Idag är jag förbannad därför att...

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ålbetena på vägverket i Västerås verkar ha satt i system att pyssla med ny vägbeläggning på kritiska ställen i stan, under tider folk verkligen är i rörelse (7-8 och 16-17)...och de är fasen överallt samtidigt och roddar, så det spelar ingen roll att man hittar och kan andra vägar... :huvet
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Nu hitta jag den sidan jag letade efter, också väldigt korekt som den norska :)
http://www.accuweather.com/world-index-forecast.asp?partner=accuweather&traveler=0&loccode=EUR|SE|SW015|STOCKHOLM

du är sen... Har redan skrivit den länken... :D
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Jag är förbannad på sjukvården.
Mormor åkte in med ep-anfall och mycket trolig stroke i måndags. Hon är helt kokko i skallen nu och är absolut inte okej på något sätt...ändå tänker dom skriva ut henne imorgon..men ingen vet varför..ingen vårdplanering är gjord, ingen undersökning UTVÄRDERING!!!!
Jag jobbar inte inom vården längre för att jag står inte ut med all skit, alla administratörer och lansting och skit.
Men man undrar om man inte borde tillbaka o styra upp skeppet lite..vaffan!

Sist min mormor var inne kunde dom inte sätta diagnos...då föreslog jag det jag tyckte var troligt ...varpå överläkaren säger: "ja det låter ju som det kan vara troligt..det skriver vi" :näsblod :va :huvet VA!? Vänta jag vill ändra min förslagsdiagnos till något roligare...:rolleyes:

Denna gången var det ett jävla gaggande och min mamma som är läkare föreslog vad hon trodde det kunde vara och återigen så tog dom detta som något det kunde vara. Visst..vi är inte tappade bakom en vagn och vi skulle kunna jobba i hop med Dr House (jag o mor) MEN det skall ju vara DOM som skall fatta och dra slutsatser om vad mormor har o BEVISA DET. INTE VI!!

Först agången hon kom in med ett stroke fick hon ingen översyn på hela första timmen..hon var inte kontaktbar..tillslut tröttnade jag och gick o bad om alla instrument jag behövde och övervakade henne själv, gjorde mina observationer (vet inte vad man säger på svenska) minst var 15e minut som MAN SKALL GÖRA med neuropatienter:mad:
Ingen kollade om behövde tömma blåsan..eller behövde vätska..jag fick göra bladderscan själv och gå o be läkaren om dropp. Total var vi där i tre timmar..dom kom in 2 ggr under den tiden. Skönt att man kan lita på att dom tar hand om ens familj då dom är sjuka:rolleyes:

Sedan gav jag CPna mina anteckningar när hon bytte från akuten till avdelningen. Ingen hade något övergripande ansvar och alla ryckte på axlarna. Jag är utbildad sjuksköterska på irland och där finns inte undersköterskor utan alla sköterskor gör allt..och man vet ta mig fan ALLT om sina patienter som man vakar över som en jävla hök! Jag bruklade gnälla om Irlands sjukvård men efter vad jag upplevt här hemma skulle jag hellre se mormor där.

Hemsjukvården är dock underbar och motsvarighet på Irland finns inte att hitta!
Men nu är jag arg på akkis..min mormor är inte värdelös för att hon är gammal o börjar bli dement.

Är dom helt mongo i huvudet?


EDIT: GAAAAAAAAAAAAAAAAH:mad:
 
Last edited:

Gabor

Guest
Jag är förbannad på sjukvården.
massa text.:pannkyss

Är dom helt mongo i huvudet?


EDIT: GAAAAAAAAAAAAAAAAH:mad:

Så här blir det när landstingspolitikerna roffar år sig alla pengar till fallskärmsavtal, när röntgen avdelningen fylls av mumier från 18468 år före sk kristus istället för att beta av köer med folk som väntat 1 år på att få ortopedtider, när ingen vågar ta ansvar för något för att de kan bli prickade och anmälda för än det ena eller andra...

Så svaret på din fråga.

JA, i rakt nedstigande led från ledningen och neråt till den som inte ens orkar öppna dörren när det kommer en på kryckor och vill in....:mad:
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Så här blir det när landstingspolitikerna roffar år sig alla pengar till fallskärmsavtal, när röntgen avdelningen fylls av mumier från 18468 år före sk kristus istället för att beta av köer med folk som väntat 1 år på att få ortopedtider, när ingen vågar ta ansvar för något för att de kan bli prickade och anmälda för än det ena eller andra...

Så svaret på din fråga.

JA, i rakt nedstigande led från ledningen och neråt till den som inte ens orkar öppna dörren när det kommer en på kryckor och vill in....:mad:

Jag skulle vilja se Teo som högste chef inom landstinget. :fakta

(Samtidigt som jag skrev det där så dök det upp en bild i min sjuka hjärna på Teo på en HD, iklädd jeansväst med skylten Pres på bröstfickan och ett ryggmärke där det stod "Landstinget MC" på :näsblod )
 

Gabor

Guest
Jag skulle vilja se Teo som högste chef inom landstinget. :fakta

(Samtidigt som jag skrev det där så dök det upp en bild i min sjuka hjärna på Teo på en HD, iklädd jeansväst med skylten Pres på bröstfickan och ett ryggmärke där det stod "Landstinget MC" på :näsblod )

Jag kan snart se vem som helst på den posten, det kan bara bli till det bättre.

När läkarna frågar patienten ? "vad tycker du ?", eller när de skriver ut mediciner till patienter som är klart olämpliga då man läser igenom bipacksedeln. Tur att det finns överlevnads-och fattningsförmåga hos vissa patienter. Annars hade nog både dödsfall och felbehandlinar varit betydligt högre.
Det finns ju för fan en FASS .:mad:
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag kan snart se vem som helst på den posten, det kan bara bli till det bättre.

När läkarna frågar patienten ? "vad tycker du ?", eller när de skriver ut mediciner till patienter som är klart olämpliga då man läser igenom bipacksedeln. Tur att det finns överlevnads-och fattningsförmåga hos vissa patienter. Annars hade nog både dödsfall och felbehandlinar varit betydligt högre.
Det finns ju för fan en FASS .:mad:

Bästa liknelsen tycker jag är läkarna på vårdcentralerna:


Jaha det ser ju inte bra ut det här, ta de här pillren och gå och lägg dig. Hör av dig igen om det inte skulle bli bättre.

Jämfört med en random Internet Support:

Jaha det ser ju inte bra ut det här, prova att starta om datorn. Hör av dig igen om det inte skulle fungera.

:gnissla

Jag tror tamejfan på allvar att jag skulle klara galant att jobba som Läkare på en vårdcentral, på mina erfarenheter inom IT support. Jag kan iaf språket och jag har nog vett att lyssna på "kunden". Sen är det ju bara generell felsökning och FASS/Google som gäller. :)
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Det jämnar ut sig, jag är dagligen förbannad på idioter som vill betala struntsummor med kort.
Det går alldelens utmärkt att betala med kontanter än i dag, och tar hälften så lång tid.

Speciellt nät dom ska handla en mosbricka med extra tamefan allt när man ska köpa nån grej på macken. Sen ska nästa idiot hyra släp eller nå annat.
 

Gabor

Guest
Bästa liknelsen tycker jag är läkarna på vårdcentralerna:
......
Jag tror tamejfan på allvar att jag skulle klara galant att jobba som Läkare på en vårdcentral, på mina erfarenheter inom IT support. Jag kan iaf språket och jag har nog vett att lyssna på "kunden". Sen är det ju bara generell felsökning och FASS/Google som gäller. :)

Helt sant, kan inte annat än hålla med. Nä nu måste jag avreagera mig. :mad: Gymmet nästa och nu ska fan box-å sparksäcken få djävulskt med stryk....
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Speciellt nät dom ska handla en mosbricka med extra tamefan allt när man ska köpa nån grej på macken. Sen ska nästa idiot hyra släp eller nå annat.

Förutom att starta ett nytt "knogmackeparti" så har jag funderat på att starta en ny bensinmack kedja oxå.
"-Hej, jag skille vilja ha en tunnbrö..."
"-BEEEENSIIIIIIIIIIN"
"-Öh...va?"
"-BENSIIIIIIIIIN. Vi säljer BENSIIIIIIIIN här."
"-Men, jag sku..."
"-BENSIIIIIIIIIIN."


Man blir förbannad. :mad:
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top