Kärlekstrubbelstråden

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Uppfattat.

Humor är restnoterat i beställningen för idag. ;) Det regnar, är kallt och allt är skit.
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Träffar för närvarande 3(läs 4) st tjejer och vet inte vad jag ska göra. Nybliven singel så klart man testar lite olika vatten, inget seriöst än så länge. Det värsta är ju att jag är kär i min kompis som har kille, men är samtidigt intresserad av hennes kompis! Hur ska jag göra för att få alla dessa tjejer att bli sams och komma till ro med att dom får snällt dela?? :( Tack för svar!
För det första är det inte ditt ansvar att tjejerna ska bli sams. Så länge du inte planerar att styra upp det till trekant och/eller fyrkanter med tjejerna så är det bäst att du håller dig ifrån att bli en mellanhand. Trekanter etc. styrs bäst genom att du dessutom låter en brud göra jobbet för att fixa en annan brud. Ditt jobb är att hålla dig i bakgrunden, i princip inte säga så mycket, uppföra dig normalt, vara 100% trygg i situationen och inte vara dömande på något sätt.

För det andra så lova inget du inte tänker hålla. Tjejerna kommer inte känna sig lurade eller bedragna om du är ärlig med dina intentioner. Säg helt enkelt att du vill vara singel, inte är pojkvänsmaterial, att du tycker hon är grym att umgås med som ni gör och gärna fortsätter med det men att du vill vara singel just nu i ditt liv etc.
Vill inte tjejen umgås under de premisserna så måste du vara beredd att släppa henne...
Sånt kan givetvis trigga lite "jakt-utmaning" hos tjejerna också, men det är en annan femma.

För det tredje så kommer du att krossa hjärtan på vägen. Det är jäkligt jobbigt och tråkigt när det händer, men så länge du varit ärlig med henne och inte spelat några spel, så kan du inte ta ansvar för hennes känslor. Även om hon är sårad så kommer hon tycka att du är en "bra kille".

För det fjärde så måste du bestämma dig för att köra på kompisbruden du är kär i eller hennes kompis. Ingen tjej vill vara "reservbruden" och i ärlighetens namn ska du inte vilja ha "reserven" heller. Vem du väljer är upp till dig men var beredd på att du kan förstöra din relation till din kompis hur du än gör. Personligen hade jag kört på bruden jag var kär i förutsatt att jag inte kände hennes kille. Då är det hands off.

Good luck mister
 

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Uppfattat.

Humor är restnoterat i beställningen för idag. ;) Det regnar, är kallt och allt är skit.

Haha skönt svar xD -gillar-

Liquid. Tack snälla. Nu vet jag hur jag ska gå till väga och handskas med både känslor och människor! Tycker det är så bra när andra människor kan bestämma hur jag ska göra och bete mig så man slipper tänka själv, alldeles underbart! :tummenupp Då ska jag fixa så varken Team_cirkus, Money eller någon av dom andra inblandade ska bli sårade! Tack snälla! :Bugar
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Liquid. Tack snälla. Nu vet jag hur jag ska gå till väga och handskas med både känslor och människor! Tycker det är så bra när andra människor kan bestämma hur jag ska göra och bete mig så man slipper tänka själv, alldeles underbart! :tummenupp Då ska jag fixa så varken Team_cirkus, Money eller någon av dom andra inblandade ska bli sårade! Tack snälla! :Bugar
No probs, du verkade behöva det så det är kul att hjälpa till :tummenupp

Hälsa Money från mig!
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Haha skönt svar xD -gillar-

Liquid. Tack snälla. Nu vet jag hur jag ska gå till väga och handskas med både känslor och människor! Tycker det är så bra när andra människor kan bestämma hur jag ska göra och bete mig så man slipper tänka själv, alldeles underbart! :tummenupp Då ska jag fixa så varken Team_cirkus, Money eller någon av dom andra inblandade ska bli sårade! Tack snälla! :Bugar

hahahahhaa.......härligt o få reda på att man är inblandad i något man inte hade en aning om!! :D:D:D:D :tuttar
 

Kopåisen

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Villekulla
Hoj
Är på jakt
Det bästa jag någonsin har gjort var att på andra dejten säga: "Jag säger vad jag tycker och jag vill att du oxå gör det. Om nått är fel så vill jag inte att du surar eller döljer det, PRATA om det. Om du inte håller med mig så vill inte jag träffas nå mer." Passerade 3års dagen för ett par dagar sen. Har vi bråkat? Nej. Har vi argumenterat? Ja. Att prata och är A och O för att undvika missförstånd. jag HATAR tjejer/killar som kör "silent -treatment"- man håller inte käft för att visa att nått är fel, man är för fan inte synsk... Mitt tips till ALLA dårar där ute :banana
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Det bästa jag någonsin har gjort var att på andra dejten säga: "Jag säger vad jag tycker och jag vill att du oxå gör det. Om nått är fel så vill jag inte att du surar eller döljer det, PRATA om det. Om du inte håller med mig så vill inte jag träffas nå mer." Passerade 3års dagen för ett par dagar sen. Har vi bråkat? Nej. Har vi argumenterat? Ja. Att prata och är A och O för att undvika missförstånd. jag HATAR tjejer/killar som kör "silent -treatment"- man håller inte käft för att visa att nått är fel, man är för fan inte synsk... Mitt tips till ALLA dårar där ute :banana

Ungefär som jag och frugan gjorde för snart 7år sedan på vår första dejt... klarade ut lite sånt och lite till under en 3h promenad på djurgården.
Nu bor vi i villa, är gifta och har 2 söner. :yoparty
 

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Det bästa jag någonsin har gjort var att på andra dejten säga: "Jag säger vad jag tycker och jag vill att du oxå gör det. Om nått är fel så vill jag inte att du surar eller döljer det, PRATA om det. Om du inte håller med mig så vill inte jag träffas nå mer." Passerade 3års dagen för ett par dagar sen. Har vi bråkat? Nej. Har vi argumenterat? Ja. Att prata och är A och O för att undvika missförstånd. jag HATAR tjejer/killar som kör "silent -treatment"- man håller inte käft för att visa att nått är fel, man är för fan inte synsk... Mitt tips till ALLA dårar där ute :banana

TACK! Äntligen en tjej som också tycker så!!!!! :Bugar
 

R5+1

Guest
(...)PRATA om det (...)man är för fan inte synsk(...)
Prexiss! Tyvärr funkar det inte på alla människor (läs: killar).:gnissla
Särskilt sängledes. Då ska man jävlar vara tankeläsare!

TACK! Äntligen en tjej som också tycker så!!!!! :Bugar
Men kan du ta sanningen om du möter en sån tjej?
Jag säger alltid vad jag tycker och menar vad jag säger. Men jag brukar bli bemött med tron att jag nog eg menar allt det där han trodde jag skulle säga. Eller nåt som nån av hans ex brukade säga/mena. Eller vad tjejer "brukar" mena när de säger det där.

Fan att ni ska va så komplicerade!:brinnerup
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Prexiss! Tyvärr funkar det inte på alla människor (läs: killar).:gnissla
Särskilt sängledes. Då ska man jävlar vara tankeläsare!

Fan att ni ska va så komplicerade!:brinnerup

Det blir ju komplicerat när man träffar någon som man känner att man vill tillbringa tid med och denne någon ger klara signaler, verbalt eller med kroppsspråk, att denne också vill men man är inte "på samma blad" hur och i vilken omfattning samkvämet ska genomföras. Men man vill ju fortsätta träffas för att samkvämet ger utbyte och välbefinnande, inte bara sett till sifferlekar.

Ty även om en önskan att binda upp sig till en enda person inte finns hos någon av parterna kan det ändå kännas litet avigt att träffas.

Nyckeln är, som jag lärt mig i dyrköpta läxor, förmågan att ställa motfrågor om man inte riktigt är säker på vad vederbörande vill ha sagt. Det är svårare att ställa sådana än det låter. Speciellt att kunna ställa dem utan att motparten tar en defensiv eller aggressiv ställning.

Sängledes är ju det absolut enklaste att tala klarspråk om när man väl ligger/sitter/står där naken. Då har man ju nått ett delmål så att säga och konversationen tenderar till att vara väldigt avslappnad. Jag menar, är det något partnern vill ha gjort som man inte gjort själv tidigare så kanske man lär sig nåt nytt och roligt. Eller så får man artigt tacka nej om förslagen då och där är alltför skamliga.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Att diskutera lösningen på kärlekstrubbel i brudforumet är ju lika dumt som att diskutera lösningen på global uppvärmning i forumet för kofjärtar.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top