Idag är jag förbannad därför att...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Att Stimpy, eller om det är Ren, från Ren & Stimpy huserar här på SH under alias är värt en helsida i sh-bladet. :)

Vilken underbar serie det var. Ska nog fasen leta reda på vhs-kasetterna så dottern får se.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Jag har tydligen ett utseende som dörrvakter älskar att hata.
Var förbi en krog igår och tog en öl med några vänner. Fram kommer chefen för ordningsvakterna och undrar om jag rökt på.
Absurt.

Ja vakter är en speciell sort. Jag å brorsan blev nekade när vi lunchade på södermalm 13:00 på dagen för några år sen och skulle ta in dagens första öl. Vi hade som tur inte beställt käket ännu och vi lämnade stället direkt. "ni är tyvärr för berusade"

Tur att det inte är brist på hyggliga ställen så det var bara att gå vidare ett hack.

Edit: Aaa juste är faktiskt mest förbannad över att Sportbikes namn inte är i grönt längre.

:7peta
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag köpte en trimmer.
En dyr laddbar sak med en massa tillbehör, lysande dioder, ställbara skär och allsköns finesser.
Jag har inte använt den på ett par veckor, tror jag.

Idag startade jag tvättmaskinen, 90 grader jättelänge-program.

När jag plockade upp tvätten ur maskin hittade jag trimmern i botten på tvättmaskinen, den var död, jättedöd.

Typiskt dåligt.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Jag köpte en trimmer.
En dyr laddbar sak med en massa tillbehör, lysande dioder, ställbara skär och allsköns finesser.
Jag har inte använt den på ett par veckor, tror jag.

Idag startade jag tvättmaskinen, 90 grader jättelänge-program.

När jag plockade upp tvätten ur maskin hittade jag trimmern i botten på tvättmaskinen, den var död, jättedöd.

Typiskt dåligt.

Men den blev ren iaf.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag köpte en trimmer.
En dyr laddbar sak med en massa tillbehör, lysande dioder, ställbara skär och allsköns finesser.
Jag har inte använt den på ett par veckor, tror jag.

Idag startade jag tvättmaskinen, 90 grader jättelänge-program.

När jag plockade upp tvätten ur maskin hittade jag trimmern i botten på tvättmaskinen, den var död, jättedöd.

Typiskt dåligt.

Hur hamnade den där!? Mynt och mobil kan man ju glömma i en ficka eller så. Men en trimmer?

(om man inte har småbarn. Jag har hittat plåster i frysen.)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag tänkte mig en sånhär, och undrade hur fan du fick in den i tvättmaskinen...

4169883.jpg
 

Raderad medlem 51742

Guest
Jag tänkte mig en sånhär, och undrade hur fan du fick in den i tvättmaskinen...

4169883.jpg

Hade jag också haft en ordentlig tvättmaskin hade jag tyckt det varit ganska praktiskt att slänga in allt som får plats. Grästrimmern, hojen, vinterdäcken...
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag tänkte mig en sånhär, och undrade hur fan du fick in den i tvättmaskinen...

4169883.jpg

Hehe, ja det hade ju varit rätt ovanligt.
Well, jag hade väl använt den, det ringde eller nåt, jag lade den på kanten, plupp.'
Den torkade på elementet och sa bzzzt när jag provade den så det är väl bara att skruva ihop och prova.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Nä jag känner exakt så att jag inte vill slösa bort livet. Men samtidigt är det inte bara att göra något åt situationen när man inte ens har betyg från 9an.

Vill hålla på med motorcyklar på heltid.

Inte en jävel kollar väl på grundskolebetygen, du får la hoppa på gymnasiet eller läsa på Folkhögskola. Det gjorde jag innan jag blev halvdöv, arg som ett bi, och allmänt förbannad. Nu funderar jag på att läsa igen men mitt största problem är att jag är rädd att se till så att himlen ramlar ner över någon korkad lärare på vägen eller att alla kurser är på engelska och jag blir skogstokig på det.

Förresten! Önskar jag ägde en pansarvagn... :smasha
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
alla kurser är på engelska och jag blir skogstokig på det.

Mais oui!

Under mina snart 60 år verkar jag alltid halka in på mina hobbys i arbetslivet, utom just motorcyklar. Har faktens funderat på arborist, men är tyvärr höjdrädd. Trots allt är det bara två år tills man kan få titulera sig som Navelpetare Lindeman.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Har faktens funderat på arborist, men är tyvärr höjdrädd. Trots allt är det bara två år tills man kan få titulera sig som Navelpetare Lindeman.

Man lär sig, var höjdrädd innan jag började på mässan, nu tycker jag ett hopp från 15 meter inte är någonting :crash
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
iPhone. Efter dom senaste uppdateringarna har fanskapet gett sig fan på att den är smartare än jag. Eländet överlistar mig med att hitta på nya dumheter, som inte går att ta sig ur. Försökte slå på den jäveln. Hjälpte inte.
Nästa gång blir det en större hammare.
En gång i tiden var IOS mer logisk än Android.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
...det är Patch Tuesday! Alla jämra kundservrar i fluffet ska uppdateras och verifieras - efter midnatt - OM labb-råttan överlever operationen.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Man lär sig, var höjdrädd innan jag började på mässan, nu tycker jag ett hopp från 15 meter inte är någonting :crash

När jag gick en utbildning för arbete på höga höjder fick jag lära mig att det är skillnad på att vara rädd för höjder och att vara ovan vid höjder. Det senare går att jobba bort ganska enkelt och snabbt medan det första är svårare att råda bot på.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Inte en jävel kollar väl på grundskolebetygen, du får la hoppa på gymnasiet eller läsa på Folkhögskola. Det gjorde jag innan jag blev halvdöv, arg som ett bi, och allmänt förbannad. Nu funderar jag på att läsa igen men mitt största problem är att jag är rädd att se till så att himlen ramlar ner över någon korkad lärare på vägen eller att alla kurser är på engelska och jag blir skogstokig på det.

Förresten! Önskar jag ägde en pansarvagn... :smasha

Har börjat söka jobb långt utanför min comfort zone
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top