Idag är jag förbannad därför att...

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Inte jag heller, ta mig faan!! :huvet Ska jag lägga ifrån mig nåt släpper jag inte prylen helt innan jag börjar dra tillbaka handen, och vips så landar prylen på golvet. Ska jag plocka upp nånting slår jag först till det med fingertopparna (eller helst naglarna om det är ett djur eller barn och gärna i ögonen på dom!). Jag går in i saker och slår i huvet på obegripligt dumma ställen!
Min motorik har alltid varit min bästa sida. Vart fan har den tagit vägen?!?!:mad::mad:

Nä, jag har inte druckit sprit.

Kollat synen på sistone? :D
Det där låter som mig.
 

R5+1

Guest
Kollat synen på sistone? :D
Det där låter som mig.

Jag har också tänkt så. Och jag har faktiskt kollat synen.
För några veckor sen gick mina terminalglasögon sönder. Då de va typ 10 år gamla och då jag sitter vid dator 90% av min arbetstid fick jag på jobbets bekostnad gå på undersökning hos optiker och skulle få nya, uppgraderade briller.
Det visade sig att jag hela tiden eg behövt korrigera synen på långt håll.:näsblod
Det är tydligen omställningen från att titta på långt till nära håll som gör ögonen trötta (nu när man inte är 20 längre...) och det har jag tolkat som att det är just datorarbete som ger mig huvudvärk pga dålig syn på nära håll.

Gällande min motorik så har den alltid varit så perfekt att jag inte ens behövt titta på det jag t ex ska lägga ifrån mig, har alltid varit grymt snajdig. Men nu är jag skitklantig. När blev jag såhär sinnesslö??:(
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har också tänkt så. Och jag har faktiskt kollat synen.
För några veckor sen gick mina terminalglasögon sönder. Då de va typ 10 år gamla och då jag sitter vid dator 90% av min arbetstid fick jag på jobbets bekostnad gå på undersökning hos optiker och skulle få nya, uppgraderade briller.
Det visade sig att jag hela tiden eg behövt korrigera synen på långt håll.:näsblod
Det är tydligen omställningen från att titta på långt till nära håll som gör ögonen trötta (nu när man inte är 20 längre...) och det har jag tolkat som att det är just datorarbete som ger mig huvudvärk pga dålig syn på nära håll.

Gällande min motorik så har den alltid varit så perfekt att jag inte ens behövt titta på det jag t ex ska lägga ifrån mig, har alltid varit grymt snajdig. Men nu är jag skitklantig. När blev jag såhär sinnesslö??:(

Du kan vara en av de personerna som har ögon som anpassar sig till när man läser mycket, så att du är närsynt pga det och det skulle gå över om du slutade läsa så mycket... Om du är en sån människa och använder glasögon kommer ögonen att överkompensera ännu mer om du har glasögonen på dig när du läser/pillar/gör annat nära ögonen... Och du kommer sluta med flaskbottnade glasögon. ;)

Men om det bara är vanligt synfel är det ju ingen fara.
 

R5+1

Guest
Du kan vara en av de personerna som har ögon som anpassar sig till när man läser mycket, så att du är närsynt pga det och det skulle gå över om du slutade läsa så mycket... Om du är en sån människa och använder glasögon kommer ögonen att överkompensera ännu mer om du har glasögonen på dig när du läser/pillar/gör annat nära ögonen... Och du kommer sluta med flaskbottnade glasögon. ;)

Men om det bara är vanligt synfel är det ju ingen fara.

:skrämd:skrämd
Tänker inte bli med flaskbottnar!
Och jag skulle garanterat glömma ta av mig brillerna när jag började pyssla med saker på nära håll.
Fan Ulvis, du har visst sparat mig ett par tusenlappar på briller jag inte behöver. Tack! Ses vi på krogen nån gång ska du fan få en öl!:öl:D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
:skrämd:skrämd
Tänker inte bli med flaskbottnar!
Och jag skulle garanterat glömma ta av mig brillerna när jag började pyssla med saker på nära håll.
Fan Ulvis, du har visst sparat mig ett par tusenlappar på briller jag inte behöver. Tack! Ses vi på krogen nån gång ska du fan få en öl!:öl:D

Nej för tusan, flaskbottnar är ett tråkigt fanstyg. Tro mig, jag har det. >.<
Men på mig är det för att jag är regelrätt halvblind.
Den där ölen låter fan intressant. :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Gällande min motorik så har den alltid varit så perfekt att jag inte ens behövt titta på det jag t ex ska lägga ifrån mig, har alltid varit grymt snajdig. Men nu är jag skitklantig. När blev jag såhär sinnesslö??:(

Du har blivit kärring helt enkelt, det är fullt naturligt och kommer med åldern.

Det är bara att inse att du hädanefter är satt att vakta dom unga hönsens handväskor om du går ut...
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
För att jag får äta fiskbullar och bulgur i min ensamhet istället för att bjuda över en tjej på en schysst middag.

TACK SWEDBANK OCH SÖDERORTSSLÖDDER!!
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
För att knappen till extraljusen i min gamla bruksbil uppenbarligen reglerar matningen till de 3 extraljusen och inte signalen... = :brinnerup

Elbrand i hela biljäveln, tog 6h att löda om och ordna upp skiten :mad:
 

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Vi får se.
Bränner 25 euro på taxi för att inte komma sent till jobbet. Gå till företagsdoktorn så fort jag kommer in. Blir hemskickad direkt. Conjunctivitus.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top