Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 79 av 79
    ....... Kalle_kanels avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Hoj
    Triumph Tiger 1050
    Mer regel än undantag att skruvarna sitter löst kring oljetråget. Särskilt på den sida som ljuddämparen löper. Rekommenderar lite gänglåsning på de skruvarna. Kontrollera även andra skruvar runt om på motorn, brukar sitta löst lite varstans.

Skickat från min F5321 via Tapatalk

Medlem
    Reg.datum
    jul 2017
    Hoj
    Triumph Tiger 1050 2007
    Har nu åkt runt i Norge på både fjällen å i dalgångar var som att hoppa mellan Hobbit å Games of Thrones värdar något som jag rekommenderar er att göra ..hojen gick dom en klocka..
    Lämnade in hojen för sänkning ca 4 cm vart kanon nu når jag ner ordentligt med båda fötterna....så nöjd med hojen

Medlem
    Reg.datum
    aug 2017
    Hoj
    Triumph Tiger 1050 -07
    Någon som lagt på grövre däck? Funderar på att lägga på grövre för viss gruskörning men funderar på hur hojen blir på asfalt.

Medlem
    Reg.datum
    aug 2017
    Hoj
    Triumph Tiger 1050 -07
    Har gnissel bak vid högersväng. Misstänker bromsoket. Vad har ni för erfarenheter av detta?

Reg.datum
    jun 2011
    Hoj
    Triumph Tiger 1050
    Då är säsongen igång och vilka moddar/uppgraderingar har ni gjort på hojarna inför den här säsongen?
    Mitt bidrag blir att jag kommer byta ut positionsljusen mot LED-lampor som förhoppningsvis lyser lite klarare än originalet. Annars har jag legat lågt.

Float like a butterfly, sting like a bee TMax500s avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    Triumph Thruxton 2008, Triumph Tiger Sport 1050 2017, Triumph Sprint ST 2003 (till salu), Kawasaki J300 2014, Moto Guzzi Quota 1100 ES 2000 (såld, tyvärr....)
    Nu har jag också köpt en Tiger 1050! En Sport från 2017 som hade 380 mil på mätaren.
    Slipon, värmehandtag, miniblinkers, vindrutespoiler, tre väskor.

Känns väldigt bra, än så länge!

(Årets första inlägg i tråden!)

Klicka på bilden för en större version

Namn:	Skärmklipp.PNG
Visningar:	44
Storlek:	655,4 KB
Id:	450486
    "Folk tror på det ena och det andra, det är Jesus och det är Gud å hela gängen där. Jag tror på IFK Göteborg, Frölunda och Liverpool."
    --Glenn Hysén--

"Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar."
    --Karl-Bertil Jonsson--

7. 2020-04-11, 18:57

Medlem
    Reg.datum
    apr 2020
    Hoj
    Triumph Tiger 1050 SE
    Körde precis premiärturen med min tiger 1050, har ni tagit ut era hojar?

Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    Triumph Thruxton 2008, Triumph Tiger Sport 1050 2017, Triumph Sprint ST 2003 (till salu), Kawasaki J300 2014, Moto Guzzi Quota 1100 ES 2000 (såld, tyvärr....)
    Jadå. Blev 25+ mil igår, Göteborg-"Orust runt"-Göteborg. Gjorde även ett par marsturer innan dess. Vintern har varit mild på västkusten. Till och med min Thruxton (ingen ruta, inga värmehandtag...) har rullar några gånger.
    "Folk tror på det ena och det andra, det är Jesus och det är Gud å hela gängen där. Jag tror på IFK Göteborg, Frölunda och Liverpool."
    --Glenn Hysén--

"Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar."
    --Karl-Bertil Jonsson--

Medlem
    Reg.datum
    apr 2020
    Hoj
    Triumph Tiger 1050 SE
    Visst är tigern bra? Kör en 2011 och saknar värmehandtag... Bor i Gävle dock så lite kallare här. Mycket grus kvar på vägarna också

Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    Ja, den funkar till allt (fast kanske inte ute i naturen....). Tillräckligt snabb, tillräcklig bekväm på långresa. En hygglig lastare. Kul att köra!
    --Glenn Hysén--

--Karl-Bertil Jonsson--

Medlem
    Reg.datum
    apr 2020
    Hoj
    Triumph Tiger 1050 SE
    Håller med, förvånad över att inte fler har den här på forumet. Körde R1 innan och den var kul men vill man ha en allroundhoj är tiger 1050 perfekt!

Medlem
    Reg.datum
    apr 2020
    Hoj
    Triumph Tiger 1050 SE
    Den hänger med rätt bra på bana också

Medlem
    Reg.datum
    apr 2020
    Hoj
    Triumph Tiger 1050 SE
    Någon som installerat handvärmare? Vilka är bra, är det enkelt?

Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    Använder Oxford på två av mina hojar, de är bra. Rejäla. Kvalitet.
    --Glenn Hysén--

--Karl-Bertil Jonsson--

Reg.datum
    jun 2011
    Hoj
    Triumph Tiger 1050
    Citat Ursprungligen postat av AlphaSwede Visa inlägg
    Som föregående inlägg, har monterat oxfordvärmare på min hoj. Fungerar kanon. Det är rätt enkelt att dra dit, du har uttag på hojen avsett för värmare. Tryckluft underlättar avsevärt när du ska dra på handtagen på styret.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Citat Ursprungligen postat av AlphaSwede Visa inlägg
    Om det inte finns på hojen så brukar jag köpa en sats för snöskoter. Folie man lindar runt handtaget (efter att man isolerat röret lite med typ eltejp). Sedan drar man kablaget dolt och sätter en diskret treläges vattentät strömbrytare på lämplig plats. Kostnad totalt cirka 400kr och det är värt det redan första turen på säsongen.

Buy quality, cry once
    Buy quality, cry once.

Medlem
    Reg.datum
    apr 2020
    Hoj
    Triumph Tiger 1050 SE
    Tack, ska kolla Oxford. Frugan ska också köpa tiger nu. När kom tiger sport, hur skiljer man 1050, 1050 se och tiger sport? Trodde sport kom 2012 2013 men ser den här på blocket https://www.blocket.se/annons/soderm...t_abs/89704991

Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    En "Sport" från 2007 är hitte-på. Sport-varianten kom först 2013, som du själv skriver.

Här finns en del info https://www.motorcyclespecs.co.za/mo...sport%2013.htm
    Liksom här: https://www.motorcyclenews.com/bike-...ger-1050/2013/

2016 års uppgradering kan man bl a läsa om här: https://bikereview.com.au/2016-trium...-sport-review/ och här https://www.bennetts.co.uk/bikesocia...ger-sport-2016
    --Glenn Hysén--

--Karl-Bertil Jonsson--

Medlem
    Reg.datum
    apr 2020
    Hoj
    Triumph Tiger 1050 SE
    Tack, hade för mig det.

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Att tänka på när man är kort är också bredden på hojen. En radfyra är generellt sett bredare än en twin. Smalare hoj gör det ju lättare att få ner tårna [...]

SwePace
Vill du annonsera ovan? Klicka här