Idag är jag förbannad därför att...

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Här har det snöat. :näsblod
För att det ju inte kommit en flinga hela vintern, så när jag fick för mig att baxa fram suckan till garaget i helgen....

Vi fick en vecka snö här när jag uttryckte önskemål att köra hoj med. :hihi
Och det snöade i tokholm med, men det nådde inte till civiliserade trakter.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Att det tog ett tag att få iväg skiten kan jag förstå, Kineserna hade ju Corona då, men nu har paketet legat stilla bra länge utan förklaring.
Order lagd 19/2 2020:

2020-03-15 16:51
Zhengzhou, levereras till lufttransport

2020-03-14 17:50
Shanghai, lämnar Shanghai International Mail Exchange Station, nästa stopp, Zhengzhou Terminal (via överföring)

2020-03-14 17:44
Shanghai, levereras till flygtransport

2020-03-11 19:46
Shanghai, "International Mail Processing Center" har exporterats direkt förseglade

2020-03-11 18:00
Shanghai, ankomst till International Mail Processing Center (via överföring)

2020-03-11 13:45
Hangzhou, lämnar Hangzhou International Processing Center, nästa stopp, International Mail Processing Center

2020-03-10 21:29
Hangzhou, hangzhou Xiaoshan Processing Center

2020-03-09 19:16
Hangzhou City, lämnar staden Hangzhou International Express, nästa stopp, Hangzhou International Processing Center

2020-03-09 18:46
Hangzhou City, Hangzhou International Express City har fått en kopia, agent: Qiao möte, tel: 18133714917

2020-03-06 19:37
Logistikorder skapad
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tiden har för brottom!
Skulle serva hojen idag och dra några repor och kalibrera hastighetsmätaren tänkte jag.
Skulle bara dra lite målarfog på mina nya takfötter först på förmiddagen så att jag kan måla imorgon. Då kan ju det torka under dagen medans det är varmt ute. :tummenupp Klockan 16 är fogen slut så det är bara att hoppa i bilen och fara och handla mer, helvete. Hela dagen for till den skiten! :mad:
Någon hojåka blir det då inte. :gråta
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Har precis suttit på ett Teams-möte där en av parterna beskriver att de kommunicerat med oss men att vi varit väldigt dåliga på att föra all den informationen vidare.
Jag hade säkert kunnat ifrågasätta eller avskriva detta som rent skitsnack om det inte var för att det är min chef som bokat in mig på mötet, och själv väljer hon att inte deltaga. Jag vet således inte hur mycket det kommunicerats eller ej, eller vilken information hon haft, så jag får bara sitta och bita mig i tungan när vi blir nedsablade inför en av våra största kunder.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Har precis suttit på ett Teams-möte där en av parterna beskriver att de kommunicerat med oss men att vi varit väldigt dåliga på att föra all den informationen vidare.
Jag hade säkert kunnat ifrågasätta eller avskriva detta som rent skitsnack om det inte var för att det är min chef som bokat in mig på mötet, och själv väljer hon att inte deltaga. Jag vet således inte hur mycket det kommunicerats eller ej, eller vilken information hon haft, så jag får bara sitta och bita mig i tungan när vi blir nedsablade inför en av våra största kunder.

”Det stämmer att kommunikation pågått, samtidigt som vi haft en extremt utmanande situation pga av yttre omständigheter. We arbetar fortgående på en förbättring och är positivt optimistiska över både en kortsiktigt och mer strategisk tidshorisont. Detta är givetvis något vi förankrar med ledningsgruppen och blir en prioriterad punkt då XX är tillgänglig för kommentar och direktiv senare i veckan. Om vi kan föra diskussionen tillbaka till taktiska aktiviteter som måste utföras denna veckan så står jag till förfogande att representera vår grupp i en sådan dialog”

 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
”Det stämmer att kommunikation pågått, samtidigt som vi haft en extremt utmanande situation pga av yttre omständigheter. We arbetar fortgående på en förbättring och är positivt optimistiska över både en kortsiktigt och mer strategisk tidshorisont. Detta är givetvis något vi förankrar med ledningsgruppen och blir en prioriterad punkt då XX är tillgänglig för kommentar och direktiv senare i veckan. Om vi kan föra diskussionen tillbaka till taktiska aktiviteter som måste utföras denna veckan så står jag till förfogande att representera vår grupp i en sådan dialog”


Nu är visserligen situationen över och jag var mest förbannad över att jag inte visste vad som sagts till vem och när, så att jag kunde ge motsvar på påståendena i stunden. Nu visade det sig, vid en senare kontakt med chefen, att hon faktiskt försökt få kontakt med den tredje parten för att vidareförmedla informationen, men att de uteblivit med sin respons. Att de nu satt och skakade på huvudet när de fick frågan om de fått någon info om det planerade ändringarna stämde iofs, men det var inte på grund av att vi inte försökt.

Men jag kopierar din text och sparar undan den till nästa gång problem uppstår. Den känns lite som ett ”kom ut ur fängelset”-kort.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nu är visserligen situationen över och jag var mest förbannad över att jag inte visste vad som sagts till vem och när, så att jag kunde ge motsvar på påståendena i stunden. Nu visade det sig, vid en senare kontakt med chefen, att hon faktiskt försökt få kontakt med den tredje parten för att vidareförmedla informationen, men att de uteblivit med sin respons. Att de nu satt och skakade på huvudet när de fick frågan om de fått någon info om det planerade ändringarna stämde iofs, men det var inte på grund av att vi inte försökt.

Men jag kopierar din text och sparar undan den till nästa gång problem uppstår. Den känns lite som ett ”kom ut ur fängelset”-kort.

Jag vet ju inte jag kan ju ha totalt fel men jag tycker det stinker lite att chefen så lägligt inte kunde vara med på mötet. Och om hon vet med sig att hon ringt, mailat, skickat SMS utan att få någon respons, varför har hon då inte meddelat dig en så pass väsentlig detalj innan hon skickat dig på mötet där hon själv så lägligt uteblir?

En enda mening hon borde ha sagt till dig:
Du Bonzo jag har ring, mailat och skickat SMS angående den här informationen men dom har inte svarat.
Jag tror att hon har inte sagt det till dig eftersom hon helt enkelt inte försökt.

Man kanske inte ska försöka bedöma någons personlighet på sin lite information men jag får för mig att hon är den där typen som under hela sin utbildning tagit på sig rollen som gruppledare i grupparbeten för att sedan kunna dela ut jobb till andra och lata sig själv. Därefter ställe sig främst och ta åt sig äran vid presentationer samt ge andra skulden för samtliga misslyckanden. En lat karriärist som lyckas slingra sig förbi införskaffandet av kompetens men ändå skaffat sig fina papper.

Och nu var det dig hon skickade ut att ta skammen för jobbet hon inte gjort.

Egentligen tror jag att du Bonzo redan vet svaret på om jag är ute och cyklar i min karaktärsbedömning. Du vet nog hur jobben brukar flyta i hennes omgivning.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Men jag kopierar din text och sparar undan den till nästa gång problem uppstår. Den känns lite som ett ”kom ut ur fängelset”-kort.

Suck it up konsultjävel! :näsblod

/konsultjävel #2 - som alltid försöker föra diskussioner med kunder via epost så slipper man överaskningar typ "vi sa ju så!".
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag vet ju inte jag kan ju ha totalt fel men jag tycker det stinker lite att chefen så lägligt inte kunde vara med på mötet. Och om hon vet med sig att hon ringt, mailat, skickat SMS utan att få någon respons, varför har hon då inte meddelat dig en så pass väsentlig detalj innan hon skickat dig på mötet där hon själv så lägligt uteblir?

En enda mening hon borde ha sagt till dig:
Jag tror att hon har inte sagt det till dig eftersom hon helt enkelt inte försökt.

Man kanske inte ska försöka bedöma någons personlighet på sin lite information men jag får för mig att hon är den där typen som under hela sin utbildning tagit på sig rollen som gruppledare i grupparbeten för att sedan kunna dela ut jobb till andra och lata sig själv. Därefter ställe sig främst och ta åt sig äran vid presentationer samt ge andra skulden för samtliga misslyckanden. En lat karriärist som lyckas slingra sig förbi införskaffandet av kompetens men ändå skaffat sig fina papper.

Och nu var det dig hon skickade ut att ta skammen för jobbet hon inte gjort.

Egentligen tror jag att du Bonzo redan vet svaret på om jag är ute och cyklar i min karaktärsbedömning. Du vet nog hur jobben brukar flyta i hennes omgivning.

Utan att gå in på detaljer kan jag säga att det är skrämmande hur rätt du träffar i din bedömning. :klappar
Ingen blir förvånad längre, men det är fortfarande frustrerande när skiten spiller över på en annan.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
”Det stämmer att kommunikation pågått, samtidigt som vi haft en extremt utmanande situation pga av yttre omständigheter. We arbetar fortgående på en förbättring och är positivt optimistiska över både en kortsiktigt och mer strategisk tidshorisont. Detta är givetvis något vi förankrar med ledningsgruppen och blir en prioriterad punkt då XX är tillgänglig för kommentar och direktiv senare i veckan. Om vi kan föra diskussionen tillbaka till taktiska aktiviteter som måste utföras denna veckan så står jag till förfogande att representera vår grupp i en sådan dialog”


Har du en egen floskel-generator?

http://www.avigsidan.com/avigsidan/floskler.html
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Konsten att vara skentrevlig och alltid uttrycka sig på ett sätt som maximerar chansen att man går vinnande ur en domstolsprocess?

Jag brukar snarare försöka att snällt och sakligt förklara precis hur långt åt helvete någon kan dra. :)
Kanske därför jag inte lyckas så väl i arbetslivet....? :va
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top