Idag är jag förbannad därför att...

Snarret

Guest
Det verkar inte gå bra för dig idag. :krama

Det gick asbra för mig idag, tills jag tyckte att jag skulle vara duktig och sätta upp några lampor. Var på stan och köpte en ny kontakt till en av dem (en taklampa som hade en väggkontakt på sin sladd. Vad fan, liksom), kom hem, satte upp två andra på väggen (det var här jag ville ha en skruvdragare och drog av mobilsladden), och upptäckte att de jävlarna också hade fel kontakter. Ojordade. Såklart. :huvet
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Det gick asbra för mig idag, tills jag tyckte att jag skulle vara duktig och sätta upp några lampor. Var på stan och köpte en ny kontakt till en av dem (en taklampa som hade en väggkontakt på sin sladd. Vad fan, liksom), kom hem, satte upp två andra på väggen (det var här jag ville ha en skruvdragare och drog av mobilsladden), och upptäckte att de jävlarna också hade fel kontakter. Ojordade. Såklart. :huvet

Snarret, för fan !!! :rolleyes:
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Mm va kul. Inskriven på sjukan: avvärjde en våldtäckt...... Fi fan mitt huvud

Men en stor eloge till dig!!!!

Fan inte många som vågar säga ifrån och försöka avbryta ens.
Du är en sann hjälte!

Förstår att det känns piss nu, men tror nog att du har en väldigt tacksam person därute i landet. När det onda lagt sig så känner du dig nog riktigt stolt.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Mm va kul. Inskriven på sjukan: avvärjde en våldtäckt...... Fi fan mitt huvud

Du har räddat en medmänniska från ett horribelt öde, var stolt över dig själv. Civilkurage är bara förnamnet. Tråkigt att du har ont, med väldigt skönt att det finns människor som du kvar i en i övrigt skruvad värld:tummenupp
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Varför i hela friden dumpar du det inte från databasen som CSV och bara laddar det rakt av i excel?

Och vad är det för blockmongo som ska ha allt det i ett excelark? :)

Det går bara att välja att få ut rapporten i .xls eller .xlsx (eller html/pdf) samtidigt som jag måste dela upp antalet enheter jag vill få ut info från i två delar eftersom databasen inta kan hantera min stora förfrågan på en gång. Jag måste alltså köra två rapporter och sammanfoga till en enda stor .xlsx. som säljbolagen ska ha.

34245218.jpg


Poängen med excelark är att affärssystemet sedan laddar in parametrarna från det. Det löste sig i onsdags men problem nummer två är att det är deadline idag och fransmän är inte kända för att hålla tider :glömdet
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det går bara att välja att få ut rapporten i .xls eller .xlsx (eller html/pdf) samtidigt som jag måste dela upp antalet enheter jag vill få ut info från i två delar eftersom databasen inta kan hantera min stora förfrågan på en gång. Jag måste alltså köra två rapporter och sammanfoga till en enda stor .xlsx. som säljbolagen ska ha.

34245218.jpg


Poängen med excelark är att affärssystemet sedan laddar in parametrarna från det. Det löste sig i onsdags men problem nummer två är att det är deadline idag och fransmän är inte kända för att hålla tider :glömdet

Herre jösses. >.<
Excelark är ingen databärare, men vet iofs att det är väldigt populärt att peta in det i diverse informationsflöden i affärssystem.
Jag hade också varit förbannad om jag var tvungen att använda ett sånt system som platsar på tdwtf.
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Tack för stödet. Är ganska förstörd idag, blåtira, enorm bula i pannan och näsan har ju sett bättre ut men det var det värt!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tack för stödet. Är ganska förstörd idag, blåtira, enorm bula i pannan och näsan har ju sett bättre ut men det var det värt!

Äh, du får se värken som ett diplom för en god gärning. ;) (Blir iofs lättare om ett par dagar när det värsta lagt sig)
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Tack för stödet. Är ganska förstörd idag, blåtira, enorm bula i pannan och näsan har ju sett bättre ut men det var det värt!

Sjukt grymt gjort! Du ska fanimej ha betalt nästan! :tummenupp

Som ovan nämnde, en tjej (eller kille) kommer vara dig tacksam resten av livet.
Det är lätt värt en bula och knäckt näsa, även fast det inte är så roligt att ha ont för stunden.

Får man fråga vad som hände, hur du upptäckte vad som höll på att ske?
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Sjukt grymt gjort! Du ska fanimej ha betalt nästan! :tummenupp

Som ovan nämnde, en tjej (eller kille) kommer vara dig tacksam resten av livet.
Det är lätt värt en bula och knäckt näsa, även fast det inte är så roligt att ha ont för stunden.

Får man fråga vad som hände, hur du upptäckte vad som höll på att ske?


Mjo men förhoppningsvis så kan jag få ut en del på försäkringen.
Fast så länge det täcker upp två taxiresor, tandläkaren och magnetröntgen så är jag nöjd.
Jag ska nog inte prata om det eftersom det lär bli lite utredning på det hära. Men måste säga, sjuksköterskorna på st göran är söta :kär


Måste säga att domen hittills är
Hjärnskakning
Näsan var inte bruten men så nära på det går
2 tänder som fått sig en smäll, dom och några till sitter löst och är numera fasttejpade
Ett antal bulor i pannan och skallen
Feting sår mitt i skallen, märkte det imorrse när jag vaknade upp på sjukan
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Blocket.
De som godkänner annonser där. Jävla liggsår!

Hjälper päronen med att sätta ut en annons på runt 10 lådor loppisprylar (dvs. blandat hushålls-junk som kan tänkas återfinnas på random loppis, sånt som är lite för fint för att slänga, men som de inte har någon nytta av). Men blocket envisas med att inte godkänna skiten. "Annonsen beskriver inte varan"... My ass.. En köpare med någon form av bakgrundskännedom (någon som besökt en loppis) har en uppfattning om vad det kan röra sig om för skit. Lite grisen i säcken, men det syns på priset också (även om det inte på några vägar är högt i förhållande till grejerna).

Varför inte skicka skiten till Röda Korsets loppis? Ja. Bra fråga. Fråga mamma...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Mjo men förhoppningsvis så kan jag få ut en del på försäkringen.
Fast så länge det täcker upp två taxiresor, tandläkaren och magnetröntgen så är jag nöjd.
Jag ska nog inte prata om det eftersom det lär bli lite utredning på det hära. Men måste säga, sjuksköterskorna på st göran är söta :kär


Måste säga att domen hittills är
Hjärnskakning
Näsan var inte bruten men så nära på det går
2 tänder som fått sig en smäll, dom och några till sitter löst och är numera fasttejpade
Ett antal bulor i pannan och skallen
Feting sår mitt i skallen, märkte det imorrse när jag vaknade upp på sjukan

Det är nu du ska säga; "Men ni skulle se hur den andra killen ser ut".
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ingen mumsig brud har limmat på mig på hela kvällen, VADAN DETTA?! :va

:gnissla
 
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Ptja, har ju duktiga blåmärken mellan knogarna så gissa hur dom andra killarna ser ut :näsblod! Ja dom var två....

Ajfan..! Hoppas att det gick bra.

En annan har skavsår på ballen och bollarna skiftar färg mellan lila och blått.

Brudarna, ja dom va oxå 2, behövde rullator när dom gick till taxin, så jag känner att jobbet är bra utfört ändå.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top