Idag är jag förbannad därför att...

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag brukar snarare försöka att snällt och sakligt förklara precis hur långt åt helvete någon kan dra. :)
Kanske därför jag inte lyckas så väl i arbetslivet....? :va

Man ska be folk dra åt helvete på ett sätt så att de ser fram mot resan. Citat från någon jag glömt.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Sol, blåsigt, på med våtdräkten och ut i surfet. Jag med många parkerade snyggt i en liten fick längs vägen, utanför Båstad. Efter 1,5h i vattnet så står jag och andra surfare och småpratar, innan vi hoppar i igen. Då kommer en man och säger att vi borde flytta bilarna för här är parkeringsförbud.
Ok, vi gör det på en gång, självklart.
- Jag har redan lagt en p-bot på era bilar

800KR :huvet :gnissla :brinnerup
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Då kommer en man och säger att vi borde flytta bilarna för här är parkeringsförbud.
Ok, vi gör det på en gång, självklart.
- Jag har redan lagt en p-bot på era bilar

Det var hans stora pojkdröm, att få växa upp och få patrullera parkeringsmissar och sätta p-böter före han upplyser om p-förbud. Förutom det hade han säkert cement i sandlådan.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Det var hans stora pojkdröm, att få växa upp och få patrullera parkeringsmissar och sätta p-böter före han upplyser om p-förbud. Förutom det hade han säkert cement i sandlådan.

Tror det med, han fick nog aldrig de turtles-gubbar som resten av kompisarna fick, och därmed straffar andra människor 45 år senare över att han aldrig fick vara poppis.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Sol, blåsigt, på med våtdräkten och ut i surfet. Jag med många parkerade snyggt i en liten fick längs vägen, utanför Båstad. Efter 1,5h i vattnet så står jag och andra surfare och småpratar, innan vi hoppar i igen. Då kommer en man och säger att vi borde flytta bilarna för här är parkeringsförbud.
Ok, vi gör det på en gång, självklart.
- Jag har redan lagt en p-bot på era bilar

800KR :huvet :gnissla :brinnerup

Hoppsan. Blev ju nästan samma avgift som i Stockholm på en dygnsparkering. Och va surt han var tvungen att gå och upplysa er efteråt han satt lappen. Hål i huvudet...
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Sur gnällig gubbe som man är - sug upp trafikrelaterade böter, parkeringsavgifter etc och sluta gnäll på de som är anställda att hålla efter patrask, slyngel och bus!
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Sur gnällig gubbe som man är - sug upp trafikrelaterade böter, parkeringsavgifter etc och sluta gnäll på de som är anställda att hålla efter patrask, slyngel och bus!

Sant. Men det var skönt att gnälla av sig lite. :hihi
Storstäder där ingen tar hänsyn etc förstår jag, om jag hade varit p-vakt så hade jag varit riktigt less! Men liten väg på landet, ingen trafik, och att han ser oss = Kuuunde varit lite hyggligare där ;)

Slut på meddelandet, nu får någon annan vara förbannad över något annat :banana
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Att han lappade visar ju bara han ville sköta sitt jobb. Men att gå och tala om det kanske inte var så lyckat i dessa tider med social distansering.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag önskar att det fanns någon sur gubbe som bötfällde fågelskådare som parkerar som idioter häromkring.

Dom orkar verkligen inte parkera vettigt om det innebär att dom måste gå en bit, utan ställer sig som idioter på båda sidor precis där fåglarna är...

Dessutom, det är ju fan samma fåglar varje år, jag är ingen fågelexpert, men hur många svanar och gäss kan det vara intressant att se?

Jag ser dom från vardagsrumet varje dag och det är lika ointressant varje gång.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Andra gången på kort tid som jag besöker akuten. Läkarna hittar fortfarande inte felet. Kommer man in med bröstsmärtor, illamående, yrsel och svårighet att andas för andra gången på en vecka så vill man inte riktigt höra "Vi gjorde samma tester som sist du var här och hittade fortfarande inget. Jag tror på muskelinflammation i bröstkorgen, testa Ipren tre gånger dagligen i tio dagar och se om det blir bättre. Om inte så återkom". Alltså, jag köper att sjukvården är överbelastad såhär i coronatider menvafan... :huvet
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Alltså, jag köper att sjukvården är överbelastad såhär i coronatider menvafan... :huvet

Svartmögel? Farsan (med KOL) åkte in var fjärde vecka under två års tid innan en besökare hemma hos honom utbrast "det luktar lite mögel här". Läkarna stod som fågelholkar "stadie 5, hamnar aldrig i respirator". Läckande varmvattenledning orsakade stressat svartmögel som då avger mykotoxiner. Totalsanering och flytt, nu 1-1/2 år senare still going strong och inga fler akutbesök. Att hans kläder då luktade lite mögel var det ingen som funderade över, inte ens jag.
 

Vinden

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2020
Ort
I garaget
Hoj
GSXR 1000
Nu får det räcka med hästägare som rider ut på sina helt galna hästar, man ska sakta ner, man ska vara tyst, man hytter med näven, man pekar finger, man skriker och påstår att allt är mc förarnas fel och bilistens fel. Man påstår att mc föraren kör för fort förbi samma gäller för bilisten, helt enkelt tycker hästägare att jag sitter på en häst som kan bli rädd så ni alla andra får stanna och slå av motorn, trotts att du tagit ut en galen lättskrämd häst som du kan förorsaka olyckor men. Denna artikel borde fler hästägare läsa jag tyckte att den var bra skriven och reflekterar verkligheten...

Okunskapen om de lagar och regler som finns för ridning och hästhållning är tyvärr ofta stor och leder till konflikter med icke-hästägare.

Det är förbjudet att rida på gång- och cykelvägar, som trots det är fulla av hästavföring. Okunskap eller trots mot Trafikförordningen? Det är förbjudet att rida på någon annans privata tomt (Allemansrätten), inte att förväxlas med rätten att rida över någon annans mark.

Ryttare i trafiken förväntar sig att andra ska stanna eller krypa förbi. Det finns dock ingen förtur för hästar i trafiken. En ryttare räknas som ett av många fordon och ska enligt Trafikförordningen iaktta samma försiktighet som alla andra.

Hästar är dock lättskrämda. Ryttaren får ofta inte kontroll över hästen när den blir skrämd, vilket leder till olyckor. Hästvänner omtalar gärna bilisterna som bovarna i trafiken, som "kör som idioter". Det är fel.

På samma sätt som det finns bilister som inte kör försiktigt finns det även förvånansvärt många ryttare som exempelvis sitter och tittar på sin mobil på hästryggen i stället för på trafiken. Felaktigt tror många att bilisten alltid kommer att få skulden om bil och häst har en olycka. I fallet ovan skulle dock ryttaren tveklöst få skulden på grund av oaktsamhet.

Förslag: Inför ett obligatoriskt körkort för alla ryttare som vill bege sig ut i trafiken, så att de känner till grundläggande regler och för att skydda övriga trafikanter, och ställ krav på att ryttare ska plocka upp hästarnas avföring, precis som hundägare.

Läs även: Transportstyrelsen: Hästar i trafiken
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Nu får det räcka med hästägare som rider ut på sina helt galna hästar, man ska sakta ner, man ska vara tyst, man hytter med näven, man pekar finger, man skriker och påstår att allt är mc förarnas fel och bilistens fel. Man påstår att mc föraren kör för fort förbi samma gäller för bilisten, helt enkelt tycker hästägare att jag sitter på en häst som kan bli rädd så ni alla andra får stanna och slå av motorn, trotts att du tagit ut en galen lättskrämd häst som du kan förorsaka olyckor men. Denna artikel borde fler hästägare läsa jag tyckte att den var bra skriven och reflekterar verkligheten...

Okunskapen om de lagar och regler som finns för ridning och hästhållning är tyvärr ofta stor och leder till konflikter med icke-hästägare.

Det är förbjudet att rida på gång- och cykelvägar, som trots det är fulla av hästavföring. Okunskap eller trots mot Trafikförordningen? Det är förbjudet att rida på någon annans privata tomt (Allemansrätten), inte att förväxlas med rätten att rida över någon annans mark.

Ryttare i trafiken förväntar sig att andra ska stanna eller krypa förbi. Det finns dock ingen förtur för hästar i trafiken. En ryttare räknas som ett av många fordon och ska enligt Trafikförordningen iaktta samma försiktighet som alla andra.

Hästar är dock lättskrämda. Ryttaren får ofta inte kontroll över hästen när den blir skrämd, vilket leder till olyckor. Hästvänner omtalar gärna bilisterna som bovarna i trafiken, som "kör som idioter". Det är fel.

På samma sätt som det finns bilister som inte kör försiktigt finns det även förvånansvärt många ryttare som exempelvis sitter och tittar på sin mobil på hästryggen i stället för på trafiken. Felaktigt tror många att bilisten alltid kommer att få skulden om bil och häst har en olycka. I fallet ovan skulle dock ryttaren tveklöst få skulden på grund av oaktsamhet.

Förslag: Inför ett obligatoriskt körkort för alla ryttare som vill bege sig ut i trafiken, så att de känner till grundläggande regler och för att skydda övriga trafikanter, och ställ krav på att ryttare ska plocka upp hästarnas avföring, precis som hundägare.

Läs även: Transportstyrelsen: Hästar i trafiken

HeStmeNNiskor ska du akta dig för! :7peta

The Horsemen are drawing nearer
On the leather steeds they ride
They have come to take your life
On through the dead of night
With the four Horsemen ride
Or choose your fate and die


https://www.youtube.com/watch?v=dFAxJd34ins&feature=emb_logo
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Förslag: Inför ett obligatoriskt körkort för alla ryttare som vill bege sig ut i trafiken, så att de känner till grundläggande regler och för att skydda övriga trafikanter, och ställ krav på att ryttare ska plocka upp hästarnas avföring, precis som hundägare.

Förslag: Inför årlig besiktning av hästars psyke där testet består av en avgassmäll från en VS1400 med original avgassystem. Kan simuleras med ett knallskot m/42. Står hästen still och ryttaren sitter kvar på hästryggen får hästen stämpeln "seg jävel" och underkänt får stämpeln "extra mörad filé".
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top