Vad har ni fått i invaliditétsersättning????

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
vore intressant och höra vad ni fått i ersättning , vilket bolag och antal % invalid , även var skadorna sitter...

ska snart till läkaren och bedöma en hel rada med skador mm så då har man ju lite att gå efter...

mvh Tobbe!!
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Det är du som höjer min premie! :mad:

En spark i arslet och ut o jobba är det du skall ha! :tummenupp

nix.... det är ett fucko i en bil som höjde din premie denna gång...:D :D :D

lite avis på att jag gått hemma med full lön i 15 mån.:arsele :arsele

men lilla du....ring mig när du kraschat så lovar jag att komma och rycka ur respiratorsladden...:tummenupp :tummenupp så slipper du kosta massa...

puss puss!!!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Tionde tråden om den olyckan, tur att hårddisk är billigt...

Bolagen betalar alltid ut samma ersättning om två personer får samma %. Det enda som spelar roll är vad din läkare bedömmer dina skador till. Vi alla kan skriva upp exakt vad vi fick men vad spelar det för roll? Det hjälper ju inte dig...
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Tionde tråden om den olyckan, tur att hårddisk är billigt...

Bolagen betalar alltid ut samma ersättning om två personer får samma %. Det enda som spelar roll är vad din läkare bedömmer dina skador till. Vi alla kan skriva upp exakt vad vi fick men vad spelar det för roll? Det hjälper ju inte dig...

mest intressant att höra....

men det du skrev ger iallafall lite info...:tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
glöm inte att förhandla (det går att göra det) med f-bolagets handläggare. har du ärr efter olyckan? då ska du ha mer i ersättning! glöm de 2 första svaren du fick, typiska "blåa tankar" dvs sköt dig själv å skit i andra ge fan i att belasta samhället då vi själva har råd att bekosta våra skador och du ska fan inte ha nån hjälp fattar du det:rolleyes:
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
glöm inte att förhandla (det går att göra det) med f-bolagets handläggare. har du ärr efter olyckan? då ska du ha mer i ersättning! glöm de 2 första svaren du fick, typiska "blåa tankar" dvs sköt dig själv å skit i andra ge fan i att belasta samhället då vi själva har råd att bekosta våra skador och du ska fan inte ha nån hjälp fattar du det:rolleyes:

tack för ett bra inlägg...

synd att folk här på S-H inte bara kan behandla varann på ett bra sätt för att man har olika åsikter...

mvh Tobbe!!
 

rugg1s

"I`ve never been better than today"
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Syndsvall
Hoj
r6
1%

Tjena rider. Jag skar mig i fingret på fyllan. 1 år senare visade jag upp men i form av ingen känsel i toppen av pekfingret. det klassade dom som 1% invalid och priset blev 12000:-

Du värkar ju ha betydligt värre skavanker så en liten hakka borde du kunna göra dig.
Lycka till
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Tjena rider. Jag skar mig i fingret på fyllan. 1 år senare visade jag upp men i form av ingen känsel i toppen av pekfingret. det klassade dom som 1% invalid och priset blev 12000:-

Du värkar ju ha betydligt värre skavanker så en liten hakka borde du kunna göra dig.
Lycka till

jag måste ju vara värst jämt :D :D

fick ca: 2 cm av mitt långfinger avstampat i ett slagsmål för 2,5 mån. sen...väntar på ersättning för det...

för 1 månad sen så blev jag slagen med flaska i huvet + huggen i axeln av samma gäng....väntar på skadestånd för det med:huvet
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag måste ju vara värst jämt :D :D

fick ca: 2 cm av mitt långfinger avstampat i ett slagsmål för 2,5 mån. sen...väntar på ersättning för det...

för 1 månad sen så blev jag slagen med flaska i huvet + huggen i axeln av samma gäng....väntar på skadestånd för det med:huvet

kanske ska sluta o gå ut, helt :näsblod
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
jag måste ju vara värst jämt :D :D

fick ca: 2 cm av mitt långfinger avstampat i ett slagsmål för 2,5 mån. sen...väntar på ersättning för det...

för 1 månad sen så blev jag slagen med flaska i huvet + huggen i axeln av samma gäng....väntar på skadestånd för det med:huvet

:tungan jasså du sitter väll på rättegångar hela dagarna :D har du ont i *umpan hehe *=R

åter kommer med mitt anspråk :D :D :tungan
//Robin :rolleyes:
 

falsche

Robban
Gick med
17 Oct 2006
Ort
Kalmar (Trekanten)
Hoj
-99 Suzuki (törs inte skriva modell)
7% fick ja för bruten rygg, krossade bröstkota nr 9. stelopererad på 3 kotor. minns inte exakt summan. Men ca 100 lax fick ja nog i invaliditets ersättning.. Känns lite lite när man läser om killen som skar sig i fingret o bedöms som en 7e del av mitt förstörda liv. Smärta alltid.. Men man ska inte va bitter! tur man har hojen o glädja sig me ;) hehe
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
7% fick ja för bruten rygg, krossade bröstkota nr 9. stelopererad på 3 kotor. minns inte exakt summan. Men ca 100 lax fick ja nog i invaliditets ersättning.. Känns lite lite när man läser om killen som skar sig i fingret o bedöms som en 7e del av mitt förstörda liv. Smärta alltid.. Men man ska inte va bitter! tur man har hojen o glädja sig me ;) hehe

Kompisen te mig fick 115k för bruten arm som läkte liiite snett.
Hans men blev att han inte kan vrida den riktigt lika mkt som tidigare.

Så 100k för det som hände dig tkr ja låter lite.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
7% fick ja för bruten rygg, krossade bröstkota nr 9. stelopererad på 3 kotor. minns inte exakt summan. Men ca 100 lax fick ja nog i invaliditets ersättning.. Känns lite lite när man läser om killen som skar sig i fingret o bedöms som en 7e del av mitt förstörda liv. Smärta alltid.. Men man ska inte va bitter! tur man har hojen o glädja sig me ;) hehe
Du har blivit rövknullad.
Jag fick 140 000 för en söndersågad hand = minskad rörlighet i ett finger och dålig känsel i ett och ett halvt.
Meniskerna i båda knäna gav 70 000 (dålig affär).
Hörselskador och kaputta axlar sparar jag tills jag behöver pengar!
Samtligt är jobbrelaterat, btw.

Förresten, undrar om man kan få ersättning för att man utvecklat allergier på jobbet?
I så fall skall jag söka ersättning för mina allergier mot hårt arbete och dumma människor..
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Hehe :) Kan man görs så? Hur långt kan det gå innan man kräver pengar och hur funkar det?

är du bara försäkrad vid olyckstillfället och har sjukjournaler på skadan så ska det gå att få ersättning upp till ett par år efter olyckan om det finns sviter , ärr mm ....
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top