Idag är jag förbannad därför att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Seriöst, vem fan går och busknackar på folks dörrar kl halv två på natten!? :mad: Drägget ska bara vara jävligt glad att han hann ta till löpet innan jag hann till dörren... Förbannade jävla stolpskottsmongo!! :mad: :huvet
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Seriöst, vem fan går och busknackar på folks dörrar kl halv två på natten!? :mad: Drägget ska bara vara jävligt glad att han hann ta till löpet innan jag hann till dörren... Förbannade jävla stolpskottsmongo!! :mad: :huvet

Jag tror du är en sån där surgubbe, det var dom som vi tyckte det var roligast att trakassera när jag var liten. :D
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Respektlösa jävlar

Förra vintern hade jag en som lyckades sno betet flera veckor i rad, samma typ av fälla. Däremot Biltems lilla giljotinfälla tog den på mindre än 5 minuter efter utplacering. Årets nyinflyttade tog förra årets bete och finns ej mer.

https://www.biltema.se/fritid/tradgard/skadedjur/rattfalla-2000021264
1
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Förra vintern hade jag en som lyckades sno betet flera veckor i rad, samma typ av fälla. Däremot Biltems lilla giljotinfälla tog den på mindre än 5 minuter efter utplacering. Årets nyinflyttade tog förra årets bete och finns ej mer.

https://www.biltema.se/fritid/tradgard/skadedjur/rattfalla-2000021264
1

Jag har sån här ute i min bod med glykolvatten, det är bra skit som kan ta nästan hur mycket möss som helst.
https://www.youtube.com/watch?v=ACd_G7f8nLk

Från början använde jag huset som sommarstuga, då stod hinken 11 månader på raken och åt möss.

Nu hade jag fått möss i potatiskällaren så jag tyckte det var bekvämare att slänga ner två klassiska fällor. Nu laddade jag om dom med nytt jordnötssmör och så insåg jag att man vet ju aldrig ifall dom hittat upp i köket också så jag laddade en tredje från samma paket och då insåg jag att den var felbockad så jag böjde till den lite.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Blir förbannad när jag ser dessa hemska mördarmaskiner.
Tare lugnt, det är ett skämt.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ja, dålig film och råttan är nog för stor för den där fällan.

Funkar den i praktiken, har du testat?
Tänker att burken är för nära kanten/avsatsen där råttan står så den inte kommer/behöver sätta framtassarna på burken för att då trilla ner(som bilden visar innan man trycker play).
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Funkar den i praktiken, har du testat?
Tänker att burken är för nära kanten/avsatsen där råttan står så den inte kommer/behöver sätta framtassarna på burken för att då trilla ner(som bilden visar innan man trycker play).

Ja, dom är skitbra. Jag jag har som sagt var en i min bod, och den har tagit mycket möss. Det bästa är att den fortsätter ta möss även om man inte laddar om den. Och mössen verkar dö väldigt snabbt i det kalla glykolvattnet, jag har aldrig sett en levande mus i den.

Tror inte den funkar så bra till stora råttor som i filmen dock. Finns bättre filmer på youtube om man söker lite.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Skulle ge mig på att byta hjullager på min Alfa GT i helgen.... Fifan vad dålig jag är som mekaniker....

Misströsta inte, ett hjullager på min S60 krävde närmare 20 tons tryck innan det släppte från drivaxeln. Inget man gör hemma på grusgången med en slägga. Volvo har allokerat 45 minuter för det jobbet och "min" verkstad slösade bort en hel arbetsdag på det innan "da boss" kom med rätt verktyg.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Misströsta inte, ett hjullager på min S60 krävde närmare 20 tons tryck innan det släppte från drivaxeln. Inget man gör hemma på grusgången med en slägga. Volvo har allokerat 45 minuter för det jobbet och "min" verkstad slösade bort en hel arbetsdag på det innan "da boss" kom med rätt verktyg.

Om det ändå vore så det rörde sig om pressade hjullager... Lösa hjullager bak. Får inte ens av bromsoken... har lyckats runddra diverse bultar.
Supermekaniker:D
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Om det ändå vore så det rörde sig om pressade hjullager... Lösa hjullager bak.

Det är lösa hjullager på Volvon också, men 12 års rostande har gjort sitt. Runda bultar = slipa bort huvuden eller skära bort med gas. Det är bara att öppna plånkan och låta lokala mecken får råd att köpa HJUL-klappar åt sina barn.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top