Idag är jag förbannad därför att...

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Idag är jag sur för iTunes (Apple) anser att dom har rätt o flytta mina filer på datorn fast jag valt att dom INTE ska göra just detta...så nu har jag ca: 300st .mp3 omdöpta, i nya mappar och spridda över hela skrivbordet....o allt jag ville va o flytta dom till luren så man kunde lyssna på lite musik i garaget...vad hände med Copy/Past? *SUCK*

(+Någon som har ett bra prog som gör ALLT så man slipper iTunes? Gärna gratis :brynad)
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Idag är jag sur för iTunes (Apple) anser att dom har rätt o flytta mina filer på datorn fast jag valt att dom INTE ska göra just detta...så nu har jag ca: 300st .mp3 omdöpta, i nya mappar och spridda över hela skrivbordet....o allt jag ville va o flytta dom till luren så man kunde lyssna på lite musik i garaget...vad hände med Copy/Past? *SUCK*

(+Någon som har ett bra prog som gör ALLT så man slipper iTunes? Gärna gratis :brynad)

Valfri Androidlösning fixar det. Hela tanken med Apples produkter är att användarna ska hållas borta från all kontroll. Uttalad strategi sen deras första datorer kom.
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Håller med Android är bättre i många avseende dock ogillar jag att om en App säger den vill ha tillgång till ex. I-net men det är en enkel miniräknare (för exempel nu) så är det inte så svårt o räkna ut dom vill ha tillgång endast för att uppdatera sin reklam o väljer man då att neka en Android App ngt så slutar den helt enkelt funka... där är iOS smidigare för vill du inte ge en app tillgång så får den inte det heller...utan att den fuckar ur..:fakta
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Det är lösa hjullager på Volvon också, men 12 års rostande har gjort sitt. Runda bultar = slipa bort huvuden eller skära bort med gas. Det är bara att öppna plånkan och låta lokala mecken får råd att köpa HJUL-klappar åt sina barn.

Skam den som ger sig! Med en brännare så fick jag bort skiten och kunde montera nytt lager.

Om oljudet försvann? Nix...
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Bytte fel lager?

Kanske, är faktiskt inte säker på att det är hjullagren/lagret som är upphov till missljudet.

Har ett konstant morrande som ger ett våldsamt resonansljud vid 80-90 kmh därefter planar ljudet ut till att låta lite mindre...

Misstänkte höger lager bak då ljudet tystnar vid vänstersvängar och jag tror att ljudet kommer bakifrån. Känner dock inget glapp eller missljud vid nåt av hjulen.
Därför jag misstänkte lagret är för att ljudet är helt hastighetsberoende, dvs låter lika mkt om jag frikopplar eller varvar...

Skitbil - men snygg är den iaf:)
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kanske, är faktiskt inte säker på att det är hjullagren/lagret som är upphov till missljudet.

Har ett konstant morrande som ger ett våldsamt resonansljud vid 80-90 kmh därefter planar ljudet ut till att låta lite mindre...

Misstänkte höger lager bak då ljudet tystnar vid vänstersvängar och jag tror att ljudet kommer bakifrån. Känner dock inget glapp eller missljud vid nåt av hjulen.
Därför jag misstänkte lagret är för att ljudet är helt hastighetsberoende, dvs låter lika mkt om jag frikopplar eller varvar...

Skitbil - men snygg är den iaf:)

Kan vara däcken som ger upphov till ljudet..... Kolla mönstret och rotationsriktning.
Ev byt sida eller pos på hjulen.
Detta kan ju uteslutas om det är samma ljud med både sommar och vinterhjul......
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Kan vara däcken som ger upphov till ljudet..... Kolla mönstret och rotationsriktning.
Ev byt sida eller pos på hjulen.
Detta kan ju uteslutas om det är samma ljud med både sommar och vinterhjul......

Var min första tanke, såg fram emot att lägga på vinterdäcken men icke sa nicke... Låter lika illa med båda uppsättningarna.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Kanske, är faktiskt inte säker på att det är hjullagren/lagret som är upphov till missljudet.

Har ett konstant morrande som ger ett våldsamt resonansljud vid 80-90 kmh därefter planar ljudet ut till att låta lite mindre...

Misstänkte höger lager bak då ljudet tystnar vid vänstersvängar och jag tror att ljudet kommer bakifrån. Känner dock inget glapp eller missljud vid nåt av hjulen.
Därför jag misstänkte lagret är för att ljudet är helt hastighetsberoende, dvs låter lika mkt om jag frikopplar eller varvar...

Skitbil - men snygg är den iaf:)

Brukar ju vara tvärt om. Dvs svänger du vänster och det blir tyst så är det lagret på vänster sida som är pajj.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Lägg nallen med ljudinspelning nära hjulhus.

Gör det på samma vägsträcka och gasa upp till typ 90 exakt efter en viss tid så du kan jämföra ljudfilerna , hörs direkt.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Update! Vänster hjullager bytt, bilen är tyst!

Tidsåtgång höger hjullager, typ 15 timmar.... Vänster 1 timme.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Någon lyfte sen tråd från 2013, inga länkar funkade, lyft inga trådar, det gör mig arg. :huvet
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Bilar. Skulle åka och handla. Skodan började blinka med glödstiftlampan. Sen bestämde den för att dra ner effekten till minsta möjliga. Jaha då fick det bli racebussen. Backa gick bra men framåt låste den vänster bakhjul. Hoppas det är så enkelt att handbromsbackarna lossnat på Craftern. Känner mig krÄnkt av VAG. Ok, tänkte kolla efter nånting körbart på Blocket. Möts av tillfälligt fel, försök igen senare.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top