Idag är jag förbannad därför att...

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Just det, jag är förbannad för att jag fått en tand utdragen och såret ihopsytt, nu biter jag på köttslamsan hela tiden och det gör ont så ini helvete :mad:

Nån kommer att bli bannad idag !!!
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Just det, jag är förbannad för att jag fått en tand utdragen och såret ihopsytt, nu biter jag på köttslamsan hela tiden och det gör ont så ini helvete :mad:

Nån kommer att bli bannad idag !!!

Jag tordes fan inte gilla. men krya på dig!:fyllisar
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Just det, jag är förbannad för att jag fått en tand utdragen och såret ihopsytt, nu biter jag på köttslamsan hela tiden och det gör ont så ini helvete :mad:

Nån kommer att bli bannad idag !!!

:ätapiller:hojsmilie :jisses
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Beställde däck av lokala handlaren häromdagen och idag skulle de bytas. Igår svängde jag in för att prata med honom, men då var han inte där. Däremot låg däcken utanför dörren väl synliga för omgivningen.
Idag när jag skulle lämna in hojen påstod han att däcken inte hade kommit. Han blev väldigt förvånad när jag berättade att de visst hade varit på plats. Nån tyckte väl de behövde dem bättre än jag.:mad:
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Sommarvikarien på PostNord tyckte att munstycken från Braigasen adresserade till den adress som Skatteverket, Folkbokföringen (och jag själv) anser mig bo på är "adressat okänd" och returnerades. FSCK!
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Sommarvikarien på PostNord tyckte att munstycken från Braigasen adresserade till den adress som Skatteverket, Folkbokföringen (och jag själv) anser mig bo på är "adressat okänd" och returnerades. FSCK!

Om du döper om dig till Adressat Okänd så blir det nog bra.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Apropå adresser är jag konstant småsur för att min adress skrivs fel av Google så ingen leverans hittar hit. Tittar man på MerInfo står det rätt adress i texten, men intill kartan står det nånting annat, men bilden visar rätt skogsdunge. Klickar man på "Karta" hamnar man en bit bort på ett tredje ställe.
Jag vet inte hur många gånger folk påstått att de står utanför vårt rosa hus och undrar varför vi inte visar oss.
För mig framstår huset som mer mörkbrunt än rosa.
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Apropå adresser är jag konstant småsur för att min adress skrivs fel av Google så ingen leverans hittar hit. Tittar man på MerInfo står det rätt adress i texten, men intill kartan står det nånting annat, men bilden visar rätt skogsdunge. Klickar man på "Karta" hamnar man en bit bort på ett tredje ställe.
Jag vet inte hur många gånger folk påstått att de står utanför vårt rosa hus och undrar varför vi inte visar oss.
För mig framstår huset som mer mörkbrunt än rosa.

Ger ett riktigt Sporthojs svar:
Du får flytta ifrån skogen till bebyggelse :)
Måla om huset till rosa så löser du ditt andra problem :banana tada!!!!
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Apropå adresser är jag konstant småsur för att min adress skrivs fel av Google så ingen leverans hittar hit. Tittar man på MerInfo står det rätt adress i texten, men intill kartan står det nånting annat, men bilden visar rätt skogsdunge. Klickar man på "Karta" hamnar man en bit bort på ett tredje ställe.
Jag vet inte hur många gånger folk påstått att de står utanför vårt rosa hus och undrar varför vi inte visar oss.
För mig framstår huset som mer mörkbrunt än rosa.


Jag beställde Googles routerpaket för nåt år sedan.
Efter fyra dagar ringer budet och frågar om jag är hemma.
- Nej, jag jobbar, lämna det hos ett ombud tack.
- Ok, fixar och du får ett sms med koden för paketet.

Två dagar senare ringer jag chaffisen och frågar om han lämnat paketet hos ett ombud, jadå, jag har lämnat det hos bröderna bryschas kött, video och begagnade bilar AB.

Knallar in hos bröderna "lugna ner dig svenne" och frågar efter mitt paket, får till svar att man inte "hunnit" skanna alla paket, hashtag "skiter väl jag i"

Efter en vecka ringer jag Googles "service" ? -center och frågar om dom kan hjälpa mig hitta mitt paket?
- Visst, vad har du för postnummer?
Uppger det och får till svar att detta nummer finns inte.
Förklarar att det måste ju ha funnits sen postnummer uppfanns, jag har i alla fall haft det i minst 25 år.

Nej, det fanns inte och gick inte lösa så efter tre månader fick jag pengarna tillbaka.

Knallade in på Netonnet och köpte en router på en sekund. :3freak
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Idag är jag jävligt besviken på en Mc-handlare också, ska inte nämna vilken ännu.
Jag bokade två olika motorcyklar för provkörning för två veckor sedan, det blev bestämt att detta skulle ske idag.
Anländer företaget en timme innan man öppnar, får ett hej och en kaffe.

Sen ska man bara ta fram nycklarna till dessa förbokade provkörningar, jag har alltså hyrt bil för att lasta in allt och ta mig till denna återförsäljare.

Nycklarna hittas inte, utan det visar sig att dessa cyklar redan är utlånade för provkörning, sitter i bilen en timme och sen ger jag upp och åker därifrån.

Jävligt besviken på pappskalle-hanteringen.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Inte arg, inte heller sur, möjligen uppgiven började olja trallen utanför stugan på ön. 8 liter träolja räckte till 12m2.

Det innebär att jag lär köpa typ 10-12 4liters burkar med olja till:brinnerup
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Nästa märkliga motgång, satte in en annons på Blocket, fick svar att den inte var godkänd på grund av att om man sökte på en liknande produkt och inte EXAKT på min produkt, så dök min produkt upp ???

Ifrågasatte formuleringen tre gånger via svaren jag fick och plötsligt blev den godkänd.
WTF, denna dag alltså.....
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Rasat vevlager på gammelhojen. Raset är jag ok med men det blir nog dyrt och/eller ett längre stillestånd.
Det är en sammansatt vev utan utbytbara lagerbanor och rullar i överdimension finns inte att få tag i så det blir nog att köpa ett renoverat vevparti av oklar kvalitet eller ”ny” 40-65 år gammal Sovietbyggd motor.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top