Idag är jag förbannad därför att...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Svetsningen av mutter tog bort härdningen, så jag kunde borra och slå in en mutterurdragare med splines. Nästa skalle gick det däremot knappt att göra repor i :huvet Till slut mulnade jag och tog fram svetsen och fyllde skallen och svetsade fast den där förbannade ringen, bankade på en hylsa, och då gick det att skruva ut skiten! Dom två sista tog inte många minuter att få loss, när jag väl kunde knepet.

Jag passade också på att ta en gammal hjulbult och svetsade fast en bit armeringsjärn, så jag kunde byta ut en av dom andra och ha något att fästa jordklämman i.

Jag är mycket nöjd med att ha fått bort dom där förbannade låsbultarna, men jag har fortfarande ganska mörka tankar om designen på dom :mad:

Du får se det som att de fyller sin funktion, så det verkar vara en väldigt bra design. Bra skit helt enkelt.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nån gnagardjävel har brutit sig in i garaget och gnagat av bränsleslangen på gräsklipparen, luktar satan och en stor pöl på golvet. :mad:
Fattar liksom inte varför, okej om mat ligger, eller för att få varmt, men att ta sig in i ett kallgarage för att tugga i sig en gummislang full med bensin? Va i helvete får de ut av det? :dummer :mad:

Nåja, aset gick ju inte på gixxern åtminstone...
 

lasseamal

Medlem
Gick med
26 Apr 2017
Ort
göteborg
Hoj
honda vfr 800fa vtec 2008
Nån gnagardjävel har brutit sig in i garaget och gnagat av bränsleslangen på gräsklipparen, luktar satan och en stor pöl på golvet. :mad:
Fattar liksom inte varför, okej om mat ligger, eller för att få varmt, men att ta sig in i ett kallgarage för att tugga i sig en gummislang full med bensin? Va i helvete får de ut av det? :dummer :mad:

Nåja, aset gick ju inte på gixxern åtminstone...

Bara för att dom kan


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Kedjeskydd i plast på cyklar! :mad:

Verkar sitta på alla barncyklar idag, även från kända märken som är lite dyrare. Och ser ut som det börjar komma även på vuxencyklar.

Går ju alltid sönder, förr eller senare. Skiten åldras väl.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Nån gnagardjävel har brutit sig in i garaget och gnagat av bränsleslangen på gräsklipparen, luktar satan och en stor pöl på golvet. :mad:
Fattar liksom inte varför, okej om mat ligger, eller för att få varmt, men att ta sig in i ett kallgarage för att tugga i sig en gummislang full med bensin? Va i helvete får de ut av det? :dummer :mad:

Nåja, aset gick ju inte på gixxern åtminstone...

På vår hade de tuggat i sig halva blåsan man pumpar fram bränsle i, och hälften av gummit på tändhatten. Blåsan kostade typ 20 kr och var lätt att byta, men jag håller med. Varför?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det märks att det är höst och livsgnistan falnar. Jag tänkte kolla Blocket efter nåt kul att köpa, men jag kommer inte ens på något att söka efter. Skitjävelhöstfan!
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag e jäkligt irriterad över att den nya tvn inte verkar skicka vresig analog/digital/optisk signal till suround historian:huvet
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
F*ck dat Turtoise SVN under W10. Sex j*vla timmar för att skapa en ny branch och få med upp alla ingånde jämra filer. Prygel! VS/C# suger. WIX suger. SQL suger. Allt suger. Vill ha pension, NU!
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
F*ck dat Turtoise SVN under W10. Sex j*vla timmar för att skapa en ny branch och få med upp alla ingånde jämra filer. Prygel! VS/C# suger. WIX suger. SQL suger. Allt suger. Vill ha pension, NU!

Lyllo dig, jag försöker trolla ihop ett system som "några admins" inte har haft koll på backuper sen drygt tre år tillbaka, diskar fulla utan att det har rapporterats till driftmail/loggsystem etc.
Hobbyhelvetesadmins :huvet:mad:

BackupPC är ju ok om man fattar att fixa rapporter när det skiter sig...... Använder man Nagios så bör man kolla diskstatus etc och rapportera när det börjar bli trångt/trasigt... :mad:

Roligt nästan jämt, känns som att jag sålde min kropp för billigt..... :gnissla

Nåja, verksamheten har ju funkat och nu går det vidare, sakta. Största bromsen är bönräknaren!!!!
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
F*ck dat Turtoise SVN under W10. Sex j*vla timmar för att skapa en ny branch och få med upp alla ingånde jämra filer. Prygel! VS/C# suger. WIX suger. SQL suger. Allt suger. Vill ha pension, NU!
svn? :va
2010 ringde och ville ha tillbaka sin mjukvara! :crash
Det är minst 5 år sen man tillhandahöll svn2git för trivial migrering.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
https://tortoisesvn.net/
Den används fortfarande hos många :7peta
Vet du någon bättre så tipsa gärna :hej
Menade mest att subversion i 99 fall av 100 (ja det kan finnas legitima fall fortfarande) är det bättre att gå över till något modernare. T.ex git.
För nåt år sen så implementerade de Linux filesystem cache i git klienten som sådan, så nu är det inte så jävla mycket långsammare med filsystems-access på Wintendo (under en magnitud högre typ). Så det är hyfsat geschwinnt trots att man sitter med ett (för mjukvaru-utveckling) närmast värdelöst OS :crash
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
svn? :va
2010 ringde och ville ha tillbaka sin mjukvara! :crash

Det finns de som håller hårt i $lantarna dvs tiden - och det är inte jag. "Är det inte trasigt, fixa det inte." Projektet är från tidigt 2000-tal i VB som migrerades til c# 2008 och TS 4.1 som migreras just nu till 64-bitars. Låter trivialt men det inbegriper en integrering mot NI TestStand, från version 4.1 x86 till 2019 x64 där även legacy sekvensmodeller lär migreras och allt steppas upp .NET4.5. Till på köpet är det just nu en one-man-show. Backend är CityCloud SQL ca 700 GB data med Acronis Cloud Backup (som kör agilt med sina j*vla uppdateringar som f*ckar upp sakers ting).

Orkar man - finns det att läsa lite. http://privat.bahnhof.se/wb191982/Syntrotest%20produktblad_PB2_2.pdf

Jag kan få 20k i rekryteringspeng :tummenupp om det är någon här som är fena på C#, SQL och TestStand som nappar och orkar jobba kvar i 6 månader. Kräver tyvärr en pysskålogisk- och iq-screening. :huvet
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Det finns de som håller hårt i $lantarna dvs tiden - och det är inte jag. "Är det inte trasigt, fixa det inte." Projektet är från tidigt 2000-tal i VB som migrerades til c# 2008 och TS 4.1 som migreras just nu till 64-bitars. Låter trivialt men det inbegriper en integrering mot NI TestStand, från version 4.1 x86 till 2019 x64 där även legacy sekvensmodeller lär migreras och allt steppas upp .NET4.5. Till på köpet är det just nu en one-man-show. Backend är CityCloud SQL ca 700 GB data med Acronis Cloud Backup (som kör agilt med sina j*vla uppdateringar som f*ckar upp sakers ting).

Orkar man - finns det att läsa lite. http://privat.bahnhof.se/wb191982/Syntrotest%20produktblad_PB2_2.pdf

Jag kan få 20k i rekryteringspeng :tummenupp om det är någon här som är fena på C#, SQL och TestStand som nappar och orkar jobba kvar i 6 månader. Kräver tyvärr en pysskålogisk- och iq-screening. :huvet
Å fy fan.. Nej tyvärr värderar jag min mentala hälsa numera för högt :brynad
Jag har personligen inga problem att fixa last-gammalt skit (sitter med just detta sen ett par år tillbaka) men då måste jag få *fixa* det också. Det hade t.ex troligen gått snabbare totalt sett att smälla upp en valfri git-hosting och konvertera mha svn2git än att skapa en ny svn-branch.. Men att tvingas försvara varför grundläggande underhåll behövs är jag både för gammal och för bitter. :crash
Hoppas att du hittar någon, om inte annat så för blodtryckets skull :krama
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Har anmält en bilfirma till ARN efter att de både vägrat fixa vår bil och vägrat att häva köpet. Handläggningstiden är lång... Firman fick sin första uppmaning att svara i Juni men svarade inte, därefter fick de en påminnelse med förlängd möjlighet att svara i Augusti men svarade inte inom tidsfristen då heller. Häromdagen meddelade ARN att firman inte svarat och att tredskobeslut ska lämnas inom 90 dagar, och ärendestatusen ändrades från "Vi handlägger ditt ärende" till "står i kö för att avgöras" eller något i den stilen. DÅ plötsligt får firman tummen ur och levererar ett kort, förvirrat och osammanhängande svar (det är precis som att de blandat ihop ärendena och svarat på ett ärende som gäller en helt annan bil, för inte ens bilmärket på den aktuella bilen har de koll på...), och ARN väljer av någon outgrundlig anledning att acceptera deras svar (sista datum för dem att svara var typ mitten på augusti så jag fattar verkligen inte varför det här över huvud taget får föras in i ärendet) och ändrar tillbaka ärendets status till "Vi handlägger ditt ärende"... :huvet :mad: :gråta Det var över ett år sen jag köpte bilen nu, och jag har fortfarande inte fått en fungerande bil (felen är såpass allvarliga att bilen inte går att köra utan har blivit stående sedan köpet) eller mina pengar tillbaka. Och det är en hyfsat ansenlig summa (för mig åtminstone), en bit över 100k... Blir bara så jävla trött... :(
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Elfa lägger ner butiken i Solna, jävla digifialisering!!1 :4skrika

Nu är det bara hoppas på pheta reor innan dom skrider till verket :nicka

När ELFA lade ner butiken i Gbg fick det det goda med sig att jag hittade andra bättre Elektronikleverantörer på webben ! :)
Införandet av Schreck, Angst, Panic hos ELFA var inte till företagets fromma......:mad:
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top