Idag är jag förbannad därför att...

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Men vad säger du till kunden som tycker att det är oärligt att dubbla priset före rean för att sedan sänka det?
”Vi har inte dubblerat priset, vi har haft ett kampanjerbjudande under oktober och därefter återgått till ordinarie pris. Jag hoppas att kunden förstår att vi har kampanjer ibland och att det innebär att vi i samband med en kampanj sänker ett pris och därefter, när kampanjen är över, höjer priset igen
:va
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja, den som tror att butikerna i verkligheten sänker priset lika mycket som står på skyltarna förtjänar att avluras sina pengar.

Jag får tonvis med "Black-week" (det var länge sedan det var bara en fredag) erbjudanden där priserna är sänkta med 40-50-60%, men det är från ett pris som dom aldrig någonsin har sålt varan för.

Och har dom sålt varan för det priset tidigare har dom ju haft ett par hundra procent marginal.

För ingen ska ju tro att dom säljer med förlust den här veckan...
(jo, på enstaka varar som dom MÅSTE bli av med)

Och folk handlar som tokiga.

Jag såg någon elektronikprodukt som var nersatt från 1800:- till 900:-, jag har aldrig sett ett högre pris än 1200:- innan den här veckan, och för 900:- har dom fortfarande förtjänst, så...
Det är möjligt att dom kan gräva upp någon katalog där det står "Rekomenderat utpris 1795:-"
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Tips (som kanske är självklart iofs): Prisjakt eller liknande tjänst är att rekommendera om man vill kolla upp ifall det är ett bra erbjudande eller inte.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, den som tror att butikerna i verkligheten sänker priset lika mycket som står på skyltarna förtjänar att avluras sina pengar.

Jag får tonvis med "Black-week" (det var länge sedan det var bara en fredag) erbjudanden där priserna är sänkta med 40-50-60%, men det är från ett pris som dom aldrig någonsin har sålt varan för.

Och har dom sålt varan för det priset tidigare har dom ju haft ett par hundra procent marginal.

För ingen ska ju tro att dom säljer med förlust den här veckan...
(jo, på enstaka varar som dom MÅSTE bli av med)

Och folk handlar som tokiga.

Jag såg någon elektronikprodukt som var nersatt från 1800:- till 900:-, jag har aldrig sett ett högre pris än 1200:- innan den här veckan, och för 900:- har dom fortfarande förtjänst, så...
Det är möjligt att dom kan gräva upp någon katalog där det står "Rekomenderat utpris 1795:-"

Om jag inte minns fel är det väl ett brott mot nån lag att ha ett påhittat pris på realisationsskyltning? Eller har de reglerna tagits bort?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det enda riktigt bra ebjudandet jag sett på nätet i veckan är Sonys lurar som sänkts med en tusenlapp. https://www.elgiganten.se/product/l...tradlosa-around-ear-horlurar-wh-1000xm3-svart

Synd bara att jag redan har ett par, köpt i våras för 3k istället för som nu, 2k.

Men det är väl också lite för att dom har kommit med en ny modell?

Jag vet en som flyger (flög?) mycket som svor på att det var dom bästa lurar som fanns, han hade haft den föregående modellen också, och brusreduceringen blir bara bättre för varje generation

Han kommer garanterat att byta igen när den nya Sony luren släpps
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Bra skit alltså? Jag har ett par Bose QC30 som håller på att trilla isär. Sony lurarna är lika bra/bättre?

Ljud är ju som bekant subjektivt, däremot brusreduceringen är "bäst i test". Jag grät inte ens när jag betalade 3k men det tog tid att bestämma sig - snål som man är. Enda nackdelen är idén från den idiotiska igenjören som tyckte att den inte kan vara "på" medans den laddar utan man får lyssna på den i avslaget läge (den slår av sig självt) vilket då ger ett burkigt ljud. Svettiga öron får man men går att ha på sig timtals utan att få "tryck-ont". Lyssnar alltid med sladd, aldrig med BT.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ljud är ju som bekant subjektivt, däremot brusreduceringen är "bäst i test". Jag grät inte ens när jag betalade 3k men det tog tid att bestämma sig - snål som man är. Enda nackdelen är idén från den idiotiska igenjören som tyckte att den inte kan vara "på" medans den laddar utan man får lyssna på den i avslaget läge (den slår av sig självt) vilket då ger ett burkigt ljud. Svettiga öron får man men går att ha på sig timtals utan att få "tryck-ont". Lyssnar alltid med sladd, aldrig med BT.

Man brukar väl säga att Sony och Bose har liknande ljudbild med lite dominant bas, men Sony's brusreducering har varit bättre sedan start.

Jag har några billiga (=värdelösa) brusreducerande lurar med blåtand, jag lyssnar också alltid med sladd, men det är lika dåligt ljud då, men man spar batteri genom att använda sladd, så det är därför jag gör det.

Jag har använt dom sladdlöst ibland när sladden har varit i vägen, typ när jag klippt gräs, och med både blåtand och brusredusering på käkar dom batteri så f-bannat....

Jag kanske köper ett par begagnade Sony snart, från en som uppgraderar...
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ljud är ju som bekant subjektivt, däremot brusreduceringen är "bäst i test". Jag grät inte ens när jag betalade 3k men det tog tid att bestämma sig - snål som man är. Enda nackdelen är idén från den idiotiska igenjören som tyckte att den inte kan vara "på" medans den laddar utan man får lyssna på den i avslaget läge (den slår av sig självt) vilket då ger ett burkigt ljud. Svettiga öron får man men går att ha på sig timtals utan att få "tryck-ont". Lyssnar alltid med sladd, aldrig med BT.

Man brukar väl säga att Sony och Bose har liknande ljudbild med lite dominant bas, men Sony's brusreducering har varit bättre sedan start.

Jag har några billiga (=värdelösa) brusreducerande lurar med blåtand, jag lyssnar också alltid med sladd, men det är lika dåligt ljud då, men man spar batteri genom att använda sladd, så det är därför jag gör det.

Jag har använt dom sladdlöst ibland när sladden har varit i vägen, typ när jag klippt gräs, och med både blåtand och brusredusering på käkar dom batteri så f-bannat....

Jag kanske köper ett par begagnade Sony snart, från en som uppgraderar...

Jag har också haft Sonys lurar sedan de kom ut och jag är vansinnigt nöjd. I vanliga fall är jag lite snobbig när det gäller ljudprylar så det tog emot lite att köpa ett "svennemärke" som Sony, men är de bäst så är de bäst helt enkelt. Jag har använt dem både på jobbet och hemikring när jag klipper gräset, dammsuger eller bara vill vara ifred. Jag använder dem även när jag kollar på TV och inte vill störa resten av hushållet och ljudbilden funkar bra till alla ändamål.
Jag har bara använt dem med sladd någon enstaka gång och upplever att batteriet räcker tillräckligt länge för att jag ska bli förvånad när lurarna meddelar att de är dags att laddas.

Jag använder således inte lurarna medan de laddas, så det Anders skriver om att de inte kan vara "på" har jag inte tänkt på.
Däremot finns en annan nackdel med lurarna som jag stör mig lite på och det är att de bara kan vara anslutna mot en BT-källa åt gången. Lite irriterande när man, som jag, använder dem i jobbet och ofta glömmer byta källa till telefonen efter att jag varit ansluten mot datorn för något digitalt möte.
Men det är som sagt detaljer och hade jag inte redan haft ett par skulle jag definitivt köpt ett par nu när de har ett mer rimligt pris. Fast den nya modellen kanske man skulle kika närmare på...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag använder således inte lurarna medan de laddas, så det Anders skriver om att de inte kan vara "på" har jag inte tänkt på.
Däremot finns en annan nackdel med lurarna som jag stör mig lite på och det är att de bara kan vara anslutna mot en BT-källa åt gången. Lite irriterande när man, som jag, använder dem i jobbet och ofta glömmer byta källa till telefonen efter att jag varit ansluten mot datorn för något digitalt möte.
Men det är som sagt detaljer och hade jag inte redan haft ett par skulle jag definitivt köpt ett par nu när de har ett mer rimligt pris. Fast den nya modellen kanske man skulle kika närmare på...

Dom laddar ju rätt snabbt i ett par timmars lyssningstid igen, så det är nog ett problem som väldigt få upplever.

Dom nya Sony lurarna ska väl klara flera blåtandskällor samtidigt?

Jag har för mig att det var anledningen till att min kompis uppgraderade förra gången.

Men det kanske var först på kommande generation det skulle införas?

Jag har inte provat om mina skamligt billiga lurar går att köra med sladd till en källa och blåtand till en annan, och mobilen har man ju ändå oftast i fickan, så där behöver ju inte sladden vara i vägen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Definiera "påhittat"

Att normalpriset är rent osant, och långt över normalt pris, så att det verkar som om varans realisationspris är långt under vad varan normalt kostat när det ibland till och med är över normalpriset.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Att normalpriset är rent osant, och långt över normalt pris, så att det verkar som om varans realisationspris är långt under vad varan normalt kostat när det ibland till och med är över normalpriset.

Enligt nyheterna var det ju bara var fjärde produkt som hade ett bevisligen påhittat ordinariepris, dom andra produkterna hade dom inte kunnat bevisa det på... :D
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Påminner mig osökt om min ungdom, när en bekant jobbade på ett mindre seriöst (danskt) företag som sålde möbler och sånt.
Dagen innan, efter stängning, så höjdes priset på varorna. Sen morgonen efter så var varorna på rea med massor av procent avdraget. Men rea-priset var antingen lika eller högre än dagen innan..
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Dom laddar ju rätt snabbt i ett par timmars lyssningstid igen, så det är nog ett problem som väldigt få upplever.

Dom nya Sony lurarna ska väl klara flera blåtandskällor samtidigt?

Jag har för mig att det var anledningen till att min kompis uppgraderade förra gången.

Men det kanske var först på kommande generation det skulle införas?

Jag har inte provat om mina skamligt billiga lurar går att köra med sladd till en källa och blåtand till en annan, och mobilen har man ju ändå oftast i fickan, så där behöver ju inte sladden vara i vägen.

Jag har dålig koll på vad som är uppdaterat på den nya versionen men jag har förra generationen (M3) och på de funkar det alltså inte med flera källor samtidigt. Lite märkligt kan jag tycks då jag haft flera billigare lurar som inte haft den begränsningen.
Men som sagt så är det ändå väldigt bra lurar och för 2k är de riktigt prisvärda. Jag har för mig att jag betalade strax under det dubbla när de var nya på marknaden.

Edit: Läste en recension och med de nya lurarna kan man ansluta mot två BT-enheter samtidigt.

https://www.ljudochbild.se/test/hor...mhPRmdhYkludkQxUFVnUXdQc0JhTmY4TkQ.#lesvidere
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Edit: Läste en recension och med de nya lurarna kan man ansluta mot två BT-enheter samtidigt.

https://www.ljudochbild.se/test/hor...mhPRmdhYkludkQxUFVnUXdQc0JhTmY4TkQ.#lesvidere

Ja, han verkade ju inte direkt missnöjd med dom nya lurarna :D

Har du (eller någon annan) provat om det funkar med en trådad och en BT anslutning till dom gamla lurarna, och vilket som i såna fall får prioritet?

Funkar det, och trådat får prio över BT så skulle jag vara nöjd med det...
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag var på Apple Store och strödde pengar omkring mig, där var man tvungen att använda munskydd, det fick man gratis.
Helt ok för min del i dessa tider, problemet var att trots att detta munskydd var helt nytt i obruten förpackning så luktade det gammal strumpa.

Man bli förbannad :mad:
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
I går fanns det äntligen hörselskydd med bluetooth, medhörning och radio till ett rimligt pris (1595).
Så i dag blev det några timmar på hjullastaren. Funkade hyfsat bra.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top