Idag är jag förbannad därför att...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Visserligen härom dagen och inget nytt tema, men jag känner mig fortfarande lite förundrad över folks beteende.

Lagt ut en uppsättning packväskor till försäljning (Blocket). I fredags får jag ett meddelande.

Frågeställare: Finns väskorna kvar? I så fall köper jag dem.

Jag: De finns kvar, så det är bara att komma och hämta dem.

F: Kan du skicka dem?

J: Det kan jag fixa, men jag tror det kommer kosta en del.

Ett par meddelanden fram och tillbaka senare har det kommit fram att han bor drygt 15 mil bort. Jag skriver då att jag ska en bit åt det hållet under lördagen och att jag skulle kunna ta en liten omväg och möta upp honom halvvägs för leverans av väskorna.

Därifrån är det radiotystnad. Alltså, vad i helv1?! Om man är så intresserad av en vara att man säger "Jag köper dem" redan i första kontakten så kan man väl åtminstone svara något om man erbjuds få dem (delvis) levererade? Eller har jag missat något? :va
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
En kille på ett syskonföretag har fått ny förmånsbil, en laddhybrid. Givetvis ställer han sig på den plats jag brukar använda för min Optima, men inte fan kopplar han in kabeln. Då kunde han ju lika gärna ha parkerat där hans gamla sothora brukade stå.:mad:

En par råa potatisar i avgasröret så får det blir som en överaskning när strömmen sinar.

Ja, för att prata vänligt med personen är inte det normalsvenska sättet att lösa det! :D
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
En kille på ett syskonföretag har fått ny förmånsbil, en laddhybrid. Givetvis ställer han sig på den plats jag brukar använda för min Optima, men inte fan kopplar han in kabeln. Då kunde han ju lika gärna ha parkerat där hans gamla sothora brukade stå.:mad:

Han parkerade säkert vid pumpen när han bara skulle in på macken och käka korv å dricka kaffe. :dummer
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Mitt jobb dödar min själ och min livslust. Men jag är för lat för att göra något åt det uppenbarligen
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Nä jag känner exakt så att jag inte vill slösa bort livet. Men samtidigt är det inte bara att göra något åt situationen när man inte ens har betyg från 9an.

Vill hålla på med motorcyklar på heltid.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Nä jag känner exakt så att jag inte vill slösa bort livet. Men samtidigt är det inte bara att göra något åt situationen när man inte ens har betyg från 9an.

Vill hålla på med motorcyklar på heltid.

- Hur kan du inte ha det...är det inte skolplikt med betygssättning i grundskolan?
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Nä jag känner exakt så att jag inte vill slösa bort livet. Men samtidigt är det inte bara att göra något åt situationen när man inte ens har betyg från 9an.

Vill hålla på med motorcyklar på heltid.

Chansa på detta, det var ju en hårdrockare som blev sjukskriven/förtidspensionerad :va på heltid pga brist på arbetslust eller liknande :D
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Chansa på detta, det var ju en hårdrockare som blev sjukskriven/förtidspensionerad :va på heltid pga brist på arbetslust eller liknande :D

Kan man få en läkare att skriva ett intyg på att man lider av ergasiofobi så är man en bra bit på väg. #lifegoals
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nä jag känner exakt så att jag inte vill slösa bort livet. Men samtidigt är det inte bara att göra något åt situationen när man inte ens har betyg från 9an.

Vill hålla på med motorcyklar på heltid.

Känner igen det där.
Att göra något åt situationen kräver ofta mer av det som känns som att man kastar livet i sjön. :(
Lätt är det inte ofta.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Mitt jobb dödar min själ och min livslust. Men jag är för lat för att göra något åt det uppenbarligen

Samma här... Dumt nog så vidareutbildar jag mig för närvarande i mitt yrke....

Men snart är våren här och då brukar dessa tankar att släppa och man inser att man egentligen inte har det så dumt.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag har tydligen ett utseende som dörrvakter älskar att hata.
Var förbi en krog igår och tog en öl med några vänner. Fram kommer chefen för ordningsvakterna och undrar om jag rökt på.
Absurt.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Du ser ju inte alls pårökt ut på bilden, möjligen lite lätt salongsberusad.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top