Idag är jag förbannad därför att...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Bilar. Skulle åka och handla. Skodan började blinka med glödstiftlampan. Sen bestämde den för att dra ner effekten till minsta möjliga. Jaha då fick det bli racebussen. Backa gick bra men framåt låste den vänster bakhjul. Hoppas det är så enkelt att handbromsbackarna lossnat på Craftern. Känner mig krÄnkt av VAG. Ok, tänkte kolla efter nånting körbart på Blocket. Möts av tillfälligt fel, försök igen senare.

Svårt självskadebeteende att ha VAG-prylar :banana
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Inte nog med att det skulle handtvättas bil till kvällen..

Nåja, hade lagt på en speed coat sist i ren förskräckelse men kändes som att det gått bra. Köpte en flaska fulfoam på vägen hem och en ny tryckpump till avfettningen som kommer hålla 1+1/2 tvätt. Dom hade en som verkade stabil men sista exemplaret på hyllan och någon ratt jag inte har en aning om gick bara att vicka fram o tebax någon cm, förmodad paj trasig.

Sladdar in på tvättplattan, på med belysning, av med jackan, hämtar högtryck med tillbehör o mumlar över att jag glömt hörselskydd när blåsan gör sig påmind. Kollar att jag inte lämnat något förutom tvättgrejjer utanför bilen o jollrar iväg.

Någon liter senare stövlar jag tillbaka till bilen, katjong.. katjong, katjong, Katjong!

Organ! @#$%!!-biljävel

Det går alltså alldeles utmärkt, tydligen att lämna nyckeln i bilen, låsa med handtagsknappen utifrån för att sedan inte bli insläppt. Någon burglar är jag uppenbarligen inte heller, testade att dyrka låset med fjorton nycklar, metallclips, tandpetare, allt som gick in på ett multiverktyg och man har ju sett någon trolla med en punkterad tennisboll jag inte hitta så jag testa att överraska låshelvetet med en kolsyrepump istället... nä.

Jag är f-n sämst, jahopp utanför bilen har jag högtryck, hinkar, ett par svampar och en handmördare till avfettningsflaska. Inuti bilen ligger trycksprutan, foamen, mobilen och nyckeln o skrattar åt mig :4skrika

Traskar iväg till lokal och lånar telefon, av alla lurar får jag låna den som kunderna ringer o beställer mat på så efter tre försök med två beställningar emellan lyckas jag beställa reservnyckeln. Eftersom jag inte har något annat att ursäkta mig med så var det bara att tvätta bilen sedan med svamp o elände i väntans tider.

Missade Indiana Jones gjorde jag också :glömdet
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Varför måste dom alltid gå sönder på helgen? :4skrika Nu är det väl vattenläcka o strömavbrott när man kommer hem.
:glömdet

20200104-164659.jpg
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Gick till stranden för att släcka törsten med en öl, väl framme så har kärringen bara kvar öl med 7% så jag köpte en flaska vatten istället.

En stund efter att jag börjat dricka den så brakade ösregnet ner så nu är jag fast i ett litet vindskydd. Och som grädde på moset kommer en stinkande gathund inrusande för att söka skydd och väl inne skakar den av sig så vattnet stänker.

Om en knapp timme är här kolsvart och ingen belysning för att ta mig ca 1km hem.

Har lust att köpa den där ölen i alla fall nu men då blir jag också dyngsur och kan lika gärna promenera hem som en blöt hund.

EDIT:
Det ankommande mörkret blev avgörande, så jag gick till öltanten utan öl och bad om en plastpåse som jag stoppade plånbok och telefon i. Sen blev det promenad hem, på små upptrampade stigar vilka bitvis förvandlats till bäckar där jag promenerade genom uppåt 25-30 cm djupt vatten. Kom dyngsur och blev utskrattad av min 6-årige dotter, lika hjärtlös som sin far.
 
Last edited:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Lite förbannad är man kanske för den konstanta negativiteten kring hojåka jag är omgiven av just nu.

"ska du verkligen köra idag det är januari, det är kallt och halt ute" (det var 9 grader idag)
"måste du köpa nya mc byxor igen du köpte ett par förra sommaren" (var tunna mc jeans, letar varmare alternativ)
"Måste du verkligen byta till en adventure hoj du köpte ju en ny förra året" (jaja okej men vadårååå, mina pengar) :rolleyes:
"Måste du köpa packväskor till hojen, du köpte ju en mc ryggsäck förra året" (åker på helgerna till min tjej i Falun)
"Måste du PÅ RIKTIGT planera att ta hojen till Malaga, låter ju livsfarligt.. och själv? Varför det"

Man kan inte sticka under stolen med att det är lite tröttsamt och det hade varit lite kul med ett "ja förfan kör på!!" istället. Känner ni igen er? :D
 
Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Lite förbannad är man kanske för den konstanta negativiteten kring hojåka jag är omgiven av just nu.

"ska du verkligen köra idag det är januari, det är kallt och halt ute" (det var 9 grader idag)
"måste du köpa nya mc byxor igen du köpte ett par förra sommaren" (var tunna mc jeans, letar varmare alternativ)
"Måste du verkligen byta till en adventure hoj du köpte ju en ny förra året" (jaja okej men vadårååå, mina pengar) :rolleyes:
"Måste du köpa packväskor till hojen, du köpte ju en mc ryggsäck förra året" (åker på helgerna till min tjej i Falun)
"Måste du PÅ RIKTIGT planera att ta hojen till Malaga, låter ju livsfarligt.. och själv? Varför det"

Man kan inte sticka under stolen med att det är lite tröttsamt och det hade varit lite kul med ett "ja förfan kör på!!" istället. Känner ni igen er? :D

Bor du hos morsan, eller?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Lite förbannad är man kanske för den konstanta negativiteten kring hojåka jag är omgiven av just nu.

"ska du verkligen köra idag det är januari, det är kallt och halt ute" (det var 9 grader idag)
"måste du köpa nya mc byxor igen du köpte ett par förra sommaren" (var tunna mc jeans, letar varmare alternativ)
"Måste du verkligen byta till en adventure hoj du köpte ju en ny förra året" (jaja okej men vadårååå, mina pengar) :rolleyes:
"Måste du köpa packväskor till hojen, du köpte ju en mc ryggsäck förra året" (åker på helgerna till min tjej i Falun)
"Måste du PÅ RIKTIGT planera att ta hojen till Malaga, låter ju livsfarligt.. och själv? Varför det"

Man kan inte sticka under stolen med att det är lite tröttsamt och det hade varit lite kul med ett "ja förfan kör på!!" istället. Känner ni igen er? :D

Känner inte igen det där alls. Antingen brukar folk vara positiva, annars säger de inget alls.
Och vem är det som har synpunkter på vad du handlar till hojen eller dig själv? Varken morsan, sambon eller någon annan i min omgivning skulle yttra sig om vad jag gör med mina pengar.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Din plånbok inte deras eller hur?

Haha, jag förstår varför du frågar! :rofl

Men nej det är från alla håll och kanter kommentarerna kommer ifrån.

Min fetning ovan...

Kommenterar de också din eller andras t.ex kroppsvikt eller andra upplevda brister?
Eller anser sig de "från alla håll och kanter" att de har ett legitimt intresse i vad din plånbok innehåller och vad det används till?

Det finns mer än ett hyfsat vänligt sätt att be dem att sluta bry sig om det hela. Och rätt så många, mer eller mindre ovänliga också, för den delen om nu de hyfsat vänliga inte funkar.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Efter två misslyckade försök att köpa hus där jag båda gångerna (!) var tvungen att dra mig ur pga. att skyhöga radonvärden uppmättes vid besiktning och åtgärderna skulle blivit komplicerade och kostsamma så är jag nu inne på mitt tredje försök.

Var på visning och hittade det jag sökte. Lite förhandling fram och tillbaka kring pris och inflyttningsdatum. Till slut meddelar mäklaren att om jag är villig att betala ett visst pris så kan vi göra affär innan de drar igång budgivning. Jag meddelar att jag vill betala det priset och så småningom är allt klart för affär. Plötsligt kommer säljarna på att de inte längre vill sälja huset utan att ha hittat ett nytt hus först, så det blir ingen affär, trots att jag meddelat att jag är villig att förhandla om inflyttningsdatum.

Människor... Kunde de inte tänkt på det innan de bjöd in till visning?
 
Last edited by a moderator:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Efter två misslyckade försök att köpa hus där jag båda gångerna (!) var tvungen att dra mig ur pga. att skyhöga radonvärden uppmättes vid besiktning och åtgärderna skulle blivit komplicerade och kostsamma så är jag nu inne på mitt tredje försök.

Var på visning och hittade det jag sökte. Lite förhandling fram och tillbaka kring pris och inflyttningsdatum. Till slut meddelar mäklaren att om jag är villig att betala ett visst pris så kan vi göra affär innan de drar igång budgivning. Jag meddelar att jag vill betala det priset och så småningom är allt klart för affär. Plötsligt kommer säljarna på att de inte längre vill sälja huset utan att ha hittat ett nytt hus först, så det blir ingen affär, trots att jag meddelat att jag är villig att förhandla om inflyttningsdatum.

Människor... Kunde de inte tänkt på det innan de bjöd in till visning?

Jävla märkligt beteende. Jag upplever det som att det är praxis att hitta sitt nya boende innan man sätter ut det gamla för försäljning. Att hitta rätt boende kan ju ta flera år men att bli av med befintligt hus har väl aldrig varit ett problem.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jävla märkligt beteende. Jag upplever det som att det är praxis att hitta sitt nya boende innan man sätter ut det gamla för försäljning. Att hitta rätt boende kan ju ta flera år men att bli av med befintligt hus har väl aldrig varit ett problem.

Så resonerade en kamrat i somras. Köpte ett radhus och satte sen ut lägenheten till försäljning. Första visningen kom noll spekulanter, andra noll. Efter prisdumpning kom några och tittade, men inga bud. Blev lite stressigt, men någon hundring i förlust fick honom fri från dubbla boenden.
Nyproducerade lägenheter är inte alltid en bra affär ens i närheten av Stockholm.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Jävla märkligt beteende. Jag upplever det som att det är praxis att hitta sitt nya boende innan man sätter ut det gamla för försäljning. Att hitta rätt boende kan ju ta flera år men att bli av med befintligt hus har väl aldrig varit ett problem.

Kan tänka mig att det kan finnas en ekonomisk problematik i det hela iofs, ifall banken ställer som villkor att det gamla huset är sålt först.

I detta fallet var det en förhandsvisning. Kan tänka mig att de kanske mest ville kolla av marknaden så de vet hur mycket de kan få för huset, men om de skulle få en köpare som kan tänka sig att överlåtelsen sker ett år framåt så slår de till. Annars begriper jag inte - hade ändå många vändor fram och tillbaka med mäklaren på temat: "vad skall jag egentligen göra för att de skall vilja sälja huset till mig?" :va

Surt är det i alla fall. Känns som ett heltidsjobb det här med att köpa hus och jag börjar snart ge upp :död
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Så resonerade en kamrat i somras. Köpte ett radhus och satte sen ut lägenheten till försäljning. Första visningen kom noll spekulanter, andra noll. Efter prisdumpning kom några och tittade, men inga bud. Blev lite stressigt, men någon hundring i förlust fick honom fri från dubbla boenden.
Nyproducerade lägenheter är inte alltid en bra affär ens i närheten av Stockholm.

Nej, det är klart att det kan finnas lite bekymmer att bli av med bostäder av en viss typ. Just nyproducerade lägenheter verkar vara lite svårsålda även här i stan, ändå fortsätter det byggas nytt på precis varje ledig yta. Marknaden för hus verkar dock vara väldigt levande fortfarande, även om det inte är riktigt samma hets som för några år sedan.

Kan tänka mig att det kan finnas en ekonomisk problematik i det hela iofs, ifall banken ställer som villkor att det gamla huset är sålt först.

I detta fallet var det en förhandsvisning. Kan tänka mig att de kanske mest ville kolla av marknaden så de vet hur mycket de kan få för huset, men om de skulle få en köpare som kan tänka sig att överlåtelsen sker ett år framåt så slår de till. Annars begriper jag inte - hade ändå många vändor fram och tillbaka med mäklaren på temat: "vad skall jag egentligen göra för att de skall vilja sälja huset till mig?" :va

Surt är det i alla fall. Känns som ett heltidsjobb det här med att köpa hus och jag börjar snart ge upp :död

Jo, man brukar väl åtminstone kunna skriva in i villkoren för köpet att det hänger på om man får befintligt boende sålt till en viss peng.

Surt som du säger, och det är lätt att tappa sugen. Själv letade jag hus till och från (ibland mer från än till) under närmare 10 år innan jag slog till för ca ett år sedan. Vet inte om jag kan säga att det var det bästa huset som vann till slut, men det känns ändå rätt bra att ha kommit till skott till slut.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Vadå köpa hus? Man köper väl ett bra garage och hoppas att det finns något skjul på tomten att sova i?
Hustrun muttrar fortfarande om att jag prioriterade annat än själva huset när vi köpte, 1988.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Vadå köpa hus? Man köper väl ett bra garage och hoppas att det finns något skjul på tomten att sova i?
Hustrun muttrar fortfarande om att jag prioriterade annat än själva huset när vi köpte, 1988.

Garaget var faktiskt en av de största anledningarna till att jag köpte hus över huvud taget. Tidigare hyrde jag ett garage, 3 km från bostaden, för 700:-/mån. Galenskap, nu har jag garage i källaren. :tummenupp
 

Raderad medlem 51742

Guest
Vadå köpa hus? Man köper väl ett bra garage och hoppas att det finns något skjul på tomten att sova i?
Hustrun muttrar fortfarande om att jag prioriterade annat än själva huset när vi köpte, 1988.

Garaget var faktiskt en av de största anledningarna till att jag köpte hus över huvud taget. Tidigare hyrde jag ett garage, 3 km från bostaden, för 700:-/mån. Galenskap, nu har jag garage i källaren. :tummenupp

Samma för mig. Är så vansinnigt trött på att behöva flytta runt mellan olika garage och att behöva ta bilen till garaget för att kunna köra hoj.

Ett bra garage är ett måste (eller att det finns bra möjligheter att bygga ett garage, utan att budgeten sprängs), men det gör inte direkt husletandet lättare. Det finns betydligt många fler hus utan garage eller med någon sorglig carport eller kallgarage än vad det det finns hus med bra garage.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Idag är jag förbannad för att bakrunden på bilden av mig till ID06 var för mörk enligt dom.

Ja men förfan redigera skiten då via datorn, tar 20 sek för en medelkompetent person istället för att kräva ny bild. Kan poängtera bilden var tagen med vit bakgrund i ett upplyst kök så fattar inte problemet.

Antingen får dom inte redigera bilder eller så är dom bara helt sämst.

Är aningen pissed off också att det har regnat på tvären och vi stod och bilade en 40cm tjock gjutning halva dagen ute i spöregn 3+ och blåst. Vred ur kallingarna när jag kom hem, fyfan vilken dag.

Bästa duschen på länge iaf! Man skulle ha bastu.
 
Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
En kille på ett syskonföretag har fått ny förmånsbil, en laddhybrid. Givetvis ställer han sig på den plats jag brukar använda för min Optima, men inte fan kopplar han in kabeln. Då kunde han ju lika gärna ha parkerat där hans gamla sothora brukade stå.:mad:
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top