Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag är mest bitter över att tiden börjat gå så innåt helvittes fort som av en plötslighet. Framförallt på helger.
Att pipa in till butiken efter mjölk och en bal skithuspapper är liksom ett heldagsprojekt nuförtiden, när fan hände det liksom? :va
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Rasat vevlager på gammelhojen. Raset är jag ok med men det blir nog dyrt och/eller ett längre stillestånd.
Det är en sammansatt vev utan utbytbara lagerbanor och rullar i överdimension finns inte att få tag i så det blir nog att köpa ett renoverat vevparti av oklar kvalitet eller ”ny” 40-65 år gammal Sovietbyggd motor.

Någonstans tycker jag mig ha läst/hört/totalt missuppfattat att delar till äldre BMW kan passa.


Buy quality, cry once
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag är mest bitter över att tiden börjat gå så innåt helvittes fort som av en plötslighet. Framförallt på helger.
Att pipa in till butiken efter mjölk och en bal skithuspapper är liksom ett heldagsprojekt nuförtiden, när fan hände det liksom? :va

Så känns det när man blir gammal... :(
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Hur mycket skithuspapper gör ni gamlingar av med egentligen?


Buy quality, cry once

Får du visa leg på systemet? Annars är du också en gamling! Men jag försår hur du känner, jag har samma självförnekelse... :crash

Men, det handlar mer om att åka och handla, inte just vad som inhandlas. Förstår du vad det handlar om? :7peta :D

För övrigt var det nyligen som jag handlade toapapper, jag behövde inte tidigare när alla andra köpte men jag följer inte flocken. :tungan

Jag börjar visserligen bli lite gammal, eller åtminstone erfaren. Nästa år är mitt 40:e i sadeln, men jag försöker inte bli bekväm. Det blir så jobbigt att vara bekväm...:fakta

På tisdag ska det regna så jag kör naturligtvis hoj till jobbet! :tungan
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Någonstans tycker jag mig ha läst/hört/totalt missuppfattat att delar till äldre BMW kan passa.


Buy quality, cry once

I vissa fall men delar till BMWs från nazisttiden växer inte på träd. Man kan slänga i en modernare BMW-motor och få massor av tillförlitlighet på köpet men jag gillar min gamla sidventilsspis.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
I vissa fall men delar till BMWs från nazisttiden växer inte på träd. Man kan slänga i en modernare BMW-motor och få massor av tillförlitlighet på köpet men jag gillar min gamla sidventilsspis.

Jag tycker mig ha förstått att ”tillförlitlighet” inte är den viktigaste faktorn när man köper rysshoj. :)


Buy quality, cry once
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Jag tycker mig ha förstått att ”tillförlitlighet” inte är den viktigaste faktorn när man köper rysshoj. :)

Nej, jag har ju en sidvagn full med reservdelar och verktyg med mig överallt och uppskattar faktiskt att meka en stund vid vägkanten. Har aldrig blivit stående med ett fel som gjort att jag inte tagit mig hem för egen maskin.

Nåja, det blir nog att leta upp ett "nytt" oreggat vrak på Blocket att sno motor från för att få hojen på rull igen och hoppas att jag hinner/orkar renovera nuvarande motor innan den nya rasar.:hihi
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Gräsklippare, varför ska de byggas så rackliga & krångliga att skruva på för? :va :mad

Men vet du inte det? Det är ju givetvis för att jävlas med dig personligen, lite på mig, jag är mekaniker! :crash Bara för att du inte är paranoid så innebär inte det att folk inte är ute efter dig!:rofl
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Gräsklippare, varför ska de byggas så rackliga & krångliga att skruva på för? :va :mad

...och när de väl är lagade skall det prompt köras av en smärre fotbollsplan mitt i ett bostadsområde med tjogtalet villor och hundratalet hyresrätter midsommardagen klockan 17 när alla sitter ute och intar middag.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har jobbat med att laga gräsklippare.

Min nästa gräsklippare blir elektrisk.

Jag hade en elektrisk i förra huset, funkade utmärkt när man hade lärt sig hur man skulle gå för att inte behöva flytta undan sladden, lånade ut den och fick igen den med en brunnen motor strax innan jag skulle flytta, så jag sket i att skaffa en ny.

Skaffade bensinklippare efter jag hade flyttat, får byta membranet varje år för att den ska funka, byter igen och kör enbart på alkylat, då funkar det i några år mellan membranbytena.

Men det finns ingen anledning att inte köra elklippare.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
...och när de väl är lagade skall det prompt köras av en smärre fotbollsplan mitt i ett bostadsområde med tjogtalet villor och hundratalet hyresrätter midsommardagen klockan 17 när alla sitter ute och intar middag.

Ja, det skulle jag också göra om jag bodde i ett bostadsområde. :näsblod
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ni klagar på gräsklippare!!

Min huschef även sambo la ut en arbetsorder att teak bordet absolut var tvunget att slipas o oljas.

Så nu efter 10 timmars surrande med en osilerande metabo slip är bordeländet slipat o dammsuget nu ar 3 påsar fulla med teak pulver o mina händer kan göra en dry martini skakad utan att jag rör på händerna.

Skall ha plast möbler nästa gång miljövänliga trä möbler tar livet av mina händer:gnissla
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ni klagar på gräsklippare!!

Min huschef även sambo la ut en arbetsorder att teak bordet absolut var tvunget att slipas o oljas.

Så nu efter 10 timmars surrande med en osilerande metabo slip är bordeländet slipat o dammsuget nu ar 3 påsar fulla med teak pulver o mina händer kan göra en dry martini skakad utan att jag rör på händerna.

Skall ha plast möbler nästa gång miljövänliga trä möbler tar livet av mina händer:gnissla

testa att pissa så får du ju utdelning för slipandet :tummenupp
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Satan ta bilkostruktörer. Ska byta startmotor på dotterns bil. Den är under luftfilterburken, som i min värld borde vara lätt att ta bort. Men nä, bilen skulle prompt vara 2 cm kortare så att man inte kommer åt att ta bort skiten. Fy satan så irriterande. :huvet:gnissla:zpy:zpy:zpy
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Satan ta bilkostruktörer. Ska byta startmotor på dotterns bil. Den är under luftfilterburken, som i min värld borde vara lätt att ta bort. Men nä, bilen skulle prompt vara 2 cm kortare så att man inte kommer åt att ta bort skiten. Fy satan så irriterande. :huvet:gnissla:zpy:zpy:zpy

Tigersåg.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Det är en lösning, problemet är att få ihop det igen. Blir jobbigt då i stället.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top