Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Idioter som lägger ut annonser utan telefonnummer på blocket och sedan inte svarar på mail heller.

Skit samma, det finns fler annonser, men jag trodde man ville sälja när man annonserade...
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Idioter som lägger ut annonser utan telefonnummer på blocket och sedan inte svarar på mail heller.

Skit samma, det finns fler annonser, men jag trodde man ville sälja när man annonserade...

LR folk med "lånad mail" som aldrig har mottagning och ger fan i att ringa upp när man lämnar ett meddelande på mobilsvar.
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Finns väl någon form av chatfunktion i sådanna spel? Du får köra psykologisk krigföring.
"Svårt att spela helt aktivt när andra i min närhet vill annat :fellatio"
Till slut kommer fjunisarna bara tänka på vad de aldrig kommer få och då jävlar kan du köra över dem!

HeHe!
Ja, dom får svårt att spela med bara en hand. :tuttar
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Själv är jag så djävla förbannad för alla dessa små skitungar som totalt manglar sönder en när man spelar BF:Bad Company 2. (nybörjare i spelvärlden). Hur fan ska man hinna tycka det är kul när man bara dör hela tiden. 1500 spänn rakt ner i toan. :mad:

Det är såna som du, som gör det spelet värt att spela fortfarande :D

Så du har en väldigt viktig roll, låta oss eliter ha lite kul ibland också :rolleyes:

Nej men så är det... kommer väl en dag när du sparkar röv också.
 

FrozBite

mc nörd
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Lund
Hoj
z750 09
Jag är EXTREMT arg för att min bil pajade mitt i Finlands jävla urskogar och självklart händer detta under min enda semestervecka....
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Rådjur! :mad:

Totalt orädda, springer omkring bland villatomterna och äter allt som inte är giftigt. Blir inte ens rädda när man kommer ut utan lufsar bara iväg lite lojt. Ingen Runar i kvarteret så dom är helt safe inne bland villorna och utanför byn är det naturreservat så dom blir fan inte jagade där heller.

Grönsakslandet är de på då och då och igår smaskade dom i sig dom 8 av det nyplanterade äppelträdets 10 äpplen, och passade även på att mumsa lite på grenarna, dessutom lämandes ett "visitkort" bredvid trädet. Nu fan är det krig! :kulspruta

Hur håller borta dessa fyrbenta parasiter? Bäst vore väl att ha en hund men det är inte riktigt praktiskt genomförbart, ge katten anabola och träna upp den i karate är kanske inte heller någon ide. Staket hoppar dom över snudd på hur högt det än är (åtminstone vad som ges bygglov), mur runt hela tomten känns inte riktigt realistiskt, häcken verkar dom springa rakt igenom. SGT är inte riktigt gångbart här nere (har inte heller vapenlicens eller vapen), förgifta är nog inte heller poppis, speciellt då jag INTE vill ha ihjäl våra eller andra katter.

Vad fan finns det mer för sätt, blodmjöl hör jag talas om men vad är det och funkar det? Har nätat in dom känsligaste träden men man kan ju inte näta in allt som finns i tomten... :gnissla
 

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Taipei, Palma, STHLM
Hoj
KTM 950 SM
Rådjur! :mad:

Totalt orädda, springer omkring bland villatomterna och äter allt som inte är giftigt. Blir inte ens rädda när man kommer ut utan lufsar bara iväg lite lojt. Ingen Runar i kvarteret så dom är helt safe inne bland villorna och utanför byn är det naturreservat så dom blir fan inte jagade där heller.

Grönsakslandet är de på då och då och igår smaskade dom i sig dom 8 av det nyplanterade äppelträdets 10 äpplen, och passade även på att mumsa lite på grenarna, dessutom lämandes ett "visitkort" bredvid trädet. Nu fan är det krig! :kulspruta

Hur håller borta dessa fyrbenta parasiter? Bäst vore väl att ha en hund men det är inte riktigt praktiskt genomförbart, ge katten anabola och träna upp den i karate är kanske inte heller någon ide. Staket hoppar dom över snudd på hur högt det än är (åtminstone vad som ges bygglov), mur runt hela tomten känns inte riktigt realistiskt, häcken verkar dom springa rakt igenom. SGT är inte riktigt gångbart här nere (har inte heller vapenlicens eller vapen), förgifta är nog inte heller poppis, speciellt då jag INTE vill ha ihjäl våra eller andra katter.

Vad fan finns det mer för sätt, blodmjöl hör jag talas om men vad är det och funkar det? Har nätat in dom känsligaste träden men man kan ju inte näta in allt som finns i tomten... :gnissla

Elstaket, köp på rulle, linda in äppelträdet, eller fram och tillbaka över landet du vill skydda. Katten klarar en stöt och rådjuren håller sig borta.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Rådjur!

Hur håller borta dessa fyrbenta parasiter?

Folk har ju satt upp bilder på vita fläcken i häcken, (bilden bör ju vara från flyende rådjur). Varning på deras eget språk liksom.

Som sagt, kan vara en myt men kostar inget att prova.

En del gamla knep nobbas ju för att det är low-tech och/eller utan kemiska preparat. Hade såna där flugor som borrar sönder gräsmattan fullständigt, i synnerhet om det finns mossa. Ställde ut gula spannar med en skvätt vatten i. På någon timme var hela ytan täckt av drunknade flugor,(ngt tusental totalt på en gräsplätt på ca 100 kvm). De gick t o m på andra spannar om man bara la ngt gult i botten. Däremot var det verkningslöst om de var placerade i skuggan. Ett par dagar och sedan var alla borta, dessutom kom ju fåglarna och tog bort dem, mat och dryck på dukat bord. Därefter var det bara att ge gräset näring varpå mossan försvann.

Bara ett exempel på att gamla huskurer kan funka.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vit plastpåse på en käpp fungerar i 12 timmar ungefär.
Otvättad ull fungerar tills den blivit genomregnad ordentligt (tar tid).
Blodmjöl har jag inte provat.
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Det är såna som du, som gör det spelet värt att spela fortfarande :D

Så du har en väldigt viktig roll, låta oss eliter ha lite kul ibland också :rolleyes:

Nej men så är det... kommer väl en dag när du sparkar röv också.

Tack...... :gnissla

Ska öva som fan, sen ska jag förnedra er och hela era familjer totalt. :D

Rådjur! :mad:

Totalt orädda, springer omkring bland villatomterna och äter allt som inte är giftigt. Blir inte ens rädda när man kommer ut utan lufsar bara iväg lite lojt. Ingen Runar i kvarteret så dom är helt safe inne bland villorna och utanför byn är det naturreservat så dom blir fan inte jagade där heller.

Grönsakslandet är de på då och då och igår smaskade dom i sig dom 8 av det nyplanterade äppelträdets 10 äpplen, och passade även på att mumsa lite på grenarna, dessutom lämandes ett "visitkort" bredvid trädet. Nu fan är det krig! :kulspruta

Hur håller borta dessa fyrbenta parasiter? Bäst vore väl att ha en hund men det är inte riktigt praktiskt genomförbart, ge katten anabola och träna upp den i karate är kanske inte heller någon ide. Staket hoppar dom över snudd på hur högt det än är (åtminstone vad som ges bygglov), mur runt hela tomten känns inte riktigt realistiskt, häcken verkar dom springa rakt igenom. SGT är inte riktigt gångbart här nere (har inte heller vapenlicens eller vapen), förgifta är nog inte heller poppis, speciellt då jag INTE vill ha ihjäl våra eller andra katter.

Vad fan finns det mer för sätt, blodmjöl hör jag talas om men vad är det och funkar det? Har nätat in dom känsligaste träden men man kan ju inte näta in allt som finns i tomten... :gnissla

Finns ju nån dosa man kan ställa ut som ska hålla dom borta.
http://www.motavack.se/index.php?cPath=3&gclid=CPeBstGdsKoCFUUYzQoddnD89Q
 
Last edited:

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
för att jag lyckades få nåt strul med balansapparaten i örat samma dag som vi skulle dra till den hyrda stugan i Danmark.
Bara att vara hemma och må som om jag hade värsta backfyllan samtidigt som jag sitter i virvelvinden en timme :zpy
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
för att det finns folk som kan stå i kö i 20 minuter, och sen när det är deras tur så har dom fortfarande inte ens tänkt tanken på att fundera ut på vad dom ska ha.
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Rådjur! :mad:
Vad fan finns det mer för sätt, blodmjöl hör jag talas om men vad är det och funkar det? Har nätat in dom känsligaste träden men man kan ju inte näta in allt som finns i tomten... :gnissla


Larminor eller fyrverkerier. Dock så fungerar larmminorna mindre bra i fothöjd och behöver sättas lite högre upp. använd fiskelina.

De gillar inte heller fiskelinor som är spända kors o tvärs över trädgården.

Om det bara är på natten osv så dra dit en fotoblixt och en kanske en "siren" och koppla den till en rörelsedeckare.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Idioter som lägger ut annonser utan telefonnummer på blocket och sedan inte svarar på mail heller.

Skit samma, det finns fler annonser, men jag trodde man ville sälja när man annonserade...

I morse ringde snubben upp, jag skulle kunna få titta på bilen efter klockan 8 i kväll.


Klockan 12 ringde snubben igen, jag kunde inte komma och titta på bilen, för han fick inte tag på säljaren av bilen han skulle köpa istället.

Det känns som att den bilen hamnade längs ner på listan över aktuella fordon...
 

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Ort
;-)
Hoj
250 cr
I morse ringde snubben upp, jag skulle kunna få titta på bilen efter klockan 8 i kväll.


Klockan 12 ringde snubben igen, jag kunde inte komma och titta på bilen, för han fick inte tag på säljaren av bilen han skulle köpa istället.

Det känns som att den bilen hamnade längs ner på listan över aktuella fordon...

sikket velande :mad:
 

Yzzyx

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Ort
Östhammar
Hoj
En packe GSXer
Hade något konstigt djävla djur som bet mig på armen. Han hann med tre bett på rad innan jag sopa till den, kändes som en större spindel men nu är den bara en sörja med en massa ben i, så jag lär aldrig få veta.
Betten ser ut som små runda myggbett och kliar... Som om det inte var nog med skitinsekter utan att det börjar komma Tjernobylspindlar, får se om jag kan klättra på väggarna imorgon.
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
för att jag lyckades få nåt strul med balansapparaten i örat samma dag som vi skulle dra till den hyrda stugan i Danmark.
Bara att vara hemma och må som om jag hade värsta backfyllan samtidigt som jag sitter i virvelvinden en timme :zpy

Kristallyrsel, roliga grejer det där.:tummenupp
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
hehe kan förstå att det e hemskt, hatar när det snurrar.

pappa har fått det någon gång, hahaha för jävla roligt att se han stapla sig till toan :banana

för att jag lyckades få nåt strul med balansapparaten i örat samma dag som vi skulle dra till den hyrda stugan i Danmark.
Bara att vara hemma och må som om jag hade värsta backfyllan samtidigt som jag sitter i virvelvinden en timme :zpy
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top