Vad har ni fått i invaliditétsersättning????

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
7% fick ja för bruten rygg, krossade bröstkota nr 9. stelopererad på 3 kotor. minns inte exakt summan. Men ca 100 lax fick ja nog i invaliditets ersättning.. Känns lite lite när man läser om killen som skar sig i fingret o bedöms som en 7e del av mitt förstörda liv. Smärta alltid.. Men man ska inte va bitter! tur man har hojen o glädja sig me ;) hehe
Du har blivit fantastiskt blåst om det inte hände på 1800-talet. Känner med dej när jag läser sånt. Tur för dej att preskriptionstiden är borttagen, du borde kunna blåsa liv i ärendet igen. Ofta känns det tungt när det är nära inpå skadetillfället alt att man har fått kriga länge. Lätt att lägga ner och nöja sej med vad man får, rena julklappen till försäkringsbolagen och denna taktik utnyttjar de till fullo! Har du dina papper iordning så låt en advokat kolla på dem, det ska de göra kostnadsfritt för att ge en bedömning på utsikterna, sen har du ju rättskydd i trafikförs. Läst tråden men vill ändå poängtera att det oftast finns olycksfall i fackavgiften om man nu är medlem. ALLA olycksfallsförsäkringar utfaller oberoende av varandra och finns det ett slutreglerat ärende är ju handlingarna klara, bara att knalla in med luntan om man nu glömt ngn, fritid, studenter bör kolla vad som ryms i kåravg mm. Högsta invaliditetsgrad blir normerande och trafikskadenämnden sänker aldrig nåt som ett försäkringsbolag accepterat, möjligen höjer om de blåser dej. Glöm inte att extra kostnader pga skada utbetalas månatligen eller årligen tills man är 84 år. Förlorad arbetsinkomst, dvs vad du kan styrka att du skulle kunna ha tjänat tills man normalt blir pensionär. Glöm inte kolla att fb verkligen betalar in pensionsavgifter, inget de gör innan ärendet är slutreglerat om ens då! Kommer inte på mer nu. Också fått spö i trafiken...
Lahi, finns massor att göra och det handlar inte om en femhundring. Hoppas det finns dokumentation på skadan. Kan du få bemanningsföretaget att skriva papper på att de hade behövt i si eller så hög utsträckning? Läs ovan och betänk vilka tidsrymder/utebliven livskvalitet/saker man får avstå från /vad man kan och inte kan göra med sina befintliga/ framtida barn................
Jag hatar bedrägerier och överutnyttjande men stör mej ändå mest på cyniska försäkringsbolag som har som affärsidé att få de mest sargade att ge upp, ingen tom klyscha för FB är janusansikten och skulle inte överleva som företag annars. Skojarna har naturligtvis krut att hålla på med sitt skit vilket leder till hårdare handskar från försäkringsbolagen, fler som inte orkar av dem som verkligen har sviter. Eh, går igång lite på sånt här märker jag.
 
Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Gången då axeln gick sönder var när jag glömde låset i skivan på sporthojen i augusti förra året. Täcker trafikförsäkringen det? Jag hade nog någon personförsäkring då också, men om trafikförsäkringen täcker det så är det ju bra. Det var då två benbitar gick av, och när alla besvären började. De ligger lösa nu men läkaren ville inte göra något åt det. Dessa benbitar kommer från främre delen av axelns skål, dvs. den biten som hindrar kulan från att hoppa framåt som den gör på mig. Jag åkte till akuten efter vurpan, så det finns röntgenbilder och journal. Jag har däremot inte varit hos läkare de andra gångerna. Lite dumt kanske, men jag har slitit tillbaka axeln själv då. Kanske dags att gå till läkare igen? Eller det blir order från försäkringsbolaget?
Jag har fått tacka nej till massor av jobb hos ett bemanningsföretag som jag jobbar för ibland för att dryga ut studiekassan, och jag har ont hela tiden. Kan inte ligga på den axeln. Begränsad rörlighet blir det eftersom om jag tar i och vrider armen så hoppar den ur led. Vill helst inte göra det, och då är ju rörligheten begränsad...

Hur går jag tillväga med detta nu? Hur lägger man fram sådant till försäkringsbolaget? Svårt det där... Ska jag fråga efter några papper, och isåfall vilka? Ska man gå genom advokat? Jag kan inget alls om detta, så skriv på :) Fixar bolaget fram papperna, eller måste jag jaga läkaren?
Är det lönt att ens försöka? Blir det en femhundring i ersättning så är det kanske inte lönt, men det finns kanske chans för mer? Någon idé?

GRATTIS!! du har nog blivit rik...

skulle gissa mellan tummen och pekfingret 50-100k för axeln...

har du dessutom en separat olycksfall/personskador så får du ut på den med...brukar typ bli samma summa på den med...:tummenupp :tummenupp

1.gå till en läkare som kollar på axeln och gör en bedömning...

2. ta med ett utlåtande från honom och sjukjournaler från när skadan skedde...

3. ring upp det bolag som hojen var försäkrad i... och förklara dina problem/skador... de kommer då skicka ett invaliditetsintyg till dig som din läkare ska fylla i...

4.ring upp det andra bolaget med som du hade dinpersonskadeförsäkring i...och gör som ovan!!

5.gå hem...och ut på sporthoj.com...skicka ett tack PM till mig:D :D sen kan du ju leta efter din drömhoj ...den har du nog råd med sen...

ps. 1 år efter skadan tidigast görs en bedömning... folksam har 2 år... vilka bolag har du??

du kan PM:a mig om du vill ha lite mer info... jag e sjukskriven och "bor" på SH:D :D

mvh tobbe

Du har blivit fantastiskt blåst om det inte hände på 1800-talet. Känner med dej när jag läser sånt. Tur för dej att preskriptionstiden är borttagen, du borde kunna blåsa liv i ärendet igen. Ofta känns det tungt när det är nära inpå skadetillfället alt att man har fått kriga länge. Lätt att lägga ner och nöja sej med vad man får, rena julklappen till försäkringsbolagen och denna taktik utnyttjar de till fullo! Har du dina papper iordning så låt en advokat kolla på dem, det ska de göra kostnadsfritt för att ge en bedömning på utsikterna, sen har du ju rättskydd i trafikförs. Läst tråden men vill ändå poängtera att det oftast finns olycksfall i fackavgiften om man nu är medlem. ALLA olycksfallsförsäkringar utfaller oberoende av varandra och finns det ett slutreglerat ärende är ju handlingarna klara, bara att knalla in med luntan om man nu glömt ngn, fritid, studenter bör kolla vad som ryms i kåravg mm. Högsta invaliditetsgrad blir normerande och trafikskadenämnden sänker aldrig nåt som ett försäkringsbolag accepterat, möjligen höjer om de blåser dej. Glöm inte att extra kostnader pga skada utbetalas månatligen eller årligen tills man är 84 år. Förlorad arbetsinkomst, dvs vad du kan styrka att du skulle kunna ha tjänat tills man normalt blir pensionär. Glöm inte kolla att fb verkligen betalar in pensionsavgifter, inget de gör innan ärendet är slutreglerat om ens då! Kommer inte på mer nu. Också fått spö i trafiken...
Lahi, finns massor att göra och det handlar inte om en femhundring. Hoppas det finns dokumentation på skadan. Kan du få bemanningsföretaget att skriva papper på att de hade behövt i si eller så hög utsträckning? Läs ovan och betänk vilka tidsrymder/utebliven livskvalitet/saker man får avstå från /vad man kan och inte kan göra med sina befintliga/ framtida barn................
Jag hatar bedrägerier och överutnyttjande men stör mej ändå mest på cyniska försäkringsbolag som har som affärsidé att få de mest sargade att ge upp, ingen tom klyscha för FB är janusansikten och skulle inte överleva som företag annars. Skojarna har naturligtvis krut att hålla på med sitt skit vilket leder till hårdare handskar från försäkringsbolagen, fler som inte orkar av dem som verkligen har sviter. Eh, går igång lite på sånt här märker jag.

mycket bra skrivit!!!:tummenupp :tummenupp

lahi...läs igenom blueridge inlägg....speciellt om förlorad arbetsinkomst...!!!
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Tackar för svaren blueridge och Crash rider! Låter ju toppen :) :tummenupp Mycket informativ läsning. Nu vet jag nog hur jag ska göra :) Ska höra med bemanningsföretaget om man kan få papper på det. Hon som fixar mina jobb vet om att hon inte ska ringa mig när det gäller jobb där man måste lyfta tungt och över axelhöjd. Frågan är bara om hon vill skriva papper... Annars blir det kanske mycket mindre ersättning?
Jag jobbar ju extra för att dryga ut studiekassa och har de bara jobb till mig så kan jag jobba 3-4 dagar i veckan. Men de flesta jobben de kan erbjuda är industrijobb där lyft förekommer, så då kan jag inte jobba. Får ont direkt, och det känns ofta som axeln ska hoppa ur led igen. Jag kan ju plugga, det är inte så fysiskt ansträngande att plugga, men jag kan inte ta alla jobb.
Min flickvän ringer till hennes läkare på måndag för att fixa tid :tummenupp
Olyckan inträffade den 24:e augusti förra året, så det är nästan precis ett år sedan.
Jag har Trygg-Hansa. Vet inte hur tjuriga de är? Hojen är halvförsäkrad hos dem, och jag har även olycksfallsförsäkring (Vuxen Olycksfall Plus) hos Trygg-Hansa. Kanon. Och så är jag försäkrad genom facket också... är med i Metall eftersom jag är studieledig från mitt arbete, och alla medlemmar under 65 år omfattas av Trygghetsförsäkring Fritid. Så tre försäkringar... Är det bra? :) Kan man använda både trafikförsäkringen och olycksfallsförsäkringen från samma bolag för samma skada? För dubbel ersättning? Jag har ju betalt båda försäkringarna...
Tackar igen för svaren! PM kommer nog också när jag undrar något :tummenupp
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts

Jag har Trygg-Hansa. Vet inte hur tjuriga de är? Hojen är halvförsäkrad hos dem, och jag har även olycksfallsförsäkring (Vuxen Olycksfall Plus) hos Trygg-Hansa. Kanon. Och så är jag försäkrad genom facket också... är med i Metall eftersom jag är studieledig från mitt arbete, och alla medlemmar under 65 år omfattas av Trygghetsförsäkring Fritid. Så tre försäkringar... Är det bra? :) Kan man använda både trafikförsäkringen och olycksfallsförsäkringen från samma bolag för samma skada? För dubbel ersättning?/QUOTE]
Finns rätt mkt att kommentera men hinner inte nu. Kan bara säja att du är på rätt väg!
Ja, försäkringarna utfaller allihop men TH lär försöka komma undan den ena om jag känner dem rätt. Ingen risk att du får ut dubbel ers, (från en förs), däremot utfaller ju varje försäkring. Har du fler försäkringar i samma bolag betalar man dock vanligtvis bara en självrisk om flera självrisker skulle vara aktuella. Trafikförsäkringen tar kostnader och det kan du vad jag vet bara få ut från den försäkringen. TH är ofta erkänt krångliga. Tycker man skall begära ett namn och ett tfnnr och inte låta sej "bollas runt" då man fort blir yr. Behöver de konsultera nån annan inom bolaget får de göra det och återkomma!
Har lite fler tankar, kommer PM när jag har tid att sitta en stund vid datorn och skriva och tänka efter.

Som terapi borde du sätta turbo på min hoj! Tycker din är helt grym och har läst vad som finns om den!
Märk väl att jag är inte ute efter att skadereglering skall vara business men rätt skall vara rätt!


Crash rider,
om du läser detta. Tack för kommentaren, man vill ju hjälpa men jag blir lite bekymrad över din fixering vid de här sakerna. Hoppas du har vett att ta de här prylarna lite då och då, kanske på bestämda tider. Kan tala om att INGEN står ut med nån som lever i, av och genom den skit man varit med om och till slut kan det börja äta en inifrån. Du vet, krämpor blir lätt ljuvligare ju mer man ältar dem. Ja, jag erkänner, själv i riskzonen.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
7% fick ja för bruten rygg, krossade bröstkota nr 9. stelopererad på 3 kotor. minns inte exakt summan. Men ca 100 lax fick ja nog i invaliditets ersättning.. Känns lite lite när man läser om killen som skar sig i fingret o bedöms som en 7e del av mitt förstörda liv. Smärta alltid.. Men man ska inte va bitter! tur man har hojen o glädja sig me ;) hehe

Har en kompis som fått ut 120k för ett ärr på benet efter en krasch utan men efter det. Att du bara skulle få 100k är ju löjligt. Väck fallet och förhandla om med dom.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Crash rider,
om du läser detta. Tack för kommentaren, man vill ju hjälpa men jag blir lite bekymrad över din fixering vid de här sakerna. Hoppas du har vett att ta de här prylarna lite då och då, kanske på bestämda tider. Kan tala om att INGEN står ut med nån som lever i, av och genom den skit man varit med om och till slut kan det börja äta en inifrån. Du vet, krämpor blir lätt ljuvligare ju mer man ältar dem. Ja, jag erkänner, själv i riskzonen.[/QUOTE]

lite bekymrad då över saker bara...

mycket frågor som:

kan jag jobba med mitt jobb igen..mm

sen blev jag ju anmäld för vårdslöshet i trafik vid min olycka...inget klart fast det gått 15 mån. sen olyckan...liksom blivit kallad till rättegång 4 ggr..

sånt tär på en att man inte vet hur framtiden ter sig..men men..det visar sig.... antar att du läst min andra "tråd":pannkyss

mvh Tobbe!!!

Som terapi borde du sätta turbo på min hoj! Tycker din är helt grym och har läst vad som finns om den!
Märk väl att jag är inte ute efter att skadereglering skall vara business men rätt skall vara rätt!


min R1 borde våldta med turbo:D :D :D

snälla lahi fixa det:pannkyss :pannkyss
 
Last edited:

sevcon

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Smedstan
Hoj
blåsbåge!
Ärrersättning!

Jag gjorde en grymt osmidig smäll/krasch 1 maj för 2 år sen.körde crosscyckel på allmän plats å råkade dra in i en bil som gjorde en vänstersväng.det vart hellikopter till akkis i u-sala men div undersökningar o röntgen, så det lär ju finnas en journal antar jag.klarade mig relativt bra utan några brutna ben osv.men jag har ett grymt fult ärr på höger överarm som liknar nått i stil men röda utanpåliggande daggmaskar!men finns det möjlighet till nån ersättning då det inte direkt fanns nån trafikförsäkring?men i övrigt så har jag personförsäkring genom jobbet.bör kanske tilläggas att polisen vart indragen å massa böter å indraget kort osv.har funderat nån gång på om det finns nån möjlighe till ersättning eller om det bara är att lägga ner pga att det var et brott?någon som vet el har nån åsikt?
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Du har blivit rövknullad.
Jag fick 140 000 för en söndersågad hand = minskad rörlighet i ett finger och dålig känsel i ett och ett halvt.
Meniskerna i båda knäna gav 70 000 (dålig affär).
Hörselskador och kaputta axlar sparar jag tills jag behöver pengar!
Samtligt är jobbrelaterat, btw.

Förresten, undrar om man kan få ersättning för att man utvecklat allergier på jobbet?
I så fall skall jag söka ersättning för mina allergier mot hårt arbete och dumma människor..

Undrar just hur en sönderknullad röv bedöms av f-bolagen...
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Gå in på villkor på ex trygg hansa så kan du läsa där, har för mig de e en preskriberingstid på skador, men kommer inte ihåg hur lång den e. Ja vurpa i maj o trafikförs täcker sveda o värk, invaliditet o.d enligt mina papper. Fick 4 k i förskott bara genom å ringa in å fråga. Mina fotleder blev mos å smalbenen gick av på ett par ställen
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Jag gjorde en grymt osmidig smäll/krasch 1 maj för 2 år sen.körde crosscyckel på allmän plats å råkade dra in i en bil som gjorde en vänstersväng.det vart hellikopter till akkis i u-sala men div undersökningar o röntgen, så det lär ju finnas en journal antar jag.klarade mig relativt bra utan några brutna ben osv.men jag har ett grymt fult ärr på höger överarm som liknar nått i stil men röda utanpåliggande daggmaskar!men finns det möjlighet till nån ersättning då det inte direkt fanns nån trafikförsäkring?men i övrigt så har jag personförsäkring genom jobbet.bör kanske tilläggas att polisen vart indragen å massa böter å indraget kort osv.har funderat nån gång på om det finns nån möjlighe till ersättning eller om det bara är att lägga ner pga att det var et brott?någon som vet el har nån åsikt?

är du med i facket????

då har du nog en personskade/olycksfallsförsäkring som kan gå in....

hur längr ryckte kortet???

vad blev du dömd för??

mvh tobbe
 

Tommy.exe

Guest
Jag gjorde en grymt osmidig smäll/krasch 1 maj för 2 år sen.körde crosscyckel på allmän plats å råkade dra in i en bil som gjorde en vänstersväng.det vart hellikopter till akkis i u-sala men div undersökningar o röntgen, så det lär ju finnas en journal antar jag.klarade mig relativt bra utan några brutna ben osv.men jag har ett grymt fult ärr på höger överarm som liknar nått i stil men röda utanpåliggande daggmaskar!men finns det möjlighet till nån ersättning då det inte direkt fanns nån trafikförsäkring?men i övrigt så har jag personförsäkring genom jobbet.bör kanske tilläggas att polisen vart indragen å massa böter å indraget kort osv.har funderat nån gång på om det finns nån möjlighe till ersättning eller om det bara är att lägga ner pga att det var et brott?någon som vet el har nån åsikt?


Jag undrar åxå vad du blev dömd för?

Har fundert på vad som händer om man skulle bli tagen med fiddyn på allmän väg.....
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
3 tillfällen a 25, 16 och 16 tusen. väntar i dagarna på en fjärde ersättning, har bedömts mellan 2 och 5% . Bolag Trygg hansa sjuk och olycksfall "trygga barn" (trygg vuxen efter 25 år)..

(Tips: har man varit sjukskriven i över 100 dagar får man ut 90% istället för 80%. I mitt fall gick AFA in och ersätter de resterande 10%. Inte många kronor men ändå kronor som man kanske inte tänker på att man har rätt till. Det är mycket värt att veta vad det är för försäkringar man har!)
 
Last edited:

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Vilka ersättningar har jag rätt till? Singelolycka med hojen, sjukskriven minst en månad, "förlamat" lillfinger, trafikförs. i TryggHansa, olyckfalls i IF och en olycksfalls genom facket. Jag har bara fått en blankett där jag skall beskriva vad som hänt.

MVH
 
Last edited:

sevcon

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Smedstan
Hoj
blåsbåge!
Ärrbildning!

Nej jag var inte med i facket vid tillfället,men har dock person/olycksfall förs. via jobbet.Kortet rök för gott då jag fortfarande hadde den där jävla prövotiden kvar.Om jag minns rätt så vart jag dömd för:Grov vårdslöshet i trafik och olovlig körning.Men det jag undrar mest över är om det ens är vart å höra med försäkringsgubben vi har via jobbet när det var ett brott som sagt!?
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Vilka ersättningar har jag rätt till? Singelolycka med hojen, sjukskriven minst en månad, "förlamat" lillfinger, trafikförs. i TryggHansa, olyckfalls i IF och en olycksfalls genom facket. Jag har bara fått en blankett där jag skall beskriva vad som hänt.

MVH
alla tre... om nu inte fackförs. bara e på arbetstid
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Finns rätt mkt att kommentera men hinner inte nu. Kan bara säja att du är på rätt väg!
Ja, försäkringarna utfaller allihop men TH lär försöka komma undan den ena om jag känner dem rätt. Ingen risk att du får ut dubbel ers, (från en förs), däremot utfaller ju varje försäkring. Har du fler försäkringar i samma bolag betalar man dock vanligtvis bara en självrisk om flera självrisker skulle vara aktuella. Trafikförsäkringen tar kostnader och det kan du vad jag vet bara få ut från den försäkringen. TH är ofta erkänt krångliga. Tycker man skall begära ett namn och ett tfnnr och inte låta sej "bollas runt" då man fort blir yr. Behöver de konsultera nån annan inom bolaget får de göra det och återkomma!
Har lite fler tankar, kommer PM när jag har tid att sitta en stund vid datorn och skriva och tänka efter.

Som terapi borde du sätta turbo på min hoj! Tycker din är helt grym och har läst vad som finns om den!
Märk väl att jag är inte ute efter att skadereglering skall vara business men rätt skall vara rätt!
Att de är så snikna att de försöker komma undan den ena försäkringen är lägre än glocalnet... Gå lär ju mitt förtroende för dem gå i botten. Får se vad de säger!
Att bli runtbollad är väl deras sätt att trötta ut folk så man tar vilket bud som helst.
Hehe, turbobygge är bra terapi :D Mycket jobb blir det, men det är det värt. Just i vinter har jag terapijobb så det räcker och blir över. Mycket som ska göras på min hoj...
Ja, rätt ska vara rätt. Försäkringsbolagen ska ju inte komma undan med alla försök att luras. Har man rätt till ersättning så har man rätt till ersättning. Jag betalar ju trots allt både försäkringen på hojen och olycksfallsförsäkringen. Då ska man ju kunna utnyttja båda två också...


min R1 borde våldta med turbo:D :D :D

snälla lahi fixa det:pannkyss :pannkyss

Hehe, R1 med turbo är skoj... Tror du jag hinner bygga sånt nu när jag ska slåss mot Trygghansa? :näsblod Du bor ju lite långt från Halmstad, annars hade jag nog kunnat ställa upp som turbomeckarhjälp om du bygger :tummenupp
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Visst får man ersättning för dom antal veckor man varit sjukskriven åxå ?
har hört något om ca: 500:- / vecka , någon som vet ? :confused:
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag gjorde en grymt osmidig smäll/krasch 1 maj för 2 år sen.körde crosscyckel på allmän plats å råkade dra in i en bil som gjorde en vänstersväng.det vart hellikopter till akkis i u-sala men div undersökningar o röntgen, så det lär ju finnas en journal antar jag.klarade mig relativt bra utan några brutna ben osv.men jag har ett grymt fult ärr på höger överarm som liknar nått i stil men röda utanpåliggande daggmaskar!men finns det möjlighet till nån ersättning då det inte direkt fanns nån trafikförsäkring?men i övrigt så har jag personförsäkring genom jobbet.bör kanske tilläggas att polisen vart indragen å massa böter å indraget kort osv.har funderat nån gång på om det finns nån möjlighe till ersättning eller om det bara är att lägga ner pga att det var et brott?någon som vet el har nån åsikt?


Hm, har man riktig otur kan man som jag få ett inbetalningskort för att ärren är mkt snyggare än resten.:D Allt snack om min obefintliga modellkarriär kommenterades av läkare med ett:arsele ... Arbetsterapeuten föreslog crashtestdummy som framtida karriär. Kort sagt, ett utseende som inte ens ett "proffs" kan älska, min dotter photoshoppar semesterbilderna, hennes mor var ständigt packad .....osv....tjöt...tragg...

Försäkringen borde gälla, men har du anmält skadan till jobbförs, ingår fritid och olycksfall så. Det är ju ett olycksfall på fritiden och i vårt land är vi ju försäkrade även vid brott, alltså tex butiksinnehavare ansvara ju för att eventuella tjuvar inte skadar sej. Man kan ha åsikter om det men det är en annan diskussion. Skulle tro att man använder bilens trafikförs för nån annan fanns ju inte vi olyckstillfället. Hade du det jobbet/försäkringen när olyckan skedde, det är ju ett tag sen. Jag har fått ers från mer än en förs för ärr, (exemplet ovan är inte helt sant). Lär ju finnas dokumentation i form av journaler, polisutredning, räddningstjänst och kanske mer. Hade nog frågat ett annat bolag "inkognito", för det skiljer inte jättemkt i agerande mellan bolagen. Skulle gärna lyssna lite i ett hörn dock. "Jo, det var så att jag var ute och körde cross....." Din cross?

...måste ha balaklava på körkortet, hon -"bakifrån" jag -"igen", spegelvisir i julklapp, -"vad du klär i den hjälmen"...etc..pågår...yadiyadiyada...
 
Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Visst får man ersättning för dom antal veckor man varit sjukskriven åxå ?
har hört något om ca: 500:- / vecka , någon som vet ? :confused:

om du menar sveda och värk så är det bara den "akuta" sjukperioden som räknas...

ex. den period du har gips...etc.

jag har hittills varit sjukskriven 15 mån.:näsblod :näsblod

det finns 2 st belopp de går efter..

1:a ligger på runt 2500kr /mån.

2:a ligger på runt 4500kr/mån. men då ska du ha svårare skador..typ krossskador och hjärnskador... ( båda för mig:huvet )

du ska ju även ha inkomstbortfall...80% kommer ju från försäkringskassan...

resterande 20% ska försäkringen täcka!!

mvh Tobbe

Hehe, R1 med turbo är skoj... Tror du jag hinner bygga sånt nu när jag ska slåss mot Trygghansa? :näsblod Du bor ju lite långt från Halmstad, annars hade jag nog kunnat ställa upp som turbomeckarhjälp om du bygger :tummenupp[/QUOTE]

blir en R1-06 när mina pengar kommer...:tummenupp
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
du ska ju även ha inkomstbortfall...80% kommer ju från försäkringskassan...

resterande 20% ska försäkringen täcka!![/QUOTE]

Som 2fast4hjo skrev, glöm inte AFA.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top