Idag är jag förbannad därför att...

Black_Betty

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2011
Ort
Södermanland
Hoj
2010 Ducati Monster 696
Telefoner...Satans påhitt

Idag på jobbet tände man till på alla cylindrar. Hade lagom mycket att göra fram till frukost, blev en del samtal till mig och annat folk som ville ha min hjälp, men det var då fortfarande hanterbart. Som person är jag en sån som är en seg jävel. Krävs mycket för att jag ska tända till på alla cylindrar och jag gillar lagom press och stress för då jobbar jag som bäst.

Efter frullan som är vid 9 så börjar ena telefonen att ringa lite då och då. ( har två jobbtelefoner) att sköta samt att man ska göra saker mellan.

Och denna telefon..Vi kan kalla den nr 1 börjar ringa mera.
Vid halv elva...Så börjar även telefon nr 2 ringa, och dessa telefoner börjar nu att avlösa varandra och nu så börjar det nästan kännas att det börjar bli för mycket telefonsamtal så pass att man inte hinner med det man SKA göra.

Är man kort om folk så får man lite mer att göra, man kan inte dela på sig. Strax innan lunch så kommer en chef till mig och frågar hur läget är och jag svarar han hur det är. Han nämner att jag måste fixa viktiga papper och leveranser innan det börjar på vite på sakerna. Och mitt villkor för att jag då ska lösa det är då att han sertill att telefon nr 2 inte ringer. Han kontaktar folket som ringer på den och säger att nu får ni sluta..blä blä blä blä...Och den saken är då OK.

Jag börjar med mitt men dröjer inte länge först tele nr 1 börjar ringa och man blir avbruten.. Detta upprepar sig ett x antal gånger och jag kommer ingenstans med mitt jobb.. Och jag ser mitt andra jobb växa och börjar bli ohållbart. Nu så löser telefonerna av varandra, hinner fan knappt lägga på luren först andra ringer, folk ropar på en och vill ha hjälp..Och detta fortsätter efter lunchen också.

Efter en stund in på eftermiddagen så händer det som inte alls brukar hända. Inte likt mig alls. Efter att jag gör ett jobb och lagt på luren så ringer andra telefonen IGEN...Då får telefonen sig en flygtur.
Jag blir skogstokig och har tänt till på alla cylindrar nu och hade bara lust att ställa mig och tok-skrika.
Jobben jag skulle göra blev hela tiden avbrutna för att telefonerna ringde.

Det kändes riktigt bra att få skicka iväg telefonen så den tystnade och tok-skriket uteblev.

Jävla bra telefon måste jag säga. Den höll, bara skalet för batteriet och batteriet hade hoppat ur, ska vara telefoner som tål lite mer än vanliga dödliga och den får godkänt. Var ju förstås en kollega som såg mitt raseri. Efter en liten stund så slutade det med att jag bara hade en telefon. Men jaa, den ringde ju iaf men nu så hade jag bara en.:)
Men helvete va jag hatar telefonerna på jobbet, man blir så frustrerad när man inte kan göra det man ska göra utan att sitta som en jävla telefonist och ta samtal till höger och vänster. :mad:

Njäe, en bertil på detta så blir man som ny.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Du tänkte inte på att stänga av telefonerna?

Det får samma effekt som att kasta sönder en telefon helt i onödan, dvs den ringer inte.

Alternativt kan man ställa den på ljudlös och låta den ringa så får folk prata med mobilsvar.
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Visste inte att man hade minst 1v träningsförbud när man gaddat sig. Måtte djävulen ta någon :arg
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
638*10^35 ton grus i ögonen.
Hatar att skruva rostig gammal skit. :mad:

Ännu mer förbannad eftersom jag fan inte kan låta bli, den här gången heller :4skrika
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
638*10^35 ton grus i ögonen.
Hatar att skruva rostig gammal skit. :mad:

Ännu mer förbannad eftersom jag fan inte kan låta bli, den här gången heller :4skrika

Alltid skönt att ligga under rostiga gamla as och skruva :D
 

Schazoo

Too long: diden't read!
Gick med
20 Sep 2010
Ort
Sthlm
Hoj
XJ6N
Väderprognosen har sagt uppehåll i tre dagar i rad men när dagen väl är här när man tagit hojen till jobbet så börjar det självklart att ösregna... Ser fram emot min hemfärd om ett par timmar och en skön förkylning :( :sjuk
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
900 kr p-bot.
Tyckte jag hade gott och väl 10 meter till övergångsstället men det tyckte inte ordningsmakten.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Att åka tåg har blivit krångligare än någonsin.
Konduktören säger att vi har fel biljetter. Vårt tåg kör tjugo minuter senare och strax bakom det tåg vi nu sitter i. På samma spår, till samma destination.

På biljettautomaten står det det Öresundståg, på biljetten som printas ut står det Hallandstrafiken och på tågvagnen vi sitter i står det SJ :mad:

Creds till SJ-konduktören som lät oss slippa köpa nya dyra biljetter och som därmed själv riskerade att bli anmäld om kontrollanter fanns ombord. :Bugar
 

Snarret

Guest
Jag är förbannad på den jävel som håller på och borrar (eller något sånt) som en jävla idiot, nonstop. Jag kan inte koncentrera mig på min bok!
Och så är jag förbannad på min mage som är hungrig! Jag kan inte koncentrera mig på min bok!
Låt mig läsa min jävla bok! :huvet
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag är förbannad på den jävel som håller på och borrar (eller något sånt) som en jävla idiot, nonstop. Jag kan inte koncentrera mig på min bok!
Och så är jag förbannad på min mage som är hungrig! Jag kan inte koncentrera mig på min bok!
Låt mig läsa min jävla bok! :huvet

Tycker synd om din pojkvän.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
En "vän" (som visat sig inte vara någon vän då), som jag inte träffat på kanske ett halvår, har tydligen stulit en bil och använt mig som (falskt) alibi.
Pga detta är jag tydligen skäligen misstänkt för stölden och varit in på förhör idag.
Nu ligger det tydligen på vad den oärliga jävla slyngeln säger åt polisen om dom tänker häkta mig eller inte. :gnissla

Jävla fint sätt att spendera sin lediga fredag. :mad:

Kul att bli indragen i sånt skit fast man alldrig sysslar med sådant, speciellt om man får sitta i häktet sen då under utredning... :huvet

Fy satan för vissa människor! :mad:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En "vän" (som visat sig inte vara någon vän då), som jag inte träffat på kanske ett halvår, har tydligen stulit en bil och använt mig som (falskt) alibi.
Pga detta är jag tydligen skäligen misstänkt för stölden och varit in på förhör idag.
Nu ligger det tydligen på vad den oärliga jävla slyngeln säger åt polisen om dom tänker häkta mig eller inte. :gnissla

Jävla fint sätt att spendera sin lediga fredag. :mad:

Kul att bli indragen i sånt skit fast man alldrig sysslar med sådant, speciellt om man får sitta i häktet sen då under utredning... :huvet

Fy satan för vissa människor! :mad:


En jobbarkompis kom hem från semestern och första dagen på jobbet kom polisen och hämtade honom.

Blomvattnaren som han trodde var en kompis hade tydligen suttit vid hans dator och begått brott i 14 dagar....

Det är kompisar det...
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
En "vän" (som visat sig inte vara någon vän då), som jag inte träffat på kanske ett halvår, har tydligen stulit en bil och använt mig som (falskt) alibi.
Pga detta är jag tydligen skäligen misstänkt för stölden och varit in på förhör idag.
Nu ligger det tydligen på vad den oärliga jävla slyngeln säger åt polisen om dom tänker häkta mig eller inte. :gnissla

Jävla fint sätt att spendera sin lediga fredag. :mad:

Kul att bli indragen i sånt skit fast man alldrig sysslar med sådant, speciellt om man får sitta i häktet sen då under utredning... :huvet

Fy satan för vissa människor! :mad:

Ovanligt förfarande att släppa någon som behöver häktas, gissar att du kan vara lugn ang. häkningen iallafall.
 

sportbike

Guest
Köpte ny laptop igår, en Lenovo Thinkpad 13,3"
Laddade batteriet över natten, installerade Google Chrome.
Pillade lite i menyerna i c:a 20 minuter.

"Klick"

DÖD!

Va fan gör jag för fel med mina elektroniska prylar?
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Köpte ny laptop igår, en Lenovo Thinkpad 13,3"
Laddade batteriet över natten, installerade Google Chrome.
Pillade lite i menyerna i c:a 20 minuter.

"Klick"

DÖD!

Va fan gör jag för fel med mina elektroniska prylar?

Fredag kväll?

Gissar på grogg i tangentbordet.:D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top