Idag är jag förbannad därför att...

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Han använde kanske onanistorn?
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
..mest i största allmänhet när det handlar om ett våldsamt osorterat släplass fyllt av en tvåochetthalvt-åring, en femåring samt en bunt kärringar.

Är tippen stängd kommer det bli stökigt i kommunhusets entré.

20200327-142848.jpg
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
..mest i största allmänhet när det handlar om ett våldsamt osorterat släplass fyllt av en tvåochetthalvt-åring, en femåring samt en bunt kärringar.

Är tippen stängd kommer det bli stökigt i kommunhusets entré.

20200327-142848.jpg

Är kärringarna och ungarna i säckarna?
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Säljare på verkstad som försöker lura på en onödigt arbete och vägrar ge sig.

Inte ens efter jag förklarat att jag jobbar som mekaniker och bara lämnat in den för att jag inte orkar byta de väldigt specifika delarna i prisförfrågan själv. "Men det borde verkligen bytas, och det är ganska krångligt så passa på att..." för helvete!

Dock plus i kanten för att de gick med på att jag vägrar betala extra för småskit de "passade på" att fixa utan att fråga, eftersom det ju faktiskt inte ingick i beställningen jag skrivit på.
Något jag antagligen hade betalat om de inte försökt tredubbla priset genom att pracka på massa annat skit.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Säljare på verkstad som försöker lura på en onödigt arbete och vägrar ge sig.

Inte ens efter jag förklarat att jag jobbar som mekaniker och bara lämnat in den för att jag inte orkar byta de väldigt specifika delarna i prisförfrågan själv. "Men det borde verkligen bytas, och det är ganska krångligt så passa på att..." för helvete!

Dock plus i kanten för att de gick med på att jag vägrar betala extra för småskit de "passade på" att fixa utan att fråga, eftersom det ju faktiskt inte ingick i beställningen jag skrivit på.
Något jag antagligen hade betalat om de inte försökt tredubbla priset genom att pracka på massa annat skit.
En f.d. polare som var av det mer naiva slaget lämnade in sin cykel på verkstan för att fixa punka och justera bromsar. Cykelreparatören började hitta en massa grejer som behövde repareras och drog till med "Jag kan lagligen inte lämna tillbaka cykeln till dej om vi inte fixar de här sakerna!".
Polaren ojade sej och öppnade plånboken.
4000 kr i reparationskostnad, för en cykel som var värd 500 kr med allt fixat...
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
En f.d. polare som var av det mer naiva slaget lämnade in sin cykel på verkstan för att fixa punka och justera bromsar. Cykelreparatören började hitta en massa grejer som behövde repareras och drog till med "Jag kan lagligen inte lämna tillbaka cykeln till dej om vi inte fixar de här sakerna!".
Polaren ojade sej och öppnade plånboken.
4000 kr i reparationskostnad, för en cykel som var värd 500 kr med allt fixat...

Var han diagnostiserad med en eller flera utvecklingsstörningar?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Något jävla dräggpackslödder har sparkat sönder dörren på min båt, och passade dessutom på att kapa av nedre fästbulten till ett riggbeslag (vem fan går runt i hamnen och bara råkar ha en batteridriven vinkelkap i bakfickan???) samt skära av alla fendrar så hon har legat och skavt mot kajkanten... Idioterna stal inte ens något av det lilla jag hade i båten, de har verkligen bara förstört saker för skojs skull. Man blir ju bara ledsen, och förbannad :huvet :mad: :4skrika :(
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Satt och tittade ut på solen och tänkte "Smutt! Jag får använda flexen jag har och sluta tidigt idag och köra lite hoj!" och sekunderna senare damp det ner ett jävla möte till 16:30. Jag har heldag vid 15:00.
Lär bli halvdag på fredag igen då. :gnissla Och då kommer det garanterat regna bara för att.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Något jävla dräggpackslödder har sparkat sönder dörren på min båt, och passade dessutom på att kapa av nedre fästbulten till ett riggbeslag (vem fan går runt i hamnen och bara råkar ha en batteridriven vinkelkap i bakfickan???) samt skära av alla fendrar så hon har legat och skavt mot kajkanten... Idioterna stal inte ens något av det lilla jag hade i båten, de har verkligen bara förstört saker för skojs skull. Man blir ju bara ledsen, och förbannad :huvet :mad: :4skrika :(

Hänt på andra båtar med eller bara din?
Låter ju mer som nån avundssjuk jävel än tjuvapack.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Något jävla dräggpackslödder har sparkat sönder dörren på min båt, och passade dessutom på att kapa av nedre fästbulten till ett riggbeslag (vem fan går runt i hamnen och bara råkar ha en batteridriven vinkelkap i bakfickan???) samt skära av alla fendrar så hon har legat och skavt mot kajkanten... Idioterna stal inte ens något av det lilla jag hade i båten, de har verkligen bara förstört saker för skojs skull. Man blir ju bara ledsen, och förbannad :huvet :mad: :4skrika :(

Jg skulle nog fundera på om det är några av dina hamnkompisar som inte uppskattar att ha ett renoveringsobjekt stående i deras fina hamn?
Kanske läge att montera åtelkamera?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Satt och tittade ut på solen och tänkte "Smutt! Jag får använda flexen jag har och sluta tidigt idag och köra lite hoj!" och sekunderna senare damp det ner ett jävla möte till 16:30. Jag har heldag vid 15:00.
Lär bli halvdag på fredag igen då. :gnissla Och då kommer det garanterat regna bara för att.

Här har det snöat. :näsblod
För att det ju inte kommit en flinga hela vintern, så när jag fick för mig att baxa fram suckan till garaget i helgen....
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hänt på andra båtar med eller bara din?
Låter ju mer som nån avundssjuk jävel än tjuvapack.

Jg skulle nog fundera på om det är några av dina hamnkompisar som inte uppskattar att ha ett renoveringsobjekt stående i deras fina hamn?
Kanske läge att montera åtelkamera?

Ja, fan vet... Har funderat ditåt med. Det som stör mig är just den där beslagsbulten. Inte var och varannan som vandrar runt nattetid med vinkelkap. Sparka upp en dörr och skära av ett par fendrar kan väl vilken dumdryg full ungdom som helst, det hela bör ha inträffat natten till lördag så det vore ju inte helt långsökt... Om det inte vore för den där avkapade bulten... :va
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ja, fan vet... Har funderat ditåt med. Det som stör mig är just den där beslagsbulten. Inte var och varannan som vandrar runt nattetid med vinkelkap. Sparka upp en dörr och skära av ett par fendrar kan väl vilken dumdryg full ungdom som helst, det hela bör ha inträffat natten till lördag så det vore ju inte helt långsökt... Om det inte vore för den där avkapade bulten... :va

Sätt upp åtelkameror med telefonkort som skickar SMS och göm dom väl. Förr eller senare ska du se att du får besök igen och därefter låter du den personen ersätta även dessa skador om han vill slippa att bli polisanmäld.

Du kan nog hoppa upp och sätta dig på att det är någon fin och pryd person som inte vill ha sitt register befläckat eller få träffar på lexbase.
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top