Idag är jag förbannad därför att...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Människor! :huvet

Hade jag inte behövt ha med människor att göra så hade mitt jobb varit helt okej. Nu har jag haft en pågående konversation hela veckan med en person som vägrar inse både att han har fel och att han inte kommer kunna få tag på min chef förrän tidigast under nästa vecka.

Det som gör det ännu dummare är att om personen bara varit lite jävla smidig och inte haft taggarna utåt från start så hade vi säkert kunnat komma fram till en lösning som varit mer fördelaktig för honom. Även om vi absolut inte har någon skyldighet att göra det, så brukar vi kunna vara resonabla och jag kan kalkylera med lite mjuka värden för att motivera en kompromiss.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Chefer.

Inte alla överallt. Men de som hittar på egna regler som går stick i stäv med de regler och riktlinjer från såväl HR som svensk lag. Och vägrar inse det så de står på sig.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Blev blåst av en snubbe när jag ville köpa en babymonitor som aldrig skickades.
Inte mycket pengar visserligen, men jag polisanmälde ändå. Sånt ska inte gå ostraffat.
Polisen fick fullständigt namn, personnummer, adress, telefonnummer och kopior på alla konversationer samt en utförlig beskrivning av vad som hänt.

Så har jag fått beslutet. Förundersökningen läggs ner p.g.a. åtalsunderlåtelse.
Den enda lilla trösten är att idioten inte går fri från straff.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Blev blåst av en snubbe när jag ville köpa en babymonitor som aldrig skickades.
Inte mycket pengar visserligen, men jag polisanmälde ändå. Sånt ska inte gå ostraffat.
Polisen fick fullständigt namn, personnummer, adress, telefonnummer och kopior på alla konversationer samt en utförlig beskrivning av vad som hänt.

Så har jag fått beslutet. Förundersökningen läggs ner p.g.a. åtalsunderlåtelse.
Den enda lilla trösten är att idioten inte går fri från straff.

Sweet, prova gör en lätt fortkörning, eller parkera lite fel, se hur de lägger ner det.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Åter igen blivit rånad vid fordonsbesiktningen.
Besiktigade volvon förra veckan, 595:- men det tog ju i alla fall en liten stund och killen gjorde en hyfsat bra koll av bilen.
Men, idag var jag in med MC-släpet (det som dras efter bilen med 2 mc på) för första besiktningen.
Jag var i hallen i 4 minuter, inklusive tiden för att betala. Kostnad 495:- det är 7400:- / tim.
Det är ju nästan en konsultlön på Nya Karolinska.
Jag ska starta en besiktningsanläggning som bara besiktigar obromsade släpvagnar.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Högre instans har täppt till alla mina kryphål för att gå runt den statliga administrativa snurran :huvet

Det sitter åt helvete för mycket halvchefer som ingen riktigt vet vad de gör annat än att skapa problem för oss som försöker driva verksamheten framåt. :4skrika

När jag bjöd in högre chefer på studiebesök så de kan förklara för dumma mig hur jag ska lösa deras jävla påhitt rent praktiskt så tog det fram till lunch att beställa delar för den hiskeliga summan 150:-(!) och de såg inte problemet. :dummer

Helvete vad less jag är på att jobba statligt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Högre instans har täppt till alla mina kryphål för att gå runt den statliga administrativa snurran :huvet

Det sitter åt helvete för mycket halvchefer som ingen riktigt vet vad de gör annat än att skapa problem för oss som försöker driva verksamheten framåt. :4skrika

När jag bjöd in högre chefer på studiebesök så de kan förklara för dumma mig hur jag ska lösa deras jävla påhitt rent praktiskt så tog det fram till lunch att beställa delar för den hiskeliga summan 150:-(!) och de såg inte problemet. :dummer

Helvete vad less jag är på att jobba statligt.

Själv är jag sugen på att prova jobba statligt, gärna som mellanchef som ingen vet vad dom gör, för att se om jag kan leva med mig själv om jag lökar bort arbetstid och pengar varenda dag och ändå får en klapp på axeln.

Jag har en bekant som gick raka vägen från skola in på ett statligt företags kontor (där hans pappa jobbar) till en tjänst som skulle kunna skötas med vänsterhanden av någon annan anställd som inte heller sliter ut sig.
När han har långtråkigt ringer han runt bland sina bekanta och stör dom så länge han kan, eller knappar ut sig på telefonen för "tjänsteärende" och åker och tittar på snöskotrar, tar en fika på stan, eller inte helt ovanligt åker hem.

Varje löneförhandling heter det att folk med motsvarande tjänst inom privat sektor tjänar mer, problemet är bara att dom arbetar heltid, på riktigt.
Han snittar nog under 30 timmar per vecka på arbetsplatsen, och dom timmarna stressar han inte ihjäl sig heller.

Kunde man leva med sig själv så verkar det vara en vagga fram till graven.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Högre instans har täppt till alla mina kryphål för att gå runt den statliga administrativa snurran :huvet

Det sitter åt helvete för mycket halvchefer som ingen riktigt vet vad de gör annat än att skapa problem för oss som försöker driva verksamheten framåt. :4skrika

När jag bjöd in högre chefer på studiebesök så de kan förklara för dumma mig hur jag ska lösa deras jävla påhitt rent praktiskt så tog det fram till lunch att beställa delar för den hiskeliga summan 150:-(!) och de såg inte problemet. :dummer

Helvete vad less jag är på att jobba statligt.

Själv är jag sugen på att prova jobba statligt, gärna som mellanchef som ingen vet vad dom gör, för att se om jag kan leva med mig själv om jag lökar bort arbetstid och pengar varenda dag och ändå får en klapp på axeln.

Jag har en bekant som gick raka vägen från skola in på ett statligt företags kontor (där hans pappa jobbar) till en tjänst som skulle kunna skötas med vänsterhanden av någon annan anställd som inte heller sliter ut sig.
När han har långtråkigt ringer han runt bland sina bekanta och stör dom så länge han kan, eller knappar ut sig på telefonen för "tjänsteärende" och åker och tittar på snöskotrar, tar en fika på stan, eller inte helt ovanligt åker hem.

Varje löneförhandling heter det att folk med motsvarande tjänst inom privat sektor tjänar mer, problemet är bara att dom arbetar heltid, på riktigt.
Han snittar nog under 30 timmar per vecka på arbetsplatsen, och dom timmarna stressar han inte ihjäl sig heller.

Kunde man leva med sig själv så verkar det vara en vagga fram till graven.

Tyvärr är det inte sådan stor skillnad om det privatägda företaget har som "policy" att inte anställa chefer med "branscherfarenhet" eftersom de ska "tänka utanför lådan" och därmed göra jobbet bättre. :tummenupp

Att de inte vet var "lådan" finns, än mindre vad den innehåller, är bara "negativ kritik" från de som utför jobbet, och det ska vi inte ägna oss åt. :fakta

För om du inte gillar "deras djävla påhitt" är du inte "förändringsbenägen" i deras ögon. :fakta

Ska du få jobb som mellanchef på ett statligt företag ska du därför visa att du kan sköta jobbet chef men inte kunna jobbet som de du ska chefa över gör! :7peta

Sedan måste du "gå vidare till nya spännande uppdrag" efter 3 till 5 år! :fakta
För så lång tid tar det innan det framgår att "deras djävla påhitt" inte fungerar! :D






Ber om ursäkt för alla floskler... :rodnar
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Så jäkla trött på bilar.. skulle byta kamkedja på bilen isär med skiten på några timmar inga bekymmer.

Bekymmren kom iomed att jag skulle låsa kamaxlar o vevaxel..
Inköpt en låda med atrialjer att låsa denna motor.

In med kamaxel låsarna sedan in under bilen o skulle dunka in sprinten som låser vevaxeln.

Va fan inget hål:va

Sm i googgle en stund.

Ahha det fin en version som låser veven genom ett hål på sidan av motorn.

Va fan inget hål där heller:va

Vm i Google.

Ahha det finns en tredje motortyp som låser veven genom ett hål i sprängkåpan mellan kyl o v-låda.

Efter lite rotande bland slangar o kablar ett gäng rör.

Helvetes jäkla skit. Inget hål

Hadde denna motorn varit på polisens prostitutions lista hade torskarna inte fått ett ligg någonsin.

En fiat motor i en opel o det finns tydligen minst 6 versioner av denna motor jävel.

Dock med skade gladje sitter denna motor i suzuki honda ford opel fiat o ett par fabrikat jag inte minns.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Så jäkla trött på bilar.. skulle byta kamkedja på bilen isär med skiten på några timmar inga bekymmer.

Bekymmren kom iomed att jag skulle låsa kamaxlar o vevaxel..
Inköpt en låda med atrialjer att låsa denna motor.

In med kamaxel låsarna sedan in under bilen o skulle dunka in sprinten som låser vevaxeln.

Va fan inget hål:va

Sm i googgle en stund.

Ahha det fin en version som låser veven genom ett hål på sidan av motorn.

Va fan inget hål där heller:va

Vm i Google.

Ahha det finns en tredje motortyp som låser veven genom ett hål i sprängkåpan mellan kyl o v-låda.

Efter lite rotande bland slangar o kablar ett gäng rör.

Helvetes jäkla skit. Inget hål

Hadde denna motorn varit på polisens prostitutions lista hade torskarna inte fått ett ligg någonsin.

En fiat motor i en opel o det finns tydligen minst 6 versioner av denna motor jävel.

Dock med skade gladje sitter denna motor i suzuki honda ford opel fiat o ett par fabrikat jag inte minns.

Du får la borra ett. :näsblod
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Du får la borra ett. :näsblod

Genialt enkelt:tummenupp att jag inte tänkte på detta:Bugar

Nä det är enkelt bara fram med indikatorn o gradskiva sedan nolla motorn o skruva ihop . Bara så typiskt mej att få en udda modell hela tiden:D

4,5 timmar senare går bilen igen. Tog väll en extra timme med gradskiva o indikator i ett spridar hål..
 
Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Och idag startar inte bilen.
Startmotorn går inte runt.
Batteriet fullt.
Nycklar och el funkar.
Inte ett ljud från solenoiden.

Den bara startar inte. Bajslåda!
 

Triumph-Jocke

Medlem
Gick med
6 Feb 2014
Ort
Hagfors
Hoj
2010, Triumph Speed Triple
Så trött jag blir på obildat folk som hånfullt avvisar andra personers genuina kunnande. :huvet
Denna "internet-generation" som anser sig ha svaret på allt "-för det har jag läst på nätet"
Verkar inte finnas nån källkritik alls!

Ju mer man lär sig om något, desto mer förstår man hur mycket mer det återstår att lära...
Den insikten har dom aldrig varit i närheten av.

Det går åt helvete med mänskligheten!
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Så trött jag blir på obildat folk som hånfullt avvisar andra personers genuina kunnande. :huvet
Denna "internet-generation" som anser sig ha svaret på allt "-för det har jag läst på nätet"
Verkar inte finnas nån källkritik alls!

Ju mer man lär sig om något, desto mer förstår man hur mycket mer det återstår att lära...
Den insikten har dom aldrig varit i närheten av.

Det går åt helvete med mänskligheten!

Jodå. Källkritik finns. Fast de är bara kritiska till källor som inte bekräftar deras för stunden korrekta uppfattning. Oavsett om källan är en äldre, kunnigare och mer erfaren person eller text (digital eller tryckt).

Möter dagligen ynglingar som förlitar sig på nån slumpvis vald kanal på Youtube mer än medföljande installationsanvisning till teknisk utrustning.

Då blir det ofta fel och ibland väldigt dyrt.

Jag ses som litet udda när jag lär min treåring hantera kniv i köket istället för att ge henne en padda. Det kan jag ta.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jodå. Källkritik finns. Fast de är bara kritiska till källor som inte bekräftar deras för stunden korrekta uppfattning. Oavsett om källan är en äldre, kunnigare och mer erfaren person eller text (digital eller tryckt).

Möter dagligen ynglingar som förlitar sig på nån slumpvis vald kanal på Youtube mer än medföljande installationsanvisning till teknisk utrustning.

Då blir det ofta fel och ibland väldigt dyrt.

Jag ses som litet udda när jag lär min treåring hantera kniv i köket istället för att ge henne en padda. Det kan jag ta.

Sant, gamla människor har alltid oerhört bra koll.
På allt.

Yep, allt.

:bow
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jävla Post nord...

Jag beställde skit från Kina den 15'e
Det gick att följa paketet till den 23'e då det avgick från Kina via flyg.
Jag behövde grejorna, så jag kollade dagligen (flera gånger) vad som hade hänt med paketet, och det hände ingenting.

Till slut vände jag mig till säljaren, han kollade trackingen och kom fram till samma sak, ingenting hände efter 23'e, så han erbjuder pengarna tillbaka eller att skicka nytt.

Men tydligen har hans försök att spåra paketet utlöst någon slags aktivitet hos Postnord, för då helt plötsligt hittar dom mitt paket som dom har haft i sitt mellanlager sedan den 24'e, dom håller det gisslan och vill ha 99:- för att släppa igenom det, men har för säkerhetsskull inte kommit med något krav på två jävla veckor???

Jag betalade ju givetvis direkt, men dom har inte orkat skicka paketet vidare ändå, det är ju liksom inte i deras natur att leverera... alls... någonting.. (jo, minusresultat levererar dom stadigt)

Det är ingen risk för brevbomber i Sverige i alla fall, dom skulle antagligen bara förstöra någon plåthylla på Postnord, för ingen tänker väl på att sätta timern på en månad eller mera
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top