Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag förstår inte riktigt vitsen med att plåga djur i något sammanhang, men vanligt råttgift gör ju att dom dör
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Möss.
Förbannade jävla kräk. Inte råga på att de åt upp både bränslesystem och el på hojen i förra veckan.
Nu har de gnagt igång något elfel på volvon, kom 30m i morse tio i sju innan den lyste upp som las vegas och stannar mitt på vägen. Ringer bärgare och försöker få igång sambons hyundai som annars bara står, pumpar åtskilliga liter bensin utåt garagegolvet = de har gnagt på den också.

Pratat med försäkringsbolag de ersätter nada för gnagare...

Bor på landet med en sjumånaders son och ska klara sig med cykeln? :va

Fan.

Vad är absolut smärtsammaste sättet att ta livet av fanstygen? :mad:

Prova att lägga ut svartpeppar:D det äter dom bara en gång.
Sedan funkar ENkvistar i bilarna verkar som att möss inte gillar den lukten, värt att testa kostar ju inte mycket.

Vit/röd flugsvamp i småbitar i mjölk avlivar dom små kräken, tyvärr avlivar detta även katter o hundar, men kan man plasera det på ett tryggt sätt är det både miljövänligt o biodynamiskt korrekt.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Bra att du har en arbetsgivare som tar det på allvar eftersom du inte tycks göra det.

Tänk på att det handlar inte om dig. Det handlar om dina medmänniskor. Om din frånvaro på jobbet kan rädda liv eller spara lidande trumfar det dina känslor.

Jag är utsjukad och ouppskattad på min arbetsplats. Hoppas att vara tillbaka inom en vecka. I bästa fall har jag dragit mitt strå till stacken för andras väl och ve, i värsta fall har jag bara fått några skogspromenader i ensamhet extra.

Nja jag vet att jag uttrycker mej lite underligt i text men naturligtvis är det bra att vi blir hemskickade företaget tar ju kostnaden utan att få något för pengarna.

Och vad det gäller mina arbetskamrater så är jag nog den som protesterar mest när det helt plötsligt sitter någon ny person från random firma bredvid mej och käkar.

Det var mest att man e utbytbar på 5 minuter som störde mej. Men jag petar skamset i gruset med tån o tänker på att inte ha förhöga tankar om min kompetens:tummenupp
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Nja jag vet att jag uttrycker mej lite underligt i text men naturligtvis är det bra att vi blir hemskickade företaget tar ju kostnaden utan att få något för pengarna.

Och vad det gäller mina arbetskamrater så är jag nog den som protesterar mest när det helt plötsligt sitter någon ny person från random firma bredvid mej och käkar.

Det var mest att man e utbytbar på 5 minuter som störde mej. Men jag petar skamset i gruset med tån o tänker på att inte ha förhöga tankar om min kompetens:tummenupp

Känner igen det där med lätt utbytbar. Ofta är det så att alla känner det och aldrig bra för den psykosociala arbetsmiljön, sammanhållningen och självkänslan.

Man hamnar snabbt i en ond cirkel...

Hoppas din hälsa raskt blir bättre och att arbetssituationen ljusnar.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Allergisk. :mad:
Jag förstår inte riktigt vitsen med att plåga djur i något sammanhang, men vanligt råttgift gör ju att dom dör

Ren hämnd, självklart.
Problemet med gift är ju att det är ineffektivt. Och förgiftar även annat i naturen, vattendrag osv. Och så tar det tid också.

Total utrotning är vad som behövs. :3freak
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Var är lösningstänkandet?

Gods, jag är så jävla URLESS på den här pandemin. Men främst är jag förbannad på alla världens mäktigaste människor som verkar ha fokus på "lås in folket" och invänta vaccin. Varför är inte mer lösningar på lång sikt och hur ska olika smittor hanteras på ett bra sätt ute i samhället?

Det är ju inte ett värdigt LIV längre, inlåst, bortglömd, jobba hemma, dra in skattepengar till staten men inte träffa någon mer än i ditt hushåll!??? Som ensamstående och rädd för människor så blir det liksom ingen bra kombo för att någongång kunna återgå till något slags VÄRDIGT LIV.

Usch jag är så besviken. Varför finns inga anpassade restauranger/pubmiljöer/konserter eller snabbtester så man kan gå ut fast man harklar sig hela tiden, vilket jag gör pga biverkningar av medicin. Nu ses jag ju som paria och pestsmittad så fort jag lämnar lägenheten och vart jag än går.

Jag tror inte på en vaccinlösning övh. Men var är anpassningarna? Skulle mer än gärna betala priset*oändligt för att få gå på en konsert eller pub nu men det verkar bara gå åt fel håll.

Funderat på om man kan operera bort stämband eller nått för att sluta hosta/harkla mig hela tiden, försöker sluta med medicinen som ger mig torr hals, men det verkar ta tid att återställa.

Fram för snabbtester som typ en liten pappersbit man slickar på och direkt visar rött eller grönt så man kan gå ut och få träffa människor igen. Eller ge mig skiten så lovar jag stanna hemma och dö i min ensamhet och inte belasta någon mer. Fuck. Jag är jävligt bitter idag. Träna eller sprit? .... eller båda, i rätt ordning. Är inte konstigt om folk blir deprimerade och alkoliserade av inlåsning. Fängelseinterner har säkert mer mänskliga kontakter och de har väl begränsat med droger :huvet Men inte finns det några lösningar för hur man säkrar människorna man nu låser in i sina hem heller ... :glömdet
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

Det finns katter som är allergifria. Jag visste inte det förrän en kamrat för massa år sedan var förbi och fixade min dator så den kunde prata med min SportHoj. Jag visste inte han var allergisk men han visste att det fanns en katt i huset. När han skulle åka hem så sa han att min katt var just allergifri. Han är väldigt allergisk men inget hände trots katten...
Grannen är också allergisk men deras son var här utan att det märktes...

Allergivänliga kattraser
Det finns inga allergifria kattraser, men det finns allergivänliga raser som många kattallergiker tål, vissa helt utan symptom. Detta då dessa utsöndrar mindre allergen Fel-1. Fel-1 är en av de största orsakerna till allergiska reaktioner. Det finns faktiskt riktiga pälsbollar som en kattallergiker kan tåla! Såsom Sibiriskt katt eller den relativt nya rasen Neva Masquerade. Du kan själv filtrera fram fler allergivänliga kattraser här.

http://www.kattras.nu/allergivanliga-kattraser-information-om-kattallergi/

Jag förstår inte riktigt vitsen med att plåga djur i något sammanhang, men vanligt råttgift gör ju att dom dör


Ren hämnd, självklart.
Problemet med gift är ju att det är ineffektivt. Och förgiftar även annat i naturen, vattendrag osv. Och så tar det tid också.

Total utrotning är vad som behövs. :3freak

Hämnd är sällan bra... :( Att plåga någon är heller inte bra... :7peta

Du får skaffa en jaktfalk om du inte har fågelallergi! :krama

Inte en tvåhjulig dock... https://sv.glosbe.com/sv/ja/jaktfalk
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Gods, jag är så jävla URLESS på den här pandemin. Men främst är jag förbannad på alla världens mäktigaste människor som verkar ha fokus på "lås in folket" och invänta vaccin. Varför är inte mer lösningar på lång sikt och hur ska olika smittor hanteras på ett bra sätt ute i samhället?

Det är ju inte ett värdigt LIV längre, inlåst, bortglömd, jobba hemma, dra in skattepengar till staten men inte träffa någon mer än i ditt hushåll!??? Som ensamstående och rädd för människor så blir det liksom ingen bra kombo för att någongång kunna återgå till något slags VÄRDIGT LIV.

Usch jag är så besviken. Varför finns inga anpassade restauranger/pubmiljöer/konserter eller snabbtester så man kan gå ut fast man harklar sig hela tiden, vilket jag gör pga biverkningar av medicin. Nu ses jag ju som paria och pestsmittad så fort jag lämnar lägenheten och vart jag än går.

Jag tror inte på en vaccinlösning övh. Men var är anpassningarna? Skulle mer än gärna betala priset*oändligt för att få gå på en konsert eller pub nu men det verkar bara gå åt fel håll.

Funderat på om man kan operera bort stämband eller nått för att sluta hosta/harkla mig hela tiden, försöker sluta med medicinen som ger mig torr hals, men det verkar ta tid att återställa.

Fram för snabbtester som typ en liten pappersbit man slickar på och direkt visar rött eller grönt så man kan gå ut och få träffa människor igen. Eller ge mig skiten så lovar jag stanna hemma och dö i min ensamhet och inte belasta någon mer. Fuck. Jag är jävligt bitter idag. Träna eller sprit? .... eller båda, i rätt ordning. Är inte konstigt om folk blir deprimerade och alkoliserade av inlåsning. Fängelseinterner har säkert mer mänskliga kontakter och de har väl begränsat med droger :huvet Men inte finns det några lösningar för hur man säkrar människorna man nu låser in i sina hem heller ... :glömdet

Ett stort bekymmer är yngre som tror att dom är imuna och odödliga där är det vi föräldrar som har yttersta ansvaret, men då kommer det ju in det här med att folk är så jävla lättkränkta.

Säger man till någon jävel, ursäkta mej men var vänlig att hålla avståndet till mig Tack. Då jävla bryter hela kalabaliken ut o denna person med följe börjar minsann gapa o hojta precis i ansiktet på en.

Kan man hävda skälv försvar o sänka en sådan djävulens idiot med en höger rakt in i plytet?

Det räcker ju att meddela att backar du inte nu så får du en tjolablängare rakt i lysmasken så du får åka plingeling taxi till plåsterkåken, då skall man polisanmälas för olaga hot trots man bara givit personen två alternativ att välja på.

Sedan finns PRO dom häckar gärna på biltema/Ikea då det är billigt kaffe o bulle samlas gärna i en kollo i med batteriförstärkt hörsel o batteridriven hjärta.

Dessa är sååå gamla och sååå smarta så dessa blir inte smittade och är ännu värre att försöka be att flytta sig en liten bit.


Du får göra som jag gjorde.. Sätt ett mål varje dag.

Ex jag skall ta mej till Ica o handla. Upprepa detta varje dag, flera gånger om dagen till obehaget är borta.

Gå till biblioteket sätt dej o läs dagens tidningar samma här fortsätt tills obehaget inte känns.

Utöka din bubbla sakta i din tackt men du får ta strid med ditt eget sinne, med den striden kommer sakta en skälv känsla att detta gick bra idag jag kan.

Så småningom kommer du kunna röra dej i miljöer med nästan inget obehag.. Varje gång obehaget kommer så fråga dej själv vad är det jag reagerar på nu? Varför reagerar jag? Och till 99% finns inget utan det är reptilhjärnan som utsöndrar denna koktail av testosteron o allt vad kemikalierna heter som gör att man vill fly o börjar svettas samt fryser lite, hjärtat går upp i varv trots man står still man andas mer o detta är normalt Då kroppen och sinnena ställer in sig på att fly.

Hjärtat bultar för att trycka runt blod med massor av syre som man flämtar i sig, allt detta är reptilhjärnan skyldig till och den delen av hjärnan reagerar utan påverkan av resten av hjärnan som då inte riktigt vet hur fasen den skall reagera.

Mvh
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Det är jag och Peter som har fler än två kulor..

Peter_Griffin.png


20201107-132148.jpg
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Inte ofta jag får lust att ge någon en omgång stryk men idag har några haft en jävla tur.
Tog min vanliga morgonrunda i motionsspåret och då har några jävla epatraktorimbeciller kört runt i spåret och slitit loss och sönder alla bänkar och bord samt släpat ut en stor stubbe på spåret så det ser nyplöjt ut.
Polisanmälan gjord men kommer väl inte att ge något då ingen vet vem det var.
Kan mördare skylla på varandra och komma undan så klarar sig väl snorungarna också.
Får jag reda på vilka det var ska jag ta traktorn och en bra kätting och rumstera om i deras föräldrars trädgård.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Förvisso igår, men då var jag för förbannad för att skriva här... :huvet Hur som, jag lyckades backa sönder garageporten med lastbilen :4skrika Jag skulle backa in med bakgavellyften i garaget för att lasta av ett par tunga grejer som på grund av markens beskaffenhet utanför garaget (uppförsbacke med kullersten) inte kunde lastas av där och sen dras in i garaget med palldragaren, så jag var tvungen att kunna hissa ner dem och rulla av dem direkt från bakgavellyften och in på det släta garagegolvet. Jag linjerade lastbilen, kollade så att jag stod rätt till, fällde ner bakgavellyften (för lågt i tak för att fälla lyften efter att jag backat till så jag behövde backa med lyften nedfälld), hakade upp portarna i upphakat läge (trodde jag... :4skrika) och började backa rakt bakåt... SKRONK!!! Ena porten blåste igen bakom mig och träffade bakgavellyften som tryckte loss hela skiten från väggen med karm och allt. Till saken hör att jag försökte utföra denna manöver i mörker och såg helt enkelt inte att porten blåste igen bakom mig, utan jag litade blint på att portarna skulle hålla sig öppna och att bakgavellyften skulle gå rakt in i garaget. Det gjorde den inte... Så ja, nu har jag fått bulta fast portjäveln i väggen hjälpligt med rejäla plankor eftersom karmen med alla gångjärn gick åt helvete... Får försöka reparera mer varaktigt någon dag framöver, när jag lyckats sansa mig och samla kraft... Kul, verkligen skitjävlakul :mad: :huvet :4skrika :finger
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det var ju inte så länge sedan någon skapade en Facebook grupp och bjöd in massor av människor, och lockade givetvis med någon utlottning av något, den hette typ "Vi som tycker om fina gamla hus"* och när gruppen hade blivit gigantisk ändrades den till "Vi som tycker om fotsvett"* av gruppens admin, och väldigt få av gruppens medlemmar upptäckte det, så vid en koll på en persons facebook såg det ut som dom hade ett något udda intresse.

Inte ens flera månader efter namnbytet hade mer än en bråkdel gått ur gruppen, helt enkelt för att folk går med i grupper och glömmer bort det.

En person med ont uppsåt skulle kunna starta en grupp som tilltalar en speciell grupp människor, och sedan ändra inriktning på gruppen till något som inte är acceptabelt, enbart för att svartmåla människor i den gruppen.

Typ gruppen
Vi som gillar Hamster
byter senare namn till
Vi som gillar XHamster :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top