Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Helst inte på en allmän parkering, det kan hända att en blåklädd herre är väldigt nyfiken på vad du pysslar med och tar lång tid att övertyga att det faktiskt är ditt fordon.

... har jag hört.

Id, plus regpapper i bilen, hur svårt kan det vara? :va

Iofs, vissa som jobbar i blått har fan ingen humor.
Det sagt så har jag lyckats låsa mig ute ur min pickup (på den tiden) ett flertal gånger (knasigt låssystem) och har brytit mig in i den både utanför hyreshuset, utanför jobbet, och indeed mitt i centrum en vacker folktät lördagseftermiddag i juli, aldrig har någon sagt något... :näsblod
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Inte förbannad men lite uppgiven.

Tankarna på en längre hoj resa uppe i norra delen av Svea rike blir inte riktigt som jag tänkt mig.

Min gamla mor fick blodproppar i benen i börja på sommaren och det har inte riktigt blivit bra så mina bägge föräldrar har bett mej att inte vara för långt hemifrån utifall saker o ting blir åt det sämre hållet.

Så dagsturer genom Värmland o upp i södra Dalarna runt vänern bortåt Vättern o ut på västkustens vackra vägar.

Ett antal 100 mil har det blivit i ur o skur då jag inte bryr mej ett skit om det regnar. Enda felet med acen är att det skulle finnas en utdragbar bakskärm i regn väder för enda stället jag blir våt är på ryggen:skrämd

När barnen flyttade tänkte jag att äntligen blir det av.. Men då blir ju föräldrarna äldre och skröppliga..

När är det min tur i livet:va
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Feck, steffe luktar bensin........
Blev lite sniffande av soppa när jag parkade hojen på rutan, en droppe bensin på ventilkåpan bara.
Kollade ut efter en timmes akutjobb och då var det en liten pöl under hojen. Sprucken soppaslang vid anslutning, ta bort kapa sätt tillbaks och självklart så stänkte det på jeansen så nu sniffas det konstant..... :huvet
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Dammar på i 150 på E18 på hemvägen med nya hojen när en tradare får däcksprängning snett framför mig. Stora jävla tradardäckbitar flyger över hela motorvägen. Självklart klipper jag den största däckbiten. Kändes som att träffas av en torped. På nåt magiskt sätt lyckas jag att inte gå omkull. Inget trasigt på hojen heller vad jag kan se...
Jävla tradare! ????
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Dammar på i 150 på E18 på hemvägen med nya hojen när en tradare får däcksprängning snett framför mig. Stora jävla tradardäckbitar flyger över hela motorvägen. Självklart klipper jag den största däckbiten. Kändes som att träffas av en torped. På nåt magiskt sätt lyckas jag att inte gå omkull. Inget trasigt på hojen heller vad jag kan se...
Jävla tradare! ????

Jag förvånas alltid över bilister som skall upp och ligga jämsides med tunga fordon, i köer, i rondeller.
Om dom hade en aning om riskerna dom utsätter sig för...
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Beställt en besiktning via opus kundtjänst och meddelade samtidigt att jag konverterat till Diesel, 2590 kr kostar det då och kan inte utföras i Kalix så du måste åka till Luleå fick jag höra. (16 mil ToR)
På plats i Luleå tog det väl en halvtimme och sen kom han med ett papper att nu är den klar och det var inga problem.
Jaha då är det bara att tuta och köra då sa jag
- Nä då måste du besikta bilen först!
Ja men vad gjorde du nu då?
- Jag typade om bilen!
Ja men kan ni besiktade den åt mig när jag ändå är här?
- Nej jag har inte tid
Jag tittar på dom två andra som jobbar där och som suttit i 10 minuter utan något att göra och sen ser jag på han jag pratade med och frågade... Har ni ingen tid att besikta?
Han tittar på dom två som sitter och frågar dom, Har ni tid att besikta en bil?
nä säger dom båda, vi har fullt! på eftermiddagen vid 15:30 finns det en tid säger den ena, han kan komma tillbaka då. :huvet

Sur får jag gå därifrån och på parkeringen utanför ser jag att det inte står en enda bil och väntar.
 

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Medellin
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
När är det min tur i livet:va

Well, skaffar man inga ungar så är det "ens tur" enda tills föräldrarna blir skröppliga, fast då har man ingen som tar hand om en själv när man blir skröpplig.

Är väl lite loose, loose hur man än gör!
Bara le och göra det bästa av det, så illa är det inte!
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Well, skaffar man inga ungar så är det "ens tur" enda tills föräldrarna blir skröppliga, fast då har man ingen som tar hand om en själv när man blir skröpplig.

Är väl lite loose, loose hur man än gör!
Bara le och göra det bästa av det, så illa är det inte!
Det är väl ofta en period när allt är emot en men det blir bättre.
Jag hann i o f s bli dryga 50 innan det lättade för gott, tills man själv är begränsningen.
Med barnbarn så är hustrun dessutom upptagen så det blir mer tid för mig själv.

Så håll ut, försök o ta stunder av frihet, det finns säkert.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Well, skaffar man inga ungar så är det "ens tur" enda tills föräldrarna blir skröppliga, fast då har man ingen som tar hand om en själv när man blir skröpplig.

Är väl lite loose, loose hur man än gör!
Bara le och göra det bästa av det, så illa är det inte!

Nja när min mamma låg på ålderdomshem så var syrorna där dagligen å jag tog Harleyn andra dagar dom inte kunde
Men dom andra ca 30 gamlingar struntade barnen till dom att besöka.
Skrämmande att se.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Gammal är onekligen äldst, man ska inte underskatta hur sluga en del gammelgubbar är...

Åkte för att kika på en åkgräsklippare som jag hittat på blocket. Såg fräsch ut av bilderna att döma, nyservad med kvitto från firman, nytt batteri, nya knivar, låg helt ok till i pris och var varken misstänkt billig eller onödigt dyr. Väl på plats skulle säljaren demonstrera maskinen, då startar den inte. Mycket märkligt... Ger oss på att felsöka lite snabbt för att se om det är något enkelt men den vill verkligen inte. Gubben ser nästan gråtfärdig ut, han beklagar att vi åkt så långt och så blev det såhär etc... En klippare som inte ens startar är ju såklart inte särskilt intressant så jag börjar förbereda mig på att åka hem igen, då lägger gubben in nådastöten: "Jag kan ingenting om sånt här, jag har inte råd att lämna in den och få den fixad, om du tar den som ett repobjekt så ska du få ett bra pris". Under hälften av vad den billigaste motsvarande maskinen på blocket ligger ute för blir för lockande för mig, vi gör affär och kvittot skrivs: "startar ej, befintligt skick, godkänd av köparen". Schack och matt.

Fraktar hem åbäket och ska börja felsöka. Men, varför drar inte startmotorn runt nu då?? Det var ju konstigt... Sätter batteriet på laddning och kan äntligen börja felsöka. Kollar gnistan, byter stift, rengör bränslesystemet och byter soppafilter, river förgasaren och blåser ur munstycken och gör rent, kollar över elen i jakt på lösa tåtar och dåliga kopplingar och så vidare och lyckas efter en vecka få liv i maskin. Vilken vinstlott, bästa kompispriset för en fungerande gräsklippare! :banana Det är först nu jag börjar ägna lite mer uppmärksamhet åt klipparens skick i övrigt och inser hur lurad jag faktiskt är... När fanskapet inte startade på plats blev det fullt fokus på det, en snabb yttre okulär besiktning av resten var allt jag lyckades få till medan vi försökte få liv i skrället. Resten av undersökningsplikten drog åt helvete när man såg chansen att nypa en dyr maskin med ett förhoppningsvis enkelt fel för en spottstyver...

Ett par av de fel jag lyckats identifiera hittills: Klippaggregatet är fullständigt bortrostat invändigt och ser ut att i princip hållas ihop av det yttre färglagret, ett par av remhjulens infästningar har spruckit i svetsarna och hänger på sköra trådar, kilremmen är fullständigt rundsliten och sisådär en halvmeter längre än den borde vara, vajern för inkoppling av klippaggregatet är av, samtliga däck har pyspunka, knivarna är INTE nya och det där batteriet som skulle vara nytt och fräscht duger inte ens till att dra runt startmotorn efter en dag utan underhållsladdning... Mellanskillnaden mellan denna och andra motsvarande maskiner försvann fort när jag började räkna på vilket jobb och vilka reservdelar som skulle krävas för att få skiten funktionsduglig igen...

Jag är nästan lite imponerad över hur väl gubben lyckades finta mig. Att putsa upp och annonsera ut ett självdött gammalt as för en halvhyfsat konkurrenskraftigt pris för att sedan spela förvånad när skiten inte startar vid demonstrationen för att köparen ska tro att man gör en bra affär som får köpa skiten billigt med förhoppning om enkelt fel och många sparade tusenlappar... Jag som på hemvägen nästan hade dåligt samvete över hur billigt jag fick klipparen... Jaja, lätt att vara efterklok. Motorn startade ju till slut om än något motsträvigt, den får väl bli gocart eller nåt. Kewken.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
När jag skulle till dagis igår mötte jag en surkärring som gick på fel sida av den gemensamma gång och cykelbanan, jag gick till vänster och hon till höger. Hon vägrade flytta på sig och gick in i mig, och jag flyttar mig inte heller eftersom jag gör rätt, jag tänker inte göra fel bara för att andra gör det. Jag påpekade vänligt för henne att man ska gå till vänster enligt sjunde kapitlet 1§ i trafikförordningen, då vrålar hon "DET SKA MAN INTE ALLS DET!!" Det är fint med människor som är så jävla tvärsäkra, när dom har käpprätt fel :huvet

Lite som han som cyklade på gångbanan, istället för på cykelbanan, samma asfaltsyta, men med tydliga markeringar om vad som är vad. Jag undrade ödmjukt varför han cyklade på gångbanan, bland fotgängarna? Han vrålade "DET SKA VÄL DU SKITA I!! JAG CYKLAR VÄL VAR FAN JAG VILL!! JÄVLA IDIOTJÄVEL!!"

Det finns många där ute som är dåliga på att ta sin medicin regelbundet :gnissla

Fast när jag tänker efter så är jag nog egentligen inte förbannad heller, jag blir nog bara mer och mer uppgiven över mänsklighetens förfall.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Gammal är onekligen äldst, man ska inte underskatta hur sluga en del gammelgubbar är...

Åkte för att kika på en åkgräsklippare som jag hittat på blocket. Såg fräsch ut av bilderna att döma, nyservad med kvitto från firman, nytt batteri, nya knivar, låg helt ok till i pris och var varken misstänkt billig eller onödigt dyr. Väl på plats skulle säljaren demonstrera maskinen, då startar den inte. Mycket märkligt... Ger oss på att felsöka lite snabbt för att se om det är något enkelt men den vill verkligen inte. Gubben ser nästan gråtfärdig ut, han beklagar att vi åkt så långt och så blev det såhär etc... En klippare som inte ens startar är ju såklart inte särskilt intressant så jag börjar förbereda mig på att åka hem igen, då lägger gubben in nådastöten: "Jag kan ingenting om sånt här, jag har inte råd att lämna in den och få den fixad, om du tar den som ett repobjekt så ska du få ett bra pris". Under hälften av vad den billigaste motsvarande maskinen på blocket ligger ute för blir för lockande för mig, vi gör affär och kvittot skrivs: "startar ej, befintligt skick, godkänd av köparen". Schack och matt.

Fraktar hem åbäket och ska börja felsöka. Men, varför drar inte startmotorn runt nu då?? Det var ju konstigt... Sätter batteriet på laddning och kan äntligen börja felsöka. Kollar gnistan, byter stift, rengör bränslesystemet och byter soppafilter, river förgasaren och blåser ur munstycken och gör rent, kollar över elen i jakt på lösa tåtar och dåliga kopplingar och så vidare och lyckas efter en vecka få liv i maskin. Vilken vinstlott, bästa kompispriset för en fungerande gräsklippare! :banana Det är först nu jag börjar ägna lite mer uppmärksamhet åt klipparens skick i övrigt och inser hur lurad jag faktiskt är... När fanskapet inte startade på plats blev det fullt fokus på det, en snabb yttre okulär besiktning av resten var allt jag lyckades få till medan vi försökte få liv i skrället. Resten av undersökningsplikten drog åt helvete när man såg chansen att nypa en dyr maskin med ett förhoppningsvis enkelt fel för en spottstyver...

Ett par av de fel jag lyckats identifiera hittills: Klippaggregatet är fullständigt bortrostat invändigt och ser ut att i princip hållas ihop av det yttre färglagret, ett par av remhjulens infästningar har spruckit i svetsarna och hänger på sköra trådar, kilremmen är fullständigt rundsliten och sisådär en halvmeter längre än den borde vara, vajern för inkoppling av klippaggregatet är av, samtliga däck har pyspunka, knivarna är INTE nya och det där batteriet som skulle vara nytt och fräscht duger inte ens till att dra runt startmotorn efter en dag utan underhållsladdning... Mellanskillnaden mellan denna och andra motsvarande maskiner försvann fort när jag började räkna på vilket jobb och vilka reservdelar som skulle krävas för att få skiten funktionsduglig igen...

Jag är nästan lite imponerad över hur väl gubben lyckades finta mig. Att putsa upp och annonsera ut ett självdött gammalt as för en halvhyfsat konkurrenskraftigt pris för att sedan spela förvånad när skiten inte startar vid demonstrationen för att köparen ska tro att man gör en bra affär som får köpa skiten billigt med förhoppning om enkelt fel och många sparade tusenlappar... Jag som på hemvägen nästan hade dåligt samvete över hur billigt jag fick klipparen... Jaja, lätt att vara efterklok. Motorn startade ju till slut om än något motsträvigt, den får väl bli gocart eller nåt. Kewken.

Bygg drag/banracer av aset.
Låter ju ändå som om de flesta felen är klippaggregatsrelaterat.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Även om det är ett mörker att skruva på aset, så är ju sällan gräsklippardelar vidare dyrbara åtminstone.
Så länge man inte har onödigt mycket med Husqvarna Group att göra då, jävla gissel... :näsblod
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top