Idag är jag förbannad därför att...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Men tänk om du råkar på en insekt som är 0,11 tum. Då kommer du ha nytta av din verktygssats.

Det står dessutom hur man justerar framgafflarna... Jag har inte räknat så noga, men jag tror att det är ett hjul i vardera ände och bara en gaffel. Så jag är en gaffel kort.
https://youtu.be/qBLmpMsuQTM
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
En del individers nonchalans. Jag väljer att tro på nonchalans för ingen tänkande människa kan vara så korkad att den inte kan göra en enkel riskbedömning.

När det är 25 grader varmt är det så varmt att man ska ha shorts. Även när man ska hantera motorsåg vid trädfällning.

Farligt nära ett Darwin award... Som iofs korkade individer får. Jag får nog omvärdera?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
En del individers nonchalans. Jag väljer att tro på nonchalans för ingen tänkande människa kan vara så korkad att den inte kan göra en enkel riskbedömning.

När det är 25 grader varmt är det så varmt att man ska ha shorts. Även när man ska hantera motorsåg vid trädfällning.

Farligt nära ett Darwin award... Som iofs korkade individer får. Jag får nog omvärdera?

Vissa släktträd borde ha sorterats bort redan för flera generationer sedan, så jag börjar känna att Darwin mest snackade skit.

Apropå skyddsutrustning:
Covid -1.jpg Covid 2.jpg
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Den gamla (japp) damen som närmade sig gymet med ansiktsmask och plasthandskar monterat, hon gick i vida cirklar runt folk hon mötte, trängde sig in i dörren samtidigt som en tjej försökte ta sig ut.
Sen blippade hon sitt träningskort, tog av sig alla skydd och anslöt till de andra 25 - 30 andra damerna i gruppträningen.

Host-host och hissa snor :zpy
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
En del individers nonchalans. Jag väljer att tro på nonchalans för ingen tänkande människa kan vara så korkad att den inte kan göra en enkel riskbedömning.

När det är 25 grader varmt är det så varmt att man ska ha shorts. Även när man ska hantera motorsåg vid trädfällning.

Farligt nära ett Darwin award... Som iofs korkade individer får. Jag får nog omvärdera?

Nåja, bättre än Jeans, samma skyddsfaktor men lite mindre risk för värmeslag.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Kattfan mörda Puff.. finns det något botemedel som fungerar på mördarmaskinerna? Tror inte på att skälla o gorma riktigt, dom är helt klart periodare för det är ganska sällsynt att dom släpar hem. Brukar vara ett fåtal fåglar om året men det här var första korren vad jag kan minnas.

20200720-211648.jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kattfan mörda Puff.. finns det något botemedel som fungerar på mördarmaskinerna? Tror inte på att skälla o gorma riktigt, dom är helt klart periodare för det är ganska sällsynt att dom släpar hem. Brukar vara ett fåtal fåglar om året men det här var första korren vad jag kan minnas.

20200720-211648.jpg

Katter dödar väldigt mycket småvilt runt där de bor. Det enda sättet att hindra det är väl att ha dem som innekatter.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Du får klippa klorna och fila ner tänderna på katten :rofl
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Kattfan mörda Puff.. finns det något botemedel som fungerar på mördarmaskinerna? Tror inte på att skälla o gorma riktigt, dom är helt klart periodare för det är ganska sällsynt att dom släpar hem. Brukar vara ett fåtal fåglar om året men det här var första korren vad jag kan minnas.

Halsband med bjällra brukar hjälpa en hel del iom att det blir svårt att smyga sig på byten.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Kattfan mörda Puff.. finns det något botemedel som fungerar på mördarmaskinerna? Tror inte på att skälla o gorma riktigt, dom är helt klart periodare för det är ganska sällsynt att dom släpar hem. Brukar vara ett fåtal fåglar om året men det här var första korren vad jag kan minnas.

20200720-211648.jpg

Remington magnum xx brukar bota dylika katt betenden för evigt.. vi har det bekymmret att folk slänger ut omärkta katter som klarar sommaren men vi maste skjuta bort på hösten och då är både katter o katt ungar vilda o går ej att fånga.

Dessa halvvilda/helt förvildade katter avlivar ett par smådjur typ piff o puff småfåglar sorkar och ormar per dygn så det går åt en del oskyldiga små djur till våra älskade mördar maskiner.

Kastrering som är lag på nu brukar göra gott katterna blir lata o ids inte jaga.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Halsband med bjällra brukar hjälpa en hel del iom att det blir svårt att smyga sig på byten.

Såklart! Det tricket har man kört förut, ju. Nu gäller det bara att hitta något man själv inte blir dum i huvet av, kastratade är dom och i övrigt lugna o fina men misstänker iaf att Tove kommer få apsinne på halsbandet.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Vi har två "justerade" honkatter som gärna jagar möss och sorkar. De är chippade och går utan halsband eftersom jag inte vill att de fastnar nånstans. Lämnar de döda byten ute kommer rävar och tar hand om resterna.
Ibland får man en present man inte önskat sig.
IMG_20200715_213957_copy_1000x750.jpg
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top