Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Förbannad är väl en överdrift, men jag håller på och söker lägenhet och blir lite bitter över att allt ska vara så onödigt dyrt för min ekonomi. :gnissla
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Lite pisst på att hojen har dött för säsongen & att servicen jag pynta i torsdags (nytt bakdäck och kedjespänning) var uusel, kedjan hoppar en decimeter.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Webhallen ville inte ta min dator i retur eftersom att förpackningen var öppnad :(

så nu säljer jag en lenovo s205 billigt :(
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Grannarna som bor under mig har i alla fall ingen hip hop klubb nu. Men grannarna som bor ovan mig har slagit på någon musik jag inte kan riktigt placera. Och jag ska upp om 4 timmar :( Varför ska det vara sån jävla lång kötid för att få lägenhet :(
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Uppkörning

Det kommer återbudstider hela tiden.. Ringer du varje dag och är beredd att köra några mil så har du uppkörning inom en vecka.

Nja grejen är att min hoj är strypt till 25kw men jag vill ta tung mc. Och då måste jag köra upp med trafikskolan. icke roligt.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Kan bara hålla med, 4,5 veckors semester och bara 1 har varit bra.
Första gången man lyckats få så lång semester samlad också... kul som fan :gnissla

Jag är inne på min fjärde och sista vecka. Jag har haft ok väder två dagar tror jag. Tur att man bokade en vecka vid medelhavet. Hojen har stått hela semestern. :huvet
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
Tecknade försäkring genom insplanet, fick hem min räkning som jag nu har tappat bort och har ingen anning vilket bolag jag är försäkrad hos, räkningen måste senast betalas imorgon tror jag.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
För att man ta mig fan aldrig kan lita på säljare oavsett hur jävla tydlig man än är när man beställer tjänster. Tydligen är det min skyldighet som konsument att ta reda på vad de har för rutiner och vilka villkor som gäller oavsett vad säljaren säger.

Att de sedan har mage att hänvisa till att villkoren står att läsa i avtalet när jag gjorde beställningen över telefon med tillhörande bindande inspelning, och därmed aldrig fick något avtal att läsa innantill i, spelar tydligen ingen roll. :huvet

Från och med nu blir det till att ifrågasätta och misstro varenda jävel man pratar med. Är uppenbarligen enda sättet att inte bli blåst.
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Jag har legat i deff i 3 månader och nu efter gympasset avslutade jag officiellt deffen..
Gick till Burger king, köpte det som såg störst ut på bilderna. Kommer hem och ser att hamburgarjäveln är precis lika stor som en McD cheeseburgare. Vad fan sker med världen egentligen..
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har legat i deff i 3 månader och nu efter gympasset avslutade jag officiellt deffen..
Gick till Burger king, köpte det som såg störst ut på bilderna. Kommer hem och ser att hamburgarjäveln är precis lika stor som en McD cheeseburgare. Vad fan sker med världen egentligen..

Vad sjutton handlar du burgare på Burgerking & Mcdonalds för?
Köp riktiga burgare eller gör själv. ;)
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
För att man ta mig fan aldrig kan lita på säljare oavsett hur jävla tydlig man än är när man beställer tjänster. Tydligen är det min skyldighet som konsument att ta reda på vad de har för rutiner och vilka villkor som gäller oavsett vad säljaren säger.

Att de sedan har mage att hänvisa till att villkoren står att läsa i avtalet när jag gjorde beställningen över telefon med tillhörande bindande inspelning, och därmed aldrig fick något avtal att läsa innantill i, spelar tydligen ingen roll. :huvet

Från och med nu blir det till att ifrågasätta och misstro varenda jävel man pratar med. Är uppenbarligen enda sättet att inte bli blåst.




Som privatperson har du alltid konsumentköplagen på din sida med 2 veckors ångerrätt.
Både via butik eller telefonförsäljning, en av anledningarna till att jag alltid säger nej till allt de försöker kränga till mig per telefon.

Eller har du råkat ut för Hittaföretagen.se eller liknande idioter.

Tecknade försäkring genom insplanet, fick hem min räkning som jag nu har tappat bort och har ingen anning vilket bolag jag är försäkrad hos, räkningen måste senast betalas imorgon tror jag.

Kontakta Insplanet!!!!!
https://www.insplanet.com/om-foretaget/kontakta-oss.aspx
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Som privatperson har du alltid konsumentköplagen på din sida med 2 veckors ångerrätt.
Både via butik eller telefonförsäljning, en av anledningarna till att jag alltid säger nej till allt de försöker kränga till mig per telefon.

Eller har du råkat ut för Hittaföretagen.se eller liknande idioter.

Den här gången heter idioterna ComHem. Är ett gammalt abonnemang så de två eventuella ångerveckorna är över sedan länge. Handlar bara om uppsägningstid som de vill ha betalt för trots att jag blev lovad att jag skulle slippa någon sådan.

Har mailat deras reklamationsavdelning, men tvivlar på att de medger att de har fel. Man tycker ju att det inte borde vara så svårt för dem att förstå att vissa av deras säljare faktiskt far med en del osanning till och från. :rolleyes:
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Den här gången heter idioterna ComHem. Är ett gammalt abonnemang så de två eventuella ångerveckorna är över sedan länge. Handlar bara om uppsägningstid som de vill ha betalt för trots att jag blev lovad att jag skulle slippa någon sådan.

Har mailat deras reklamationsavdelning, men tvivlar på att de medger att de har fel. Man tycker ju att det inte borde vara så svårt för dem att förstå att vissa av deras säljare faktiskt far med en del osanning till och från. :rolleyes:



Jag har haft problem med oseriösa typer alà hittaföretagen.se och dyl.
Jag har en App i mobilen Tape a talk som jag dragigång så fort en sån idiot ringer!
De hotar med att de har inspelning men när jag kontrar med att jag spelat in samtal med dem så har jag inte hört av dem mer.

Ja då kan det vara svårt att få rätt.
De få gångerna jag tecknat nåt via telefon.
Då har det varit Telenor som jag tecknat per telefon vid förlängningar av abbonemanget då har jag under själva inspelningen ställt frågor och krävt svar för att det ska komma med hos dem också.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top