Idag är jag förbannad därför att...

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
När ELFA lade ner butiken i Gbg fick det det goda med sig att jag hittade andra bättre Elektronikleverantörer på webben ! :)
Införandet av Schreck, Angst, Panic hos ELFA var inte till företagets fromma......:mad:

Du har inte lust att lägga upp en länklista?
Behöver inget just idag men det kommer såklart snart.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Idag är jag förbannad över att folk inte gör det de ska och att det ska krånglas så förbannat hela jävla tiden.

Vissa perioder känns det som om allt bara flyter på och man träffar bara människor som tar sitt eget ansvar och gör rätt för sig, men just nu är jag inne i en period av det motsatta. Det handlar om entreprenörer som drar fötterna efter sig och inte gör klart beställningar i tid, andra som gör sig onåbara och duckar för alla kontaktförsök och vissa som vägrar acceptera att de måste stå till svars för den skit de orsakat.

Allt detta gör att en stor del av min arbetsdag går åt att jaga folk för att få en statusuppdatering och påminna dem om att de lovat att återkoppla. Det enda jag då får höra är en massa nya löften om att nu ska de minsann se till att göra klart det de påbörjat eller återkomma med de uppgifter jag behöver för att komma vidare i ärendet. Och så går det några dagar igen, och så vidare, om och om igen.

Hade det bara handlat om ett eller två fall så hade det inte varit lika frustrerande, men nu verkar det som om alla bestämt sig att börja krångla samtidigt och då blir det för mycket. Samtidigt känner jag att det blir helt oproportionerligt att jag släpper lös vansinnet på de enstaka individerna som jag har kontakt med då de enstaka ärendena inte är tillräckligt allvarliga för att berättiga en sådan reaktion.

Jag har själva jobbat som UE under många år och för mig fanns det inte på kartan att jag skulle uppföra mig på liknande sätt mot en beställare eller samarbetspartner. Man gör det man åtagit sig, inom den tid som är överenskommet och blir det något strul längs vägen så ser man till att lösa det. Jag skulle aldrig i helvete ha låtit ett ärende gå så långt att min beställare behöver jaga mig vecka efter vecka.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har försökt vara duktig och städa ur tvättstugan, verkstaden och garaget på diverse plastdunkar, glas, och plåtavfall mm, lastar volvon spräckfull och beger mig, näe jag sedan kommer till åvc'n (obemannad liten sak) så är det nån jävla container dykare som har brett ut sig över hela jävla buren och jagar skatter och riktar ölburkar. Så när man fan inte orkar försöka resonera med det riksmongot så får man åka tillbaks och lasta in skiten i garaget igen.... :mad:
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Har försökt vara duktig och städa ur tvättstugan, verkstaden och garaget på diverse plastdunkar, glas, och plåtavfall mm, lastar volvon spräckfull och beger mig, näe jag sedan kommer till åvc'n (obemannad liten sak) så är det nån jävla container dykare som har brett ut sig över hela jävla buren och jagar skatter och riktar ölburkar. Så när man fan inte orkar försöka resonera med det riksmongot så får man åka tillbaks och lasta in skiten i garaget igen.... :mad:

Enkelt släng prylarna på honom
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Enkelt släng prylarna på honom

Ja, tanken slog mig, det är ju inte så lätt att ignorera och göra sitt när han hävt ut en 480l tunna i ett 20 kvadrat stort skjul fullt med tunnor i och badar i skiten. Jag kunde ju bett han reda upp skiten och dra åt helvete, men även om han gjort precis som jag bett utan tjafs (högoddsare) så hade det ju tatt betydligt längre än jag hade tid med innan det var passerbart.
Fi fan för gråa gåbbar. :näsblod
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Enkelt släng prylarna på honom

Möjligtvis, ifall man är på extremt bra humör just den dagen, slänga in ett välmenande hot/råd så att gubbfan åtminstone bereds möjligheten att välja. "Jag ska slänga mitt skit här nu, sådär som det är meningen att man ska göra här. Avveckla dig eller bli begravd i min bråte, välj själv". Men ja, liksom du hade jag nog bara börjat mata. Vad ska han göra liksom, ifrågasätta mitt agerande? :va Fan inte jag som gör fel här:D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ja, tanken slog mig, det är ju inte så lätt att ignorera och göra sitt när han hävt ut en 480l tunna i ett 20 kvadrat stort skjul fullt med tunnor i och badar i skiten. Jag kunde ju bett han reda upp skiten och dra åt helvete, men även om han gjort precis som jag bett utan tjafs (högoddsare) så hade det ju tatt betydligt längre än jag hade tid med innan det var passerbart.
Fi fan för gråa gåbbar. :näsblod

Pissenkelt, bara mata ut ditt skit över hans "skatter" och proklamera att "här har du lite till att rota igenom, vassego!":fakta
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Ja, tanken slog mig, det är ju inte så lätt att ignorera och göra sitt när han hävt ut en 480l tunna i ett 20 kvadrat stort skjul fullt med tunnor i och badar i skiten. Jag kunde ju bett han reda upp skiten och dra åt helvete, men även om han gjort precis som jag bett utan tjafs (högoddsare) så hade det ju tatt betydligt längre än jag hade tid med innan det var passerbart.
Fi fan för gråa gåbbar. :näsblod

I Göteborg harv dom elstängsel och vakter på ÅVC så man slipper böset men å andra sidan kan man inte snatta godsaker heller...
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Var med min ena dotter på läkarbesök. I slutet började han fråga mig om mina mediciner, varför jag åt dom, varför jag nu fasar ut dom, ifrågasätta mitt val av läkare, börjar ge mig massa oönskade råd på min vård. Blev så paff att jag snällt svarade och försökte förklara och försvara mig mot dessa påhopp. Dessutom står ju dottern där, o både blir förbannad för det är ju hon som ska vara i fokus och jag är inte alls bekväm att prata så intima problem inför mitt barn så jag både skäms för mina åsikter, det blev jag jävligt förbannad på med.

Vi rusade ut båda två med tårar i ögonen. Varför gör en läkare så? Jävla dumhuvud :( där försvann det absolut sista förtroendet för svenska vårdsystemet (ja han var bara droppen som fick avloppet att svämma över).
Bajs
Känner mig smutsig, förminskad och förnedrad.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Bittra elaka självcentrerade medelålders kärringar, vem vill ha en sån?
Inte jag i alla fall.

Nej, det är inte ett svar på Rockmorsans inlägg.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Var med min ena dotter på läkarbesök. I slutet började han fråga mig om mina mediciner, varför jag åt dom, varför jag nu fasar ut dom, ifrågasätta mitt val av läkare, börjar ge mig massa oönskade råd på min vård. Blev så paff att jag snällt svarade och försökte förklara och försvara mig mot dessa påhopp. Dessutom står ju dottern där, o både blir förbannad för det är ju hon som ska vara i fokus och jag är inte alls bekväm att prata så intima problem inför mitt barn så jag både skäms för mina åsikter, det blev jag jävligt förbannad på med.

Vi rusade ut båda två med tårar i ögonen. Varför gör en läkare så? Jävla dumhuvud :( där försvann det absolut sista förtroendet för svenska vårdsystemet (ja han var bara droppen som fick avloppet att svämma över).
Bajs
Känner mig smutsig, förminskad och förnedrad.

Rockmorsan.

Min sambo fick förlossnings deprimision för 24 år sedan i ett halvår. Första frågan är alltid.. Är du deprimerad igen.

Tillomed när hon fick en stroke för ca 8 år sedan o kom med ambulans in så var diagnosen deprimision. Först när jag blev uppriktigt heligt förbannad och mer eller mindre fick fatt i läkar helvetet o pekade på ansikts förlamning o den vänstra sidan.. Så blev vi skickade till röntgen och blodförtunnande sattes in..

Du får troligen leva med detta.. Men skit bra att du fasar ut skräpet.

Mvh
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Bittra elaka självcentrerade medelålders kärringar, vem vill ha en sån?
Inte jag i alla fall.

Nej, det är inte ett svar på Rockmorsans inlägg.
Ingen fara, det var länge sedan jag kände mig medelålders

Rockmorsan.

Min sambo fick förlossnings deprimision för 24 år sedan i ett halvår. Första frågan är alltid.. Är du deprimerad igen.

Tillomed när hon fick en stroke för ca 8 år sedan o kom med ambulans in så var diagnosen deprimision. Först när jag blev uppriktigt heligt förbannad och mer eller mindre fick fatt i läkar helvetet o pekade på ansikts förlamning o den vänstra sidan.. Så blev vi skickade till röntgen och blodförtunnande sattes in..

Du får troligen leva med detta.. Men skit bra att du fasar ut skräpet.

Mvh
Ja fy faan, tur du fanns där o styrde upp!!! Som ensamstående är man rökt på förhand om man ens viskar att man är slut.

Idag tvingade fk mig att kämpa ihop till heltid, trots att läkare sjukskrivit mig längre och sagt att jag måste ta det lugnt och göra långsam upptrappning. Men redan efter första kontakt i april sa fk att de var tvek till att jag ens är sjuk och att om jag inte jobbar heltid from 19/10 så ska jag skriva in mig på arbetsförmedlingen. Min HR svarade mig "hoppas du har en bra dialog med din chef" . Chefen var mer förstående och tyckte inte om försäkringskassans approach och gör vad som går för att jag ska kunna ta mig tillbaka.

Fick däremot inte ork mina 8 timmar idag trots vila på lunchen.
Men det ser bra ut i statistiken, att regeringen får ut långtidssjuka i arbete igen. Sen att man sitter i bilen på nån bussficka ute vid vägen och skriker och gråter... Well, jag vet fler kvinnor som gör det så jag är ju inte ensam indirekt. Tyvärr.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Idag tvingade fk mig att kämpa ihop till heltid, trots att läkare sjukskrivit mig längre och sagt att jag måste ta det lugnt och göra långsam upptrappning. Men redan efter första kontakt i april sa fk att de var tvek till att jag ens är sjuk och att om jag inte jobbar heltid from 19/10 så ska jag skriva in mig på arbetsförmedlingen. Min HR svarade mig "hoppas du har en bra dialog med din chef" . Chefen var mer förstående och tyckte inte om försäkringskassans approach och gör vad som går för att jag ska kunna ta mig tillbaka.

Fick däremot inte ork mina 8 timmar idag trots vila på lunchen.
Men det ser bra ut i statistiken, att regeringen får ut långtidssjuka i arbete igen. Sen att man sitter i bilen på nån bussficka ute vid vägen och skriker och gråter... Well, jag vet fler kvinnor som gör det så jag är ju inte ensam indirekt. Tyvärr.

Min sambo blev friskförklarad av Försäkringskassan för ett tag sedan, också rakt emot hennes behandlande läkares utlåtande. De tyckte dessutom att hon skulle kliva tillbaka på 100% från första dagen trots att hon varit sjukskriven i över fem år. Som tur var hade hennes arbetsgivare en egen sjukförsäkring som gick in och täckte upp där FK svek så hon kunde börja försiktigt och gå upp i arbetstid successivt under ett halvår.

Jävla pack som jobbar som handläggare på försäkringskassan rent ut sagt.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ingen fara, det var länge sedan jag kände mig medelålders


Ja fy faan, tur du fanns där o styrde upp!!! Som ensamstående är man rökt på förhand om man ens viskar att man är slut.

Idag tvingade fk mig att kämpa ihop till heltid, trots att läkare sjukskrivit mig längre och sagt att jag måste ta det lugnt och göra långsam upptrappning. Men redan efter första kontakt i april sa fk att de var tvek till att jag ens är sjuk och att om jag inte jobbar heltid from 19/10 så ska jag skriva in mig på arbetsförmedlingen. Min HR svarade mig "hoppas du har en bra dialog med din chef" . Chefen var mer förstående och tyckte inte om försäkringskassans approach och gör vad som går för att jag ska kunna ta mig tillbaka.

Fick däremot inte ork mina 8 timmar idag trots vila på lunchen.
Men det ser bra ut i statistiken, att regeringen får ut långtidssjuka i arbete igen. Sen att man sitter i bilen på nån bussficka ute vid vägen och skriker och gråter... Well, jag vet fler kvinnor som gör det så jag är ju inte ensam indirekt. Tyvärr.

Min sambo blev friskförklarad av Försäkringskassan för ett tag sedan, också rakt emot hennes behandlande läkares utlåtande. De tyckte dessutom att hon skulle kliva tillbaka på 100% från första dagen trots att hon varit sjukskriven i över fem år. Som tur var hade hennes arbetsgivare en egen sjukförsäkring som gick in och täckte upp där FK svek så hon kunde börja försiktigt och gå upp i arbetstid successivt under ett halvår.

Jävla pack som jobbar som handläggare på försäkringskassan rent ut sagt.

Vet inte varför vi behöver läkare alls då FK's experter kan friskförklara folk bara genom att läsa journalen? :va
De kritiserade också att viss konsultation skett via telefon och inte personliga besök trots att FK's experter inte hade några problem att friskförklara utan att ens ha pratat med min släkting. :dummer
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Försäkringskassans läkare är helt fantastiska.
Inga andra läkare kan ställa 100% korrekta diagnoser utan att ha träffat patienten, eller ens pratat i telefon med patienten.
Försäkringskassans läkare kan hela de halta och lytta, det är bara en tidsfråga innan dom kan återuppväcka dom döda.

Eller, dom har ju redan skickat ut beslut om att folk är fullt friska och kan återgå i arbete till dödsbon, så dom kanske redan kan det?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Försäkringskassans läkare är helt fantastiska.
Inga andra läkare kan ställa 100% korrekta diagnoser utan att ha träffat patienten, eller ens pratat i telefon med patienten.
Försäkringskassans läkare kan hela de halta och lytta, det är bara en tidsfråga innan dom kan återuppväcka dom döda.

Eller, dom har ju redan skickat ut beslut om att folk är fullt friska och kan återgå i arbete till dödsbon, så dom kanske redan kan det?

Kan dom inte bara förklara pandemin för avslutad så världen kan köra igång igen? :va
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
:7peta

De ÄR redan experter på allt. :fakta:zpy

Jo, jag är medveten om det....

Jag pratade med en läkare om saken, han sa att försäkringskassans läkare består av antingen bottenskrapet från läkarutbildningen, eller gamla läkare som är less på att jobba för landstinget och inte är attraktiva som privatläkare (läs gamla sura gubbar/kärringar)

Läkaren jag pratade med sa att det tog enormt mycket tid för sjukvården att tjafsa med försäkringskassans läkare om patienter som dom klassade som friska utan att ha haft någon kontakt med patienten ifråga.

Han hade bland annat ett fall, där han kontaktade försäkringskassans läkare och efter samtalet ifrågasatte han om personen han hade pratat med ens hade en läkarutbildning...
Han sa att han hade fått förklara på minst lika lätt svenska som till en patient för att det skulle gå fram...
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top