hellofamess
Hoj
skramlaha mos -08
blev mest chockad över att det fanns en så lågt stående (under amöba) och korkad människa i min umgängeskrets.... nästan så jag blir lite ledsen... och då är han ändå insatt i racevärlden (handikapp varianten på 4 hjul...)

vad ska jag göra?!?!?!?! ignorera honom, ha ihjäl honom, konvertera honom till hojåkare? vad göra....?
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
blev mest chockad över att det fanns en så lågt stående (under amöba) och korkad människa i min umgängeskrets.... nästan så jag blir lite ledsen... och då är han ändå insatt i racevärlden (handikapp varianten på 4 hjul...)

vad ska jag göra?!?!?!?! ignorera honom, ha ihjäl honom, konvertera honom till hojåkare? vad göra....?


Stackare :pannkyss

Du får nog byta umgängeskrets helt och hållet låter det som!
släng ut en säljes annons på blocket annars!
kanske kan få en slant för han ändå?!:näsblod
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
själv varit ute för dessa kommentarer, man blir inte annat än trött.
speciellt när det är polare som stoltserar med "det faktum" att hade dom kört MC så hade dom kört så fort och farligt att dom hade verkligen kört ihjäl sig (och dessutom kör som idioter när dom kör bil, t.ex. 120 km/h i centrala jönköping.)
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Kan någon förklara vad som e så fel med den kommentaren? Det finns de inte kan ha effektstarka fordon just för att de inte kan hålla i gasen.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
blev mest chockad över att det fanns en så lågt stående (under amöba) och korkad människa i min umgängeskrets.... nästan så jag blir lite ledsen... och då är han ändå insatt i racevärlden (handikapp varianten på 4 hjul...)

vad ska jag göra?!?!?!?! ignorera honom, ha ihjäl honom, konvertera honom till hojåkare? vad göra....?

Jag tycker du är enbart patetisk faktiskt, eller ditt agerande rättare sagt. För det första så måste man ju förstå att en del människor är "fegare" än andra och gör allt för att leva länge med sin familj. Lätt att förstå, sen behöver man inte ha det gemensamt bara för det.
Och för det andra så är alla människor som kör mc och samtidigt kastar skit på bilvärlden så oerhört fåniga så man undrar om de äger en frisörsalong i sthlm. Motorer är motorer, gillar man så gillar man två.
Bara för att det har fyra hjul så betyder det inte att det är tråkigare än två hjul. Själv så kör jag allt med motor, 2-3-4 hjul eller fler, då det är förbannat skoj.
I slutänden tror jag att du tar ditt förnuft till fånga och respekterar hans åsikt och nöjer dig med kommentaren "du vet inte vad du går miste om" :tummenupp
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Om någon tycker att de inte skulle kunna hantera ett fordon på ett säkert sätt och uttrycker det så, så är det väl bara bra.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Om någon tycker att de inte skulle kunna hantera ett fordon på ett säkert sätt och uttrycker det så, så är det väl bara bra.

med andra ord anser sig vara omogen och/eller idiot...

vilken människa har inte en spärr som inte tillåter en att göra saker som man innebär kan riskera ens (och andras) liv/hälsa?
(sen visst, olyckor (eller medvetna onda saker/mord) sker ju alltid, men det är ju inget argument för att inte prova på detta underbara transportmedel (läs: njutningsmaskin))
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
med andra ord anser sig vara omogen och/eller idiot...

vilken människa har inte en spärr som inte tillåter en att göra saker som man innebär kan riskera ens (och andras) liv/hälsa?

Det finns mängder och det handlar inte om omognad för att man vet om att man kan riskera andra. Man glömmer hel enkelt allt annat för stunden. Ett ganska vanligt fenomen bland många.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
med andra ord anser sig vara omogen och/eller idiot...

vilken människa har inte en spärr som inte tillåter en att göra saker som man innebär kan riskera ens (och andras) liv/hälsa?
(sen visst, olyckor (eller medvetna onda saker/mord) sker ju alltid, men det är ju inget argument för att inte prova på detta underbara transportmedel (läs: njutningsmaskin))
Som Santo sade så finns det en hel del människor som framför sina fordon på ett riskfyllt/osäkert sätt. Om de då väljer att avstå så tänker inte jag opponera mig. Sen finns det ju de som helt enkelt inte vågar testa och då använder sig av den kommentaren.

Att uttrycket i sig är lite extremt orkar jag inte jaga upp mig över.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
jao, även jag är glad att dessa människor håller sig ifrån saker som skulle användas som mordvapen om dom skulle använda dom.

men samtidigt är ju både kommentaren/uttrycket och dom själv väldigt omogna/idioter.

det jag framförallt stör mig på är just kommentaren, den baseras på deras fantasi, har ju ingen handling eller fakta att luta sig på - och som oftast så verkar dom säga det med stolthet i stil med "jag kör alltså så jävla fort och "coolt" att skulle det en MC jag körde så skulle jag köra ihjäl mig" (alltså inte vad dom säger, men mellan raderna är de det)
eller så sägs det med förakt mot en själv/oss... varför?... inte mitt problem eller fel att det finns en risk att om du mot förmodan skulle köra MC skulle hantera dig uselt i trafiken...
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
jao, även jag är glad att dessa människor håller sig ifrån saker som skulle användas som mordvapen om dom skulle använda dom.

men samtidigt är ju både kommentaren/uttrycket och dom själv väldigt omogna/idioter.

det jag framförallt stör mig på är just kommentaren, den baseras på deras fantasi, har ju ingen handling eller fakta att luta sig på - och som oftast så verkar dom säga det med stolthet i stil med "jag kör alltså så jävla fort och "coolt" att skulle det en MC jag körde så skulle jag köra ihjäl mig" (alltså inte vad dom säger, men mellan raderna är de det)
eller så sägs det med förakt mot en själv/oss... varför?... inte mitt problem eller fel att det finns en risk att om du mot förmodan skulle köra MC skulle hantera dig uselt i trafiken...
Då kan man svara dem med att det är bra att de inte testar för det krävs ju lite kunskap om fordon för att hålla sig på vägen. :D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag för min del skulle inte kunna hålla på med atombomsdesarmering, jag skulle spränga ihjäl mig direckt...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top