Idag är jag förbannad därför att...

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tjejen har precis beställt ny bil och ska sälja sin gamla rishög så snart den nya levereras. Jag har redan nu blivit informerad om att det är jag som kommer få hålla i försäljningen. Det känns ju jävligt skoj. :huvet


Det är ingen här inne som är intresserad av en Golf -98 med diverse tillhörande brister och fel? Bra sporthojsrabatt utlovas, bara jag slipper ha med en jävla massa idioter att göra.

Visst är kvinnor härliga! Och eftersom du inte är självmordsbenägen bråkar du inte utan löser det! :tummenupp :)

Själv behöver jag ingen bil men jag har en kamrat som behöver en bil innan vintern. Han är slutanvändare av bilar och är nöjd om den går igenom besiktningen varje år! Än så länge går det att pendla med SportHoj men det blir besvärligt när frosten och snön kommer...
Pris, brister och fel?
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Framaxelbalk, en fjäder, fjäderbenslagring på gång, skarvrör skorsten, flexrör skorsten, bromsrör, p-broms, sparklådor, airbaglampa, lite glapp i framvagnen, bakre länkarmslagringarna börjar klättra ur och halvbra vindruta.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fast då är det ju snarare ett rån än att övertalas att ge någon "soppapengar".

Går ju att polisanmäla. Även om det säkert läggs ner även om du så nya köparen som vittne.

Tror inte han hade varit överdrivet sugen på att vittna till min fördel oavsett (jag är inte helt säker på om det hela var planerat redan från början då de båda köparna pratade med varandra på ett språk som jag inte förstod...), och vi det här laget var det typ tolv år sen så... Jaja, man får se det som en lärdom. Sånt som formar en och förhoppningsvis låter en hantera andra situationer bättre framöver.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Visst är kvinnor härliga! Och eftersom du inte är självmordsbenägen bråkar du inte utan löser det! :tummenupp :)

Själv behöver jag ingen bil men jag har en kamrat som behöver en bil innan vintern. Han är slutanvändare av bilar och är nöjd om den går igenom besiktningen varje år! Än så länge går det att pendla med SportHoj men det blir besvärligt när frosten och snön kommer...
Pris, brister och fel?

Jo, efter 13 år tillsammans har jag accepterat att det är bäst att göra som man blir ombedd. Om jag måste göra något jag inte vill så blir det bara jobbigt för mig. Om hon tvingas göra något hon inte vill så blir det jobbigt för oss båda. Alltså förlorar jag hur jag än gör, så då kan man lika gärna vara lite hjälpsam.

Pris: Tror hon skulle bli nöjd med 3-4k.
Kända fel inkluderar troll i elsystemet som påverkar centrallås och elhissar. Hissarna funkar, men lever sitt eget liv ibland (har aldrig sett det själv dock, så det kan vara användarrelaterat). ABS-lampan och en annan varning (minns inte riktigt vilken) lyser.
Utöver detta så är det väl lite rost i skärmar och så. Vet inte alls hur den ser ut undertill eller om det är några ytterligare brister. Jo, antennen till radion är det någon vilde som brutit av och jag tycker att det låter som om den eventuellt läcker lite i avgassystemet.

I övrigt köptes nya vinterdäck förra året och den är besiktad till mars nästa år, så den borde funka som vinterbil för någon som inte är så nogräknad.
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Jo, efter 13 år tillsammans har jag accepterat att det är bäst att göra som man blir ombedd. Om jag måste göra något jag inte vill så blir det bara jobbigt för mig. Om hon tvingas göra något hon inte vill så blir det jobbigt för oss båda. Alltså förlorar jag hur jag än gör, så då kan man lika gärna vara lite hjälpsam.

Lite OT men idag har jag varit ihop med frugan i 27 år och det är fortfarande bäst att göra som man blir ombedd… :gnissla
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Lite OT men idag har jag varit ihop med frugan i 27 år och det är fortfarande bäst att göra som man blir ombedd… :gnissla

Ja, det där går inte att ändra på. Det är som Thåström sjöng på 70-talet: ”Böjer man sig en gång blir man aldrig rak”. :fakta
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jo, efter 13 år tillsammans har jag accepterat att det är bäst att göra som man blir ombedd. Om jag måste göra något jag inte vill så blir det bara jobbigt för mig. Om hon tvingas göra något hon inte vill så blir det jobbigt för oss båda. Alltså förlorar jag hur jag än gör, så då kan man lika gärna vara lite hjälpsam.

Pris: Tror hon skulle bli nöjd med 3-4k.
Kända fel inkluderar troll i elsystemet som påverkar centrallås och elhissar. Hissarna funkar, men lever sitt eget liv ibland (har aldrig sett det själv dock, så det kan vara användarrelaterat). ABS-lampan och en annan varning (minns inte riktigt vilken) lyser.
Utöver detta så är det väl lite rost i skärmar och så. Vet inte alls hur den ser ut undertill eller om det är några ytterligare brister. Jo, antennen till radion är det någon vilde som brutit av och jag tycker att det låter som om den eventuellt läcker lite i avgassystemet.

I övrigt köptes nya vinterdäck förra året och den är besiktad till mars nästa år, så den borde funka som vinterbil för någon som inte är så nogräknad.

Ska kolla men det låter som lite mer jobb om den ska klara mer än en vinter...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tjejen har precis beställt ny bil och ska sälja sin gamla rishög så snart den nya levereras. Jag har redan nu blivit informerad om att det är jag som kommer få hålla i försäljningen. Det känns ju jävligt skoj. :huvet


Det är ingen här inne som är intresserad av en Golf -98 med diverse tillhörande brister och fel? Bra sporthojsrabatt utlovas, bara jag slipper ha med en jävla massa idioter att göra.

Sätt ut den till 1 krona så slipper du prutarna.
Tänkte bara på killen som medelade damen att nu var det slut, bad henne sälja Porschen och skicka honom pengarna.
Vilket hon gjorde.

Citat: ABS-lampan och en annan varning (minns inte riktigt vilken) lyser. :D
Ta inte illa upp, kunde bara inte låta bli.
Obesiktigad, vill man sälja nått utan alltför mycket strul, nybesiktigad.
Utan anmärkningar.

Citat: Pris: Tror hon skulle bli nöjd med 3-4k. Ja då har du bara att ta skiten och tiden,
eller köra den till återvinningen, lossas den är såld och ge henne pengarna.
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ska kolla men det låter som lite mer jobb om den ska klara mer än en vinter...
Jo, det lär krävas en insats om den ska gå igenom nästa besiktning.

Sätt ut den till 1 krona så slipper du prutarna.
Tänkte bara på killen som medelade damen att nu var det slut, bad henne sälja Porschen och skicka honom pengarna.
Vilket hon gjorde.

Citat: ABS-lampan och en annan varning (minns inte riktigt vilken) lyser. :D
Ta inte illa upp, kunde bara inte låta bli.
Obesiktigad, vill man sälja nått utan alltför mycket strul, nybesiktigad.
Utan anmärkningar.

Citat: Pris: Tror hon skulle bli nöjd med 3-4k. Ja då har du bara att ta skiten och tiden,
eller köra den till återvinningen, lossas den är såld och ge henne pengarna.

Tro mig; jag vet precis hur jobbigt det kommer bli att bli av med skiten men jag tänker inte lägga tid och pengar på att försöka göra den mer attraktiv.

Tanken har slagit mig att ge henne ett par slantar och köra den på skroten för att slippa hålla på med eländet.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jo, det lär krävas en insats om den ska gå igenom nästa besiktning.



Tro mig; jag vet precis hur jobbigt det kommer bli att bli av med skiten men jag tänker inte lägga tid och pengar på att försöka göra den mer attraktiv.

Tanken har slagit mig att ge henne ett par slantar och köra den på skroten för att slippa hålla på med eländet.

Jag har full förståelse. Men det finns ett alternativ.
Jag satte ut en cykel jag inte behövde på annons i Sydsvenskan med ett lågt pris.
(Det var före internet...)
Folk ringde och jag gav dom allihopa samma tid följande lördag.
Ja så dök de upp. De var kanske 6 st.
Jag förklarade eftersom det var så stort intresse skulle vi ha auktion.
Men för ingen skulle betala mer än vad man tänkt sig skulle jag köra "Holländsk auktion".
Dvs ni bestämmer vad ni tycker den är cykeln värd och jag säger 500kr sedan 450kr, sedan 400kr osv
och när jag säger det pris ni bestämt er för är det bara att säga jag tar den. Och så är den din.
Och det tog inte en minut innan den var iväg.
Några var missnöjda, "Jag hade kunnat ge en 50-lapp högre"
men i stort sett var alla nöjda. Och cykeln var iväg.
Självklart kan man köra vanlig auktion.
För att få ut ett högre pris men då är det inte klart på en minut tror jag.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Folk som inte tar bort sina blocketannonser när de sålt prylen :mad:
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Alltså... Varför lägger man upp annonser på blocket om man inte vill sälja? :va

Mailade på en annons med synnerligen dålig bild, gick knappt att se vad det var för något och än mindre bilda sig en uppfattning om det faktiska skicket. Jag tänkte att eftersom jag ändå vill efterfråga bilder så kan man ju lika gärna inleda med ett mail och passa på att ställa lite frågor om skick och funktion etc. Får det korta svaret: "Är du intresserad är det bara att lyfta luren". Ehm... Tänkte du prata in bilderna i huvet på mig eller? Ska jag visualisera skicket framför mig? :va Men nejdu, jag orkar faktiskt inte deala med folk som inte är mer serviceminded än så. Vill du sälja ditt skit kan du gott plita ner lite basic info och svara på mina frågor samt bifoga någon bild, orkar du inte ens det så orkar jag inte ens försöka göra affärer med dig. Tack ändå, jag behåller mina pengar och letar vidare.

Pajas.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Alltså... Varför lägger man upp annonser på blocket om man inte vill sälja? :va

Mailade på en annons med synnerligen dålig bild, gick knappt att se vad det var för något och än mindre bilda sig en uppfattning om det faktiska skicket. Jag tänkte att eftersom jag ändå vill efterfråga bilder så kan man ju lika gärna inleda med ett mail och passa på att ställa lite frågor om skick och funktion etc. Får det korta svaret: "Är du intresserad är det bara att lyfta luren". Ehm... Tänkte du prata in bilderna i huvet på mig eller? Ska jag visualisera skicket framför mig? :va Men nejdu, jag orkar faktiskt inte deala med folk som inte är mer serviceminded än så. Vill du sälja ditt skit kan du gott plita ner lite basic info och svara på mina frågor samt bifoga någon bild, orkar du inte ens det så orkar jag inte ens försöka göra affärer med dig. Tack ändå, jag behåller mina pengar och letar vidare.

Pajas.

Förmodligen är säljaren inte den som kan detta med teknik, ring snubben och be att han ser till så att nån anhörig kan maila bilder till dig. :hej
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Förmodligen är säljaren inte den som kan detta med teknik, ring snubben och be att han ser till så att nån anhörig kan maila bilder till dig. :hej

Kan ju inte veta säkert, men av hans stavning och sätt att uttrycka sig att döma så skulle jag nog ändå gissa att det inte var någon jättegammal snubbe... Han svarade ju tämligen omgående på mitt mail också, om än bara för att be mig ringa... Jaja, saksamma.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Ok skit i bilderna jävla sporthoj.
En kort version.
Fruns vill blev påbackad på vår tomt av en äldre herre när han skulle vända. Skador på bakskärm och bakdörr. Han vill göra upp utan att blanda in försäkringsbolaget och vi skulle höras dan efter. Han ringer dan efter och erbjuder en femhundring :rofl. Jag ringer FB imorgon svarade jag och tackade för mig och la på. Visar upp bilen på en stor märkesverkstad för bilar med en liggande blixt i loggan, de är även återförsäljare för bla bilar med en treuddig stjärna.
Lämnar in bilen några veckor senare och de har bilen i nästan 2 veckor. Jag sticker tidigare från jobb för att hinna hämta bilen innan de stänger halv 5. Lämnar hyrbilen och de kör fram hennes bil och fy fan vad det ser ut. Rejäl färgskillnad (jag vet att lite avvikelser kan det bli men detta är mycket) Bulorna är inte ordentligt fixade djupa 3 cm långa repor,sliprosor, lister som inte plockats av och kommit färg på pga dålig maskering, bakdörren går inte att öppna ibland då måste man dra låsspaken upp och ner några ggr för att den ska gå och öppna. En packning/list vid dörrhandtaget är borta den andra har de lackat. Hela bilen är full med färgdammshinna inkl rutor så här fortsätter det hela tiden.
Deras ursäkt är att alla porer i spacklet är rost. De tycker att de utfört ett gott arbete :dummer
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag träffade också en äldre herre igår. Körde in på en varuhusparkering för att kolla telefonen och ställer mig långt från butiken mitt bland 20-talet tomma parkeringsplatser.
Det tar inte många minuter så kommer en gubbe inrullande och parkerar precis predvid mig och smäller upp sin dörr så det smäller i plåten på min bil.
Jag tittar ut genom fönstret och frågar honom vad fan han håller på med.
Varvid han svarar: Jag såg den inte!
Jag: Såg den inte? Hur fan kan du missa att du parkerar bredvid en annan bil?
Gubben nu framme vid mitt fönster tittar argt på mig och jag ser på honom att han försöker få mig att bli rädd när han säger: Lugna dig!
Jag viker inte ner blicken en sekund och svarar: Ska jag lugna mig när du kommer indundrades och smäller upp bildörren i andras fordon?
Gubben tyst en sekund innan han säger: Båda.


Där slutar vår diskussion med att han går och gräver i sitt bagage och jag kliver ur för att se ifall han skadat bilen vilket han dessvärre/dessbättre inte gjort.

Skulle fan varit skönt att kräva hans försäkringsbolag på en omlackering.
 
Last edited:

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Jag träffade också en äldre herre igår. Körde in på en varuhusparkering för att kolla telefonen och ställer mig långt från butiken mitt bland 20-talet tomma parkeringsplatser.
Det tar inte många minuter så kommer en gubbe inrullande och parkerar precis predvid mig och smäller upp sin dörr så det smäller i plåten på min bil.
Jag tittar ut genom fönstret och frågar honom vad fan han håller på med.
Varvid han svarar: Jag såg den inte!
Jag: Såg den inte? Hur fan kan du missa att du parkerar bredvid en annan bil?
Gubben nu framme vid mitt fönster tittar argt på mig och jag ser på honom att han försöker få mig att bli rädd när han säger: Lugna dig!
Jag viker inte ner blicken en sekund och svarar: Ska jag lugna mig när du kommer indundrades och smäller upp bildörren i andras fordon?
Gubben tyst en sekund innan han säger: Båda.


Där slutar vår diskussion med att han går och gräver i sitt bagage och jag kliver ur för att se ifall han skadat bilen vilket han dessvärre/dessbättre inte gjort.

Skulle fan varit skönt att kräva hans försäkringsbolag på en omlackering.

Kollade klappmongot ens om det blev skador på din bil?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top