Idag är jag förbannad därför att...

Fetsko

fättskou
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Vargön
Hoj
625 -06
någon "jåtte lång svordom med massa opassande anknytningar till sjukdommar, könsorgan, ålder mm mm" har repat min bil med något smalt vasst föremål... 2 meter mäter repan och går från hjulhus till hjulhus!

som tur är kostar självrisken bara 3papp:huvet
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
MRJET.com är inget vidare. :mad:

Är förbannad för att det kostar mig en massa pengar för att MRJET.com inte fungerar som de ska! :huvet

En vän bokade en resa och tre minuter efter bokade jag samma resa (betalades med olika kort för att hålla isär räkenskaperna). Då upptäcker jag att mitt flyg på sista sträckan (görs mellanlandningar) går mycket senare än vännens efter den sista mellanlandningen. De båda resorna kostade för övrigt exakt lika mycket och resklasserna var exakt desamma.

Ringer Mr Jet och ber dem boka om mitt sista flyg och de säger att de absolut inte kan göra det på grund av deras bestämmelser och Swiss Airs.

Ringer då istället Swiss Air (de som flyger sträckan) och de tycker det låter konstigt att vännens alternativ inte dök upp i listan hos Mr Jet när jag skulle beställa, för det finns platser på flyget. De sade dessutom att Mr Jet visst kan boka om biljetten och att jag skulle hälsa dem det.

Ringer Mr Jet igen och de börjar tjafsa om att det är omöjligt att boka om det. Efter 10 minuter kommer hon på, att om jag betalar 400 kr, ja då kan de boka om det. :huvet

Är djävligt förbannad för att jag ska betala 400 kr mer på grund av att MRJET.com's internetbokningssystem inte fungerar som det ska! :mad:

Det var sista gången jag, både personligen och när jag gör företagsresor, bokar flyg via Mr Jet! Nästa gång går jag via flygbolagen direkt! :yoparty


PS 1: Låter det här rörigt så bjuder jag på det! :mad:


PS 2: Om Mr Jet vill att jag tar bort det här så kostar det 400 kr. :tummenupp
.
.
 
Last edited:

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
JAg är inte alls förbannad nu, men lite full, men ni kan få va arga på det om ni vill...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Bredbandsbolagets jävla fakturaavdelning/kundtjänst!

Jag blev uppringd och erbjuden telefoni med bredbandsbolaget, utan fast månadskostnad, eftersom jag redan var bredbandskund hos företaget.
Eftersom jag (min familj) ringer för max 40:- i månaden på min hemtelefon så nappade jag på erbjudandet.

På tre fakturor har dom lyckats påföra mig en "fast månadsavgift 99:-".
Första gången ringde jag artigt och sa "det måste ha blivit något fel, vänligen åtgärda detta genast"
Varpå jag fick en rättad faktura.

Andra gången jag ringde var jag inte fullt lika vänlig och trevlig, (tyvärr spyr man ju galla över fel person, eftersom man aldrig får tag på samma person mer än en gång) varpå kuntjänstpersonen lovade att fixa det, och personligen följa upp ärendet och se att det blev rätt.
Jag fick en rättad faktura

I kväll ringde jag upp och krävde att chefen för kundtjänst skulle kontakta mig, varpå tjejen som först svarada inte ville gå med på detta, när jag hade skrikit åt henne i en kvart så kopplade hon mig till sin chef, så att jag fick tala med en som förtjänade att bli skriken åt.
Efter att ha skrikit åt honom i tio minuter lovade han att fixa saken, följa upp saken, ringa mig och få bekräftat att saken var ordnad, samt att han skulle ersätta mig med hundra kronor.

Efter att ha skrikit ytterligare en stund åt honom så höjde han min ersättning till två hundra kronor, så då orkade jag bara skrika tills han lovade ersättning med trehundra kronor.

Mina telefonikostnader (utan månadsavgift) på dessa tre fakturor som jag har fått bråka om uppgår till sammanlagt etthundra kronor.

Jag kommer alltså att kunna ringa gratis i ytterligare nio månader som kompensation.
På 12 månader kommer dom således att få in 100:- på att ha mig som telefonikund, för dom etthundra kronorna kommer jag att ha skällt på var och en av deras anställda, och framförallt på chefen på kundtjänst eftersom jag hädanefter kommer att kräva att bli direktkopplad till honom.

Om dom samlade ihop en tia var per år bland personalen på kundtjänst och gav mig gratis telefoni hädanefter så skulle dom inkompetenta jävlarna kunna porrsurfa ifred på sin arbetstid.
En bonus på det skulle vara att jag fick ett mycket jämnare blodtryck.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
... jag kastade in falukorvar i stekpannan med kokhett smör i = brännmärken på armar! :(
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
I dag är jag förbannad för att jag igår tyckte det var en bra ide att festa loss.. Så sjukt jävla bakis:näsblod :huvet


EDIT: just det, glömde jue säga att jag aaaaaaaaldrig mer ska dricka sprit
 
Last edited:

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
För att det är fint väder ute när jag måste sitta inne och göra en tråkig hemtenta...
 

Kia

Guest
Nedrans Swedie som stängde min "tycka synd" tråd..

Varför ska någon tycka synd om? :va Jag blir bara så förbannad när jag vaknar med värk.(det här är förbannat-tråden va?? :va :va ) Ibland tycker jag det är klokt att om man inte har något snällt att skriva så behöver man inte skriva alls....


Oftast så går det ju över om jag bara varit uppe och fått röra på lederna någon timme.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Vårans katt Rozzis mamma (på bilden) har kommit bort. Hoppas verkligen inte någon har kört på henne och sedan lämnat henne vid vägkanten :mad: Hon har 8st! 6 veckor kattungar hemma, tur i oturen finns mormorn hemma (som precis har blivit av med sina fyra kattungar) som har ställt upp som "surrogatmamma".

:huvet jag kan sjutton inte se skillnad på dem
 

Bifogat

  • DSC00856.JPG
    DSC00856.JPG
    87 KB · Visningar: 87
Last edited:

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
köp glukosamin på en gymbutik..den ska vara så ren som möjligt...lovar att det hjälper mot ont i lederna!

själv är jag sne för att vintern är i antågande:huvet

vill ju ha sol o värme så jag kan åka hoj!
 

Kia

Guest
köp glukosamin på en gymbutik..den ska vara så ren som möjligt...lovar att det hjälper mot ont i lederna!

själv är jag sne för att vintern är i antågande:huvet

vill ju ha sol o värme så jag kan åka hoj!

Blir stel i lederna när jag sitter stilla för länge eller sover för många timmar åt gången. Brukar bli oftare när det blir kallare ute. Sen lossnar det alltid när jag börjar mjuka upp lederna och röra mig. Men tack för tipsen iaf... :tummenupp

Så jag är också förbannad och sur över att vintern snart är här med kyla, snö, slask och annat trist.... :huvet
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top