Idag är jag förbannad därför att...

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Fick loss den idag, delvis med hjälp av den här filmen. Men ser inte fram emot att sätta tillbaka den. Fick lossa betydligt mer saker än jag tänkt bara för att kunna bända och vrida skiten mer.

 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ni klagar på gräsklippare!!

Min huschef även sambo la ut en arbetsorder att teak bordet absolut var tvunget att slipas o oljas.

Så nu efter 10 timmars surrande med en osilerande metabo slip är bordeländet slipat o dammsuget nu ar 3 påsar fulla med teak pulver o mina händer kan göra en dry martini skakad utan att jag rör på händerna.

Skall ha plast möbler nästa gång miljövänliga trä möbler tar livet av mina händer:gnissla

Hur mår fingrarna, (vibratorerna), idag då?
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Och nu ännu mer less. Bara förbannad på att det ska vara så inihelvete trångt. Lyckades som sagt till slut att få bort den, bytte startmotor. Ihop med allt igen, glad i hågen ska man starta bilen. Klonk klonk från vad jag tolkar solenoiden på startmotorn. Så nu måste jag bort med allt igen. Att mäta är att veta säger en klok man på etanol.nu, så nu är det så jag måste göra. Att det ska vara så rackarns eländigt. Får plocka isär allt, skruva loss motorstyrenheten så att jag kan koppla ihop så att jag kan testa att starta för att se var det saknas ström. :huvet :huvet :mad: :mad:
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Och nu ännu mer less. Bara förbannad på att det ska vara så inihelvete trångt. Lyckades som sagt till slut att få bort den, bytte startmotor. Ihop med allt igen, glad i hågen ska man starta bilen. Klonk klonk från vad jag tolkar solenoiden på startmotorn. Så nu måste jag bort med allt igen. Att mäta är att veta säger en klok man på etanol.nu, så nu är det så jag måste göra. Att det ska vara så rackarns eländigt. Får plocka isär allt, skruva loss motorstyrenheten så att jag kan koppla ihop så att jag kan testa att starta för att se var det saknas ström. :huvet :huvet :mad: :mad:

Har batteriet självurladdat när du har haft det löst, ladda först.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Svensk industri, semesterstänger hela verksamheten hela jekla sommaren? :va
Går man inte på semester halva gänget åt gången och bibehåller servicen åt sina kunder? :va
Vissa har det lite oförtjänt bra bevisligen.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Andra dagen på min semester är det någon från jobbet (speciell nummerserie) som ringer på min privata telefon. Står det inte "Chefen" svarar jag inte, CAPICHE!
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Hur mår fingrarna, (vibratorerna), idag då?

Jo för fasen det mystiska surrandet som om fingertopparna sover är över tydligen o dessa är nu mera vakna.

Måste dock hålla med sambon att det blev stor skillnad från grå till teak brunt bord..

Kan du gissa vad som då beställdes:gråta jo att 4 vikbara stolar o en soffa i teak som e grå absolut borde/ underförstått måste slipas o oljas:gnissla
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jo för fasen det mystiska surrandet som om fingertopparna sover är över tydligen o dessa är nu mera vakna.

Måste dock hålla med sambon att det blev stor skillnad från grå till teak brunt bord..

Kan du gissa vad som då beställdes:gråta jo att 4 vikbara stolar o en soffa i teak som e grå absolut borde/ underförstått måste slipas o oljas:gnissla
Tjöp en våtsandblästertillsats till högtryckssprutan.......
 

Kyrkratta

Medlem
Gick med
15 Mar 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki 1100
Det finns handskar som tar upp vibrationer, sök Anti-vibrationshandskar lr. vibrationshandskar.

Säg till frugan att kvinnori Sverige har ylat om feminism och jämlikhet i drygt hundra år. :fakta
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Det finns handskar som tar upp vibrationer, sök Anti-vibrationshandskar lr. vibrationshandskar.

Säg till frugan att kvinnori Sverige har ylat om feminism och jämlikhet i drygt hundra år. :fakta

feminismen vill bara ha fördelarna...men när det kommer till dom jobbiga delarna som typ hårt JOBB eller betala sin egen middag på restaurangen eller annat dom förlorar på så är helt plötsligt var enda kvinna "traditionell"...
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
feminismen vill bara ha fördelarna...men när det kommer till dom jobbiga delarna som typ hårt JOBB eller betala sin egen middag på restaurangen eller annat dom förlorar på så är helt plötsligt var enda kvinna "traditionell"...

Jag tror att det är tillräckligt hårt att jobba som pottkusk som kvinnor har på sin lott eller att städa.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jo för fasen det mystiska surrandet som om fingertopparna sover är över tydligen o dessa är nu mera vakna.

Måste dock hålla med sambon att det blev stor skillnad från grå till teak brunt bord..

Kan du gissa vad som då beställdes:gråta jo att 4 vikbara stolar o en soffa i teak som e grå absolut borde/ underförstått måste slipas o oljas:gnissla

Väl bekomme...
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Svensk industri, semesterstänger hela verksamheten hela jekla sommaren? :va
Går man inte på semester halva gänget åt gången och bibehåller servicen åt sina kunder? :va
Vissa har det lite oförtjänt bra bevisligen.

Blir väl ofta mer effektivt om hela industridelen har semester samtidigt i tre-fyra veckor, än att verksamheten måste lappa i åtta-tio är det kan vara svårt att köra vissa delar om andra ej är bemannade. Kontorsdelar brukar dock vara bemannade sommaren ut.

Eller så är det Coronans fel. Speciellt om du försöker nå dom nu redan i Juni, brukar väl vara två-tre veckor i sena delen av Juli och ev någon vecka i Augusti. Kanske rädda för att bli smittade via telefon/e-post? :va
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Blir väl ofta mer effektivt om hela industridelen har semester samtidigt i tre-fyra veckor, än att verksamheten måste lappa i åtta-tio är det kan vara svårt att köra vissa delar om andra ej är bemannade. Kontorsdelar brukar dock vara bemannade sommaren ut.

Eller så är det Coronans fel. Speciellt om du försöker nå dom nu redan i Juni, brukar väl vara två-tre veckor i sena delen av Juli och ev någon vecka i Augusti. Kanske rädda för att bli smittade via telefon/e-post? :va

Ja, fast någon enstaka lagersnubbe som kör truck och lastar färdigt producerade varor ska väl inte vara för mycket begärt?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Beställer en "ny" Mobil från Inet en Nokia 3310 3G. Vill ha något som kan laddas nån gång / vecka.
Inet har gratis frakt. Och gissa vilken leverantör !
Det kommer ett SMS om att nu håller ordern på att Plockas och jag kan inte ändra mig.
Sedan händer inget.
Går in på mailen idag.
11 dagar senare. Går in på spårningen. Paketet är under Transport !
Inet har skickat mobilen i varupaket 29cm x 7cm x 3 cm ! Redan här något som inte stämmer.
Har inte köpt en enda mobil som går med emballage in i ett 3 cm tjockt paket.
Blir besök hos Inet Sisjön idag....
Hur in i helvite kan man välja Postnord som leverantör och välja att prylar för 690kr ska stoppas i Brevlådan !
Inte hämtas ut på Utlämningställe hos Postnord eller DHL eller Schenker ?
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag köpte en TV-ljudanläggning från Samsung med fri leverans till tomtgränsen med Bring.
Allt frid och fröjd, kunde spåra hela vägen till terminalen här i stan i går fm.
Sedan kommer ett SMS att de levererar till mig tidigast på tisdag nästa vecka.
Så från torsdag fm till tisdag em händer ingenting.
Jag ville ju leka med prylarna nu.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top